Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko212
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

371

Mieszkańcy planet ubogich w tlen nigdy nie stworzą zaawansowanej technologii

Mieszkańcy planet ubogich w tlen nigdy nie stworzą zaawansowanej technologii

Europejscy astronomowie nazwali optymalne stężenie tlenu w powietrzu dla rozwoju życia i powstania zaawansowanych technologii. Być może planety z taką atmosferą są niezwykle rzadkie, co może wyjaśniać słynny paradoks Fermiego. ENG+TLDR

RFpNeFeFiFcL
RFpNeFeFiFcL
z
arxiv.org
dodany: 17.08.2023, 18:01:41
  • #
    nauka
  • #
    kosmos
  • #
    astronomia
  • #
    wszechswiat
  • #
    swiatnauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • 266
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (4)

O chemii planet opartych na amoniaku
OPyToJelopy
z youtu.be
  • 5
Fred Hoyle - "Czarna chmura" Polecam bardzo ciekawą lekturę w temacie
RFpNeFeFiFcL
z lubimyczytac.pl
  • 0

Komentarze (266)

najlepsze

janusz00
janusz00
janusz00
17.08.2023, 20:19:21 via Wykop
  • 451
To standardowo:
janusz00 - To standardowo:

źródło: comment_2Iwjk0cesb8dvDX5q6fSBmuz2X6KsU8B

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Martwy_stwor
Martwy_stwor
Martwy_stwor
18.08.2023, 05:45:24 via Wykop
  • 58
@janusz00: takie suche że aż dobre
  • Odpowiedz
dziabong
dziabong
18.08.2023, 12:14:30 via Wykop
  • 1
@Nerlo_ajcats: Jeśli musze ci tłumaczyć dlaczego tam nie ma błędu to sam wróć do szkoły bo z logiką to u ciebie ciężko. Jak już wrócisz i zobaczysz przy okazji jakąś polonistkę to zapytaj czym jest dowcip lateralny albo żart językowy. Jeśli nie chce ci się szukać polonistki to odsyłam do google.
  • Odpowiedz
proweniencja
proweniencja
17.08.2023, 19:34:21 via Wykop
  • 234
Tak, bo mieszkańcy każdej planety muszą przecież funkcjonować jak ludzie, no i oczywiście wyglądać jak my. Dopuszczalne są tylko duże oczy lub drobne różnice trzewioczaszki.

Nawet na ziemi znajdziemy masę beztlenowców, które choć faktycznie są dość "prymitywne" to nie trzeba tego rozciągać na wszechświat.
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

alexmich
alexmich
17.08.2023, 20:46:57 via Wykop
  • 136
@proweniencja: Ale oczywiście że mogą wyglądać inaczej, jeśli żyją oczywiście w innym środowisku. Cywilizacja oceaniczna może przypominać ośmiornice, a cywilizacja gazowego olbrzyma nadmuchane balon y czy samoloty (oczywiście zbudowane z lekkich materiałów). Ale żadna z nich nie będzie cywilizacją techniczną w naszym rozumieniu. Bo do tego potrzebne są metale metody ich obróbki, wytwarzanie i magazynowanie energii. A na gazowcach nie ma pierwiastków ciężkich, a w oceanach nie rozpalisz ognia pod
  • Odpowiedz
gorzki99
gorzki99
gorzki99
17.08.2023, 21:43:02 via Wykop
  • 94
Bo do tego potrzebne są metale metody ich obróbki, wytwarzanie i magazynowanie energii. A na gazowcach nie ma pierwiastków ciężkich, a w oceanach nie rozpalisz ognia pod kuźnię.


@alexmich: Zgoda. Tylko dlaczego takie ograniczenie wyobrazni?

Bardziej powinienes napisac: "Zgodnie z poznana nam
  • Odpowiedz
RFpNeFeFiFcL
RFpNeFeFiFcL
Autor
17.08.2023, 18:03:30 via Wykop
  • 137
Współczesna cywilizacja opiera się na transformacjach energetycznych związanych ze spalaniem i utlenianiem paliw. Wszystko, od udomowienia ognia po napęd rakiet kosmicznych, opiera się na tych procesach; bez nich ani obróbka metali, ani transport nie byłyby możliwe.

Aby jednak możliwe było normalne spalanie, atmosfera musi zawierać co najmniej 18 % tlenu. Próg ten może stanowić ograniczenie dla rozwoju technologii na wielu odległych planetach. Wskazuje na to nowy artykuł opublikowany w internetowej bibliotece preprintów
RFpNeFeFiFcL - Współczesna cywilizacja opiera się na transformacjach energetycznych z...

źródło: 14810967

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Mr_3nKi_
Mr_3nKi_
17.08.2023, 18:08:11 via Wykop
  • 67
@RFpNeFeFiFcL: Jeśli my żyjemy, to wszystko jest możliwe. Kiedyś nie było opcji, abyśmy istnieli i byli w stanie przetrwać w panującej wtedy atmosferze, teraz żyjemy i oglądamy gołe lolity przez google VR.

