Klientka OLX wygrała sprawę o oszustwo internetowe. Zapłacił bank
W ostatnich dniach kaliski Sąd Okręgowy podtrzymał wyrok Sądu Rejonowego w Pleszewie z dnia 16 listopada 2022. Na mocy tamtej decyzji ING Bank Śląski S.A. miał wypłacić swojej klientce równowartość środków skradzionych z jej rachunku przez oszusta internetowego.
Erikooo z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 127
- Odpowiedz
Komentarze (127)
najlepsze
Powiem ze kiedys pewna duza insystucja finansowa oddala kase tylko dlatego by nie miec czarnego PR. Poszkodowani to jakis plebs z jednym komputerem na caly dom (czasy przed telefonami z internetem). Pewnie i bank mogl lepiej chronic ale ta rodzina miala tyle wirusow ze wg bieglego ktory to sprawdzal (a od niego mialem info) to te syfy konkurowalo miedzy soba o zasoby CPU, tyle
Ale w tym przypadku naprawdę nie
@Lambo994: Takich rad lepiej nie udzielać naszym rodakom. IMO lepiej będzie jeśli taka osoba przestanie czytać Der Onet i WP, ponieważ wtedy jest szansa na wzniesienie się na wyższy poziom mentalny który pozwoli jej zrozumieć jak działa dostęp do konta bankowego przez Internet.
Komentarz usunięty przez moderatora
Tu zdaje się jest kluczowe zdanie i ciężko stwierdzić na ile oszust był sprytny i odpowiednio zmanipulował ofiarę, a na ile aplikacja bankowa nie dała jasno do zrozumienia co się dzieje. Swoją drogą "zaufane urządzenie" to taki termin, który niewiele znaczy dla kogoś kto nie jest biegły w "Internety", a jednocześnie może zrobić
A kluczowym zdaniem jest raczej to:
Czyli pewnie przeprowadzono jakiś tam eksperyment i wyszło, że np. obsługa strony jest niezbyt czytelna dla klienta.
Konsekwencja będzie taka, że szybkie płatności będą coraz bardziej