#allegro #agd #afera #oszukujo
Nie polecam kupować żadnego TV na Allegro
Na początku lutego kupiłem na platformie Allegro TV 55 cali. (od oficjalnego sklepu Allegro, nie od żadnego Janusza biznesu – och jak się pomyliłem).
Niestety po miesiącu na ekranie pojawiły się czarne i kolorowe paski – coś z matrycą. Napisałem reklamację, spoko spoko, nie ma sprawy wymienimy lub oddamy kase, już wysyłamy kuriera po stary TV.
Niestety, nie miałem już oryginalnego opakowania (nie ma obowiązku jego trzymania), TV został jednak zapakowany najlepiej jak się da.
I co dalej? Oczywiście przewoźnik sobie telewizorem rymnął o ziemię, a w Allegro otwarli kolejnego szampana i pora na CSa.
Uszkodził się? A To masz problem. Nic nie uznajemy. Nie mamy Pańskiego płaszcza i co Pan zrobisz?
Olewka tematu totalnie, mimo iż zgodnie z prawem Konsument odpowiada za przesyłkę jedynie w sytuacji, gdy samodzielnie wybierze sposób dostarczenia inny niż oferowany przez sprzedawcę. Skoro kurier był Allegro, to oni powinni reklamować to sobie.
Moim zdaniem dostarczyłem dowody zdjęciowe że TV był uszkodzony. Wracał do allegro w zasadzie w celu zmielenia, takich rzeczy nikt nie naprawia. Ale znaleźli sobie super furtkę żeby nie uznać reklamacji.
Po moich uwagach, Allegro zmieniło zdanie – uznali że od początku uszkodzenie nie nadawało się do reklamacji, wiec w sumie to po co im wysłałem telewizor. xD
Tak więc miałem TV działający (choć z paskami na ekranie) a mam złom.
Allegro jako portal też ostro leci w kulki – innych sprzedawców na platformie ostro biją po głowie, a swój oficjalny sklep wręcz przeciwnie.
Komentarze (215)
najlepsze
Przestańcie wymyślać przepisów, których nie ma!
A Ty myślisz, że ekrany led, panele dotykowe, szybka od skanera, etc, w drukarkach to są #!$%@? z tytanu? XD
Z tego wynika, że za uszkodzenie nieprawidłowo zapakowanego towaru (czyli telewizor oklejony folią) odpowiada nadawca przesyłki.
A gdy wina sklepu albo producenta jest bezsporna często znalezisko zostaje w wykopalisku bo wykopki stawiają się po stronie producenta lub sklepu. Logika wykopu.
@Sam_w_domu: nie widzi bo opakowanie nie jest orygnalne. Nie ma na nim informacji, że to TV. Równie dobrze może to być jakaś płytka, fragment mebla, sklejki etc.
@Sam_w_domu: tak i dlatego pisałam, że cudem byłoby gdyby dotarła w całości.
Większość marek typu LG, Samsung, Sony czy Panasonic wysyłali swoich techników do telewizorów powyżej jakiegoś rozmiaru (np. 42") i naprawiali je na miejscu. Taka sama sytuacja miała miejsce przy pralkach lodówkach czy zmywarkach na naprawach gwarancyjnych. Telefon do serwisu lub mail na adres producenta i umawiali wizytę, lub też przekazywali kontakt ich najbliższemu autoryzowanemu centrum serwisowemu
- kupił telewizor, przez miesiąc było ok
- po miesiącu jebło i chciał oddać
- nie ogarnął, że TV należy zapakować nie w styropian, folię bąbelkową czy azbest, a zgodnie z wymogami co do specyfiki towaru- oryginalne opakowanie
- ma żal, bo mu ups, dpd czy inny #!$%@? #!$%@?ł źle zapakowany TV i Allegro się wypięło
- myli dwie kwestie, awarię TV wraz ze swoją reklamacją wobec sprzedawcy wadliwego TV
- paczka nie nosiła śladów uszkodzenia
- odbiorca uszkodził po odebraniu (allegro)
- przedmiot został wysłany uszkodzony (ty) - ale wtedy przy odbiorze mogli to zauważyć
Wrzuć proszę poglądowe zdjęcia jak wyglądała paczka przed wysyłką?