#allegro #agd #afera #oszukujo
Nie polecam kupować żadnego TV na Allegro
Na początku lutego kupiłem na platformie Allegro TV 55 cali. (od oficjalnego sklepu Allegro, nie od żadnego Janusza biznesu – och jak się pomyliłem).
Niestety po miesiącu na ekranie pojawiły się czarne i kolorowe paski – coś z matrycą. Napisałem reklamację, spoko spoko, nie ma sprawy wymienimy lub oddamy kase, już wysyłamy kuriera po stary TV.
Niestety, nie miałem już oryginalnego opakowania (nie ma obowiązku jego trzymania), TV został jednak zapakowany najlepiej jak się da.
I co dalej? Oczywiście przewoźnik sobie telewizorem rymnął o ziemię, a w Allegro otwarli kolejnego szampana i pora na CSa.
Uszkodził się? A To masz problem. Nic nie uznajemy. Nie mamy Pańskiego płaszcza i co Pan zrobisz?
Olewka tematu totalnie, mimo iż zgodnie z prawem Konsument odpowiada za przesyłkę jedynie w sytuacji, gdy samodzielnie wybierze sposób dostarczenia inny niż oferowany przez sprzedawcę. Skoro kurier był Allegro, to oni powinni reklamować to sobie.
Moim zdaniem dostarczyłem dowody zdjęciowe że TV był uszkodzony. Wracał do allegro w zasadzie w celu zmielenia, takich rzeczy nikt nie naprawia. Ale znaleźli sobie super furtkę żeby nie uznać reklamacji.
Po moich uwagach, Allegro zmieniło zdanie – uznali że od początku uszkodzenie nie nadawało się do reklamacji, wiec w sumie to po co im wysłałem telewizor. xD
Tak więc miałem TV działający (choć z paskami na ekranie) a mam złom.
Allegro jako portal też ostro leci w kulki – innych sprzedawców na platformie ostro biją po głowie, a swój oficjalny sklep wręcz przeciwnie.
Komentarze (215)
najlepsze
Allegro by było głupie gdyby ci poszło na rękę, skoro miałeś w dupie bezpieczna wysyłkę.
Jak by był dobrze zapakowany to przywalenie o ziemie by nic mu nie zrobiło. Chyba, że sobie urządzili rzucanie nim po całym magazynie, ale opakowanie fabryczne właśnie zapewnia ochronę na wypadek takich zwykłych rypnięć. Nie ma obowiązku trzymania, ale właśnie dla takich sytuacji jednak warto chociaż do końca okresu gwarancyjnego.
Allegro moim zdaniem
Jednak nigdy nie uda nam się zapakować taki TV, lodówkę i czy inny duży sprzęt RTV/AGD jak to zrobi fabryka w oryginalnym opakowaniu.
Powinno być jakieś systemowe rozwiązanie.
@ver8: Systemowym rozwiązaniem jest wpierdzielić na dwa lata do piwnicy karton ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@worm_nimda: To wtedy idziesz i kupujesz odpowiednie opakowanie. To twój problem że nie masz gdzie trzymać opakowania a nie sprzedawcy czy firmy
Chrabonszcz (janusz)/gitara (dusza)
" do naszego magazynu dotarła przesyłka ze zwrotem towaru z zamówienia nr............
Zwrócony towar jest uszkodzony mechanicznie. W załączeniu przesyłamy zdjęcia dokumentujące stan otrzymanego towaru oraz protokół szkody sporządzony przy przyjęciu przesyłki. Oszacowany koszt utraty wartości
Kurier będzie stać na stanowisku, że paczkę odebrałeś bez uwag. Ty - że zawartość jest uszkodzona choć paczka jest cała.
Zdarzyło mi się reklamować w sklepie RTV EURO telewizor i z racji tego, że telewizor miał powyżej 40 cali - do domu przyjechał serwisant ocenić usterkę i ostatecznie sam zabrał telewizor (miał nawet karton mimo, że miałem swój). W zasadzie mając dowód zakupu można usterkę zgłaszać bezpośrednio do producenta co gwarantuje, że telewizora nie trzeba nigdzie wysyłać. Osobiście nie zdziwię się, że Allegro
@wiarq:
oczywiscie, ze nie wystarczy - kurierzy wymagaja oficjalnie minimum 6cm (a 10 warstw folii to ponizej 5cm :) ) plus do tego karton :D