@FFleur: ale przecież w artykule jest napisane, że wstrzymali produkcje po wybuchu wojny, oraz chcieli sprzedać aktywa (zakładam, że artykuł nie kłamie w tych kwestiach), co zapewne było powodem wszczęcia postępowania, bo skoro nie chcą prowadzić interesów w kraju to nie będą ich prowadzić, i aktywa zostały zamrożone w ramach odpowiedzi na mrożenie rosyjskich aktywów w europie... raczej było to do przewidzenia, i nie pierwsza taka sytuacja.
Firma, w której pracowałem ponad 10 lat temu, projektowała nową linie technologiczną do produkcji Skody Rapid w tym zakładzie. Byłem tam kilka w dni i powiem wam że praca z ruskimi "inzynierami" to wszystko jak krew w piach. Ci ludzie nie naucza się nigdy dobrze pracować. Inna ruska firma u której zamówiliśmy wykonanie konstrukcji stalowej i dostawę na miejsce (nie opłacało się eksportowac z Polski ze względu na b. wysokie cło) oszukała
@Hasz5g: Chyba w czasach ZSRR, bo obecnie to nie są w stanie wyprodukować nawet ABS i poduszek powietrznych do swoich nowych fur jak im się Bosch i zagraniczne koncerny wycofały. Tymczasem mój stary Mercedes E-klasa z 98 roku miał 6 albo 8 poduszek, ABS i ESP. Niemcy w standardzie swoich aut 30 lat temu byli w stanie zaoferować znacznie więcej, niż Ruscy w 2023 roku. Rosyjska technologia taka potężna