Śmiejcie sie, ale klamka zapadła i niedługo wszyscy zrobimy pikaczufejs.jpeg.
  • Odpowiedz
kolejnekontowypokowe
kolejnekontowypokowe
kolejnekontowypokowe
17.08.2023, 18:13:23 via Wykop
  • 62
gołe lolity


@Mr_3nKi_: dziadku, to nie tutaj sie wpisuje
  • Odpowiedz
RFpNeFeFiFcL
RFpNeFeFiFcL
Autor
17.08.2023, 21:25:34 via Wykop
  • 126
Dodaje pełne zdjęcie z miniaturki znaleziska. ; )
RFpNeFeFiFcL - Dodaje pełne zdjęcie z miniaturki znaleziska. ; )

źródło: 18265201

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

miszczu90
miszczu90
18.08.2023, 04:52:13 via Wykop
  • 19
@RFpNeFeFiFcL: to zmienia wszystko
  • Odpowiedz
xaoolin
xaoolin
xaoolin
18.08.2023, 05:57:29 via Wykop
  • 12
@RFpNeFeFiFcL: Coś chyba za dużo tej wody przemienił przed lotem...
  • Odpowiedz
halif
halif
18.08.2023, 05:39:55 via Wykop
  • 43
Tzn. takich form życia, jakie my znamy. Nawet na Ziemi mamy np. bakterie beztlenowe. Więc oszacowano optymalne warunki do rozwoju życia, podobnego do tego na Ziemi. Stwierdzenie, że poza takimi warunkami nie może powstać życie, które wyewoluuje w zaawansowaną cywilizację wydaje się być przejawem pychy. Znamy zbyt mało scenariuszy alternatywnych, praktycznie nie znamy innych planet.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

halif
halif
18.08.2023, 06:12:52 via Wykop
  • 18
@Heterosovieticus: dokładnie. Ale twierdzenie, że tylko nasz model jest właściwy i jedyny działający jest dosyć... śmiałe.
  • Odpowiedz
Kudlaty777
Kudlaty777
Kudlaty777
18.08.2023, 19:51:08 via Wykop
  • 0
@halif: niee to jest matematycznie niemożliwe żeby zarówno ziemia jak Alfa Centauri były dokładnie w centrum wszechświata...
Je%ać prowincjuszy z AlfaCentauri! XD
  • Odpowiedz
Raf696
Raf696
Raf696
17.08.2023, 23:57:55 via Wykop
  • 40
Generalnie na Ziemii też kiedyś nie było tlenu w atmosferze, i to właśnie życie zaczęło go produkować z dwutlenku węgla utrzymując jego poziom w skali globalnej na poziomie pozwalającymi na rozwój bardziej skomplikowanych i samoświadomych organizmów.
Jeśli chodzi o paradoks Fermiego i cywilizacje technologiczne - cała elektronika która stała sie niezbędną do funkcjonowania naszej 'cywilizacji' nie tyle opiera się na krzemie, co na elektromagnetyźmie.
Wiemy, ze nasze słońce jest w stanie zniszczyć
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Raf696
Raf696
Raf696
18.08.2023, 02:35:53 via Wykop
  • 19
@Berkel_88: ale w ciągu ostatniego wieku uzależniono byt ludzi od technologii wrażliwej na kaprysy słońca, i nie uwzgledniono tego w budowanej infrastrukturze. Na ten moment żaden kraj nie dysponuje ani zapleczem materiałowym, ani planem działania a jedyny system ostrzegania daje jakieś 30 minut.
  • Odpowiedz
michcio
michcio
michcio
18.08.2023, 07:59:57 via Wykop
  • 11
mówimy tu o fizycznym uszkodzeniu wszystkiego co dobrze przewodzi prąd na orbicie, na powierzchni planety i pod wodą. Nagle nie ma gps, łączności satelitarnej, oczywisty brak prądu i przez to też brak innych mediów jak woda (pompy są elektryczne), internet (jednoczesne wyczyszczenie wszystkich optyczjych dyskow twardych - to jak by przyłożyć do każdego silny magnes). Do tego to nie będzie tylko pstryk i nie ma światła, pojawi się sporo pożarów i eksplozji.
  • Odpowiedz
Kagernak
Kagernak
18.08.2023, 06:12:57 via Wykop
  • 34
Problem jest z tym, że ludzkość jest zajebistym zbiegiem okoliczności i korzystnych faktów. Ziemia musiała spełnić szereg wymagań: pole magnetyczne, atmosfera, ogromną ilość wody. Owszem, mogą istnieć jakieś cywilizacje oparte na krzemie, żyjące w jaskiniach, będące myślącym prądem i takie tam, ale na razie to sci-fi i ciężko powiedzieć czy cokolwiek by z takich stworów wyszło. U nas najpierw musiał powstać wyprostowany człowiek, który miał kciuki i był w stanie tworzyć dzięki
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Poldek0000
Poldek0000
18.08.2023, 06:35:52 via Android
  • 24
@Kagernak przy ogromie kosmosu szansa jedna milion to codzienność
  • Odpowiedz
dzester
dzester
18.08.2023, 09:01:38 via iOS
  • 1
@Kagernak wybuch wulkanu zredukował w dalekiej prehistorii człowieka do bardzo małej ilości. Bardziej bym powiedział ze człowiek to efekt uboczny przyrody, tak jak rak w naszym organizmie.
  • Odpowiedz
T.....r
T.....r
konto usunięte 18.08.2023, 04:55:40 via Android
  • 23
Bardzo Ziemiocentryczne rozumowanie. Czy życie na Ziemi jest, jakie jest, bo poziom tlenu jest idealny, czy życie na ziemi ewoluując dostosowywało się do istniejącego poziomu tlenu (zmieniającego się dość drastycznie w długim okresie istnienia Ziemi) tak, by osiągnąć najwyższą efektywność?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Heterosovieticus
Heterosovieticus
Heterosovieticus
18.08.2023, 05:14:21 via Wykop
  • 4
@TWezmyr: w ogóle większość ludzi nie wyobraża sobie innego życia jak to, które mamy sami - związki organiczne, aminokwasy, jakieś tam kodowanie DNA itd. No i ten wspomniany tlen. Co jeśli w jakiejś tam galaktyce, która widać dopiero w Głębokim Polu Hubble'a (albo w ogóle jej nie widac i nigdy jej nie zobaczymy, bo ucieka szybciej niż prędkośc światła) było życie oparte na zupełnie innych założeniach? Istnieją inne warunki środowiskowe,
  • Odpowiedz
KakaowyTaboret
KakaowyTaboret
18.08.2023, 12:07:41 via Android
  • 4
@tylko_zerkam no i zerknales na czas trwania tych pierwiastków? xd
  • Odpowiedz
ZlyCzarodziejRumburak
ZlyCzarodziejRumburak
18.08.2023, 05:36:37 via Wykop
  • 21
Śmiała teza jak na kogoś kto nie zbadał własnej planety a do wytwarzania energii wykorzystuje tę samą technologie co jaskiniowcy czyli spalanie paliwa.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

