@test30: Mnie jeszcze ciekawi możliwość skalowania tych zawiasów, niestety podczas skalowania wytrzymałość rośnie do kwadratu a ciężar do sześcianu, tutaj na tych ruchomych połączeniach powstają dość spore obciążenia w konfiguracji pionowzlotu. Ale trzeba przyznać, że projekt genialny w swej prostocie.
Wojskowi już się pewnie zesrali na widok tego mechanizmu, bo Osprey, bynajmniej nie jest znany z łatwości przeprowadzenia procedury obrotu gondol, a tutaj jej stabilność po prostu zachwyca. Genialne w swej prostocie.
@djtartini1: No właśnie nie, bo idzie trochę inną drogą. W Osprey'u mas obracane gondole silników, a tutaj przemieszczają się całe płaszczyzny skrzydeł i to z aż czterema silnikami. Pilotowanie Osprey'a i procedura przejścia z jednej pozycji do drugiej do łatwych nie należy, a tutaj wszystko wygląda o niebo stabilniej. Zakładam, że wojsko już się zesrało na widok tego rozwiązania.
Mnie ciekawi jeszcze czy w trybie "pionowym" będzie można także manewrować w sposób podobny do tradycyjnych dronów, czy to będzie tylko i wyłącznie tryb do startu i lądowania.
Komentarze (51)
najlepsze
@A330: Rzekł
jestem pod wrażeniem (efektywności energetycznej i niezawodności tej konstrukcji).
aczkolwiek jest istotna wada takiej konstrukcji: wymaga przestrzeni do tranzycji, ale to na długich dystansach nie ma żadnego znaczenia
piękne
@test30: a jakbyś miał wytłumaczyć dla 8 latka, co to jest ta przestrzeń tranzycji??? ( ͡º ͜ʖ͡º)
jak i wady ( ͡º ͜ʖ͡º)
pionowzlotu i tradycyjnego samolotu ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Więcej:
Lotnicze projekty Google