Nowy rząd zablokuje część lotniskową projektu CPK
Marcin Kierwiński, przewodniczący Platformy Obywatelskiej w Warszawie, uważa, że projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego w dotychczasowej formie jest nie do obronny. Jedynie część kolejowa może zostać wykorzystana przez nowy rząd.
60groszyzawpis z- #
- #
- #
- #
- #
- 430
Komentarze (430)
najlepsze
Ostatnie dni to furiackie ataki na CPK, które można by (trochę) zrozumieć gdyby opierały się na faktach, ale w 95% opierają się na kłamstwie. Dzisiaj więc omówimy sobie jak to jest z tym CPK.
1. CPK to nie jest megalomania.
W pierwszym etapie (do 2035 - za 13 lat!) CPK to tylko 40mln pasażerów. [1] To niecałe dwa razy więcej niż maksymalna przepustowość Okęcia (~21mln, w tym
Liczba pasazerow musialaby zmienic sie z:
20->20+40mln=60mln (8.5pp przez 13 lat)
A nie:
20->40mln (5.5pp przez 13 lat)
Na chwile obecna nie ma zadnych planow zamkniecia okecia!!
kek. No świetny argument za tym, że zmniejszy się ruch z lotnisk regionalnych.
Bo VAT jest niższy.
Najpoważniejszym argumentem za niebudowaniem CPK jest Fit55, który wprowadza duży stopień niepewności, czy powyższe wyliczenia będą aktualne za tych parę lat.
@nixodus: a to mamy właśnie teraz
Czyli tak jak do tej pory było.
„Pieniędzy nie ma i nie będzie”.