p.....3
p.....3
konto usunięte 18.08.2023, 09:48:28 via Wykop
  • 0
@ZlyCzarodziejRumburak: No to na świecie gdzie żyjemy chyba będzie ciężko to zmienić, bo wygenerowanie jakiejkolwiek energii wymaga dostarczenia surowców lub zamiany jednego źródła energii w drugie.
  • Odpowiedz
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
18.08.2023, 14:14:57 via Wykop
  • 0
@Nerlo_ajcats:

energia słoneczna, wiatrowa, ruchy falowania, geotermia rydzyka...

wg wiki tylko 17% energi nie pochodzi ze spalania, to niedużo biorąc pod uwagę że jednak od kilku lat jest parcie na OZE, to jakby powiedzieć że w XIX wieku byliśmy eko bo 20% (liczbazdupy) energii było z wiatraków i młynów wodnych a nie wungla
Dodatkowo zauważ że OZE jest praktycznie ograniczone do elektryki - jak czegoś się nie da podpiąć do
  • Odpowiedz
arkhadius
arkhadius
arkhadius
18.08.2023, 07:50:37 via Wykop
  • 19
Terry Bisson

Zbudowani z mięsa

– Oni są zbudowani z mięsa.

–
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Bananowy syn właścicieli "Agmaz" chwali się jazdą +270km/h
Bananowy syn właścicieli "Agmaz" chwali się jazdą +270km/h
3777
Prezes Naczelnej Izby Lekarskiej odmawia ujawnienia zarobków.
Prezes Naczelnej Izby Lekarskiej odmawia ujawnienia zarobków.
3596

Pokaż 18+

Patologiczni policjanci zmyślili prawo i brutalnie je na mnie egzekwowali!
Patologiczni policjanci zmyślili prawo i brutalnie je na mnie egzekwowali!
3285
Policja Bieruń wytacza Audytorowi postępowanie i blokuje komentarze
Policja Bieruń wytacza Audytorowi postępowanie i blokuje komentarze
3037
Międzynarodowy dzień awarii sprężarki
Międzynarodowy dzień awarii sprężarki
3007
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #liganauki
  • #technologia
  • #historia
  • #biologia
  • #kosmos
  • #fizyka
  • #medycyna
  • #polska
  • #gruparatowaniapoziomu
  • #astronomia
  • #swiatnauki
  • #swiat
  • #zdrowie

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking