Gdzie te tanie elektryki? W EU ceny są 2,5 razy wyższe niż w Chinach

BYD Seagull, który w Chinach kosztuje w bezpośrednim przeliczeniu od 47 000 PLN, trafi wkrótce do Europy. Niestety nie ma co liczyć, że u nas również będzie tanio. Ceny w Europie są 2,5 - 2,7 raza większe niż w Chinach. Przykładowo inny model, który tam kosztuje 84 000 PLN, w EU średnio 200 000 PLN.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 139
Komentarze (139)
najlepsze
- Ale za to w Europa ratuje Chiny i całą Ziemię przed totalną zagładą.
@swiadomy_anakolut: z niemiec też ? bo tam sporo rzeczy można kupić w takiej samej cenie bądź taniej niż u nas.
Wystarczy popatrzeć na to ile filmików z wypadkami w fabrykach pochodzi z chin. Fajnie, że jest tanio ale kosztem mniejszego nacisku na bezpieczeństwo.
Różnica to koszt transportu ale głównie to co ukradnie bandyckie państwo.
@WaldemarBatura: Bo to nie jest ten sam samochód. Nawet nie wiesz czy produkują go w tej samej fabryce. Może mieć inną konstrukcję, inne akumulatory (te od BYD ostatnio strasznie się palą), inne wyposażenie do tego dochodzą różne podatki + marża no i cena końcowa jest jaka jest.
Nie przez przypadek Tesla zbudowała fabrykę w EU.
200K to kosztuje Tesla 3 w podstawie, ktora jest juz zajebistym ev.
1. Nie istnieją panele z Niemieckiej Republiki Ludowej.[1]
2. Kiedy istniały, te chińskie były obłożone cłem 150 %. Zostało zniesione około 10 lat temu.
[1] Na ten moment poza jakimiś mikro manufaturami eksperymantalnych technologii typu perowskity, 100% wafli to Chiny.
Tną chinskie wafle krzemowe i oprawiają w ramki. Jak cała Europa i obie Ameryki.
To są liczący się producenci ( trochę stary wykres, ale pewnie niewiele zmian). Same Chińczyki. Reszta to plankton