Bateria w ciężarówce Mercedes eActros 600 waży aż 4,5 tony, a cena jest szalona
Nowy Mercedes-Benz eActros 600 jest wyposażony w trzy akumulatory LFP, z których każdy ma pojemność 207 kWh i waży 1,5 tony - daje to aż 4,5 tony. Cena ciężarówki ma być 2,5 raza wyższa niż wersji z tradycyjnym silnikiem Diesla, za to ze znacznie mniejszą ładownością (22 tony).
jestemjakijestem1212 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 30
- Odpowiedz
Komentarze (30)
najlepsze
Tak jak pepsico na upartego wykupiło całą wstępną serię tesla trucka, działa byle jak ale za to można się pochwalić że jeździ z chipsami albo za róg z napojami.
Warto też zwrócić uwagę że nowiutka flota Volvo w znanej firmie zwróci się w okolicach 2 lat z kilkoma miesiącami. Także interes po zbóju aby 5 lat odrabiać koszta przy średniej życia firmy w PL 7 lat.
Więc podsumujmy:
-Wysoki koszt wejścia
-Wymagana infrastruktura której nie ma i nie będzie (nie ma nawet głupich asfaltowych parkingów w "zachodniej europie" aby pomieścić to co jest, a mniejsze frachty wymagają więcej aut - blackouty energetyczne ale utrzymamy flotę elektryków)
-Inwestycja zwraca się w dłuższym czasie niż większość
Na zachodzie potrafią dwie obsady na jednym aucie ganiać, 200 000 widziałem nalotu po roku.
Infrastruktury nie ma i c--j będzie, skoro od 20 lat nie potrafią w DE parkingów samych postawić, to myślisz że postawią z ładowarkami? Przestań ćpać.
@vartan: Przyznajesz sie że nie masz pojęcia więc po co takie postowanie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Koszt przeglądów
Żywotność
Koszt napraw
Koszt zezłomowania
Ale co tam jak będę mógł zjeść swoją eko marchewkę dowieziona eko ciężarówka za jedyne 30 zl za kilogram
Czego się nie robi dla planety ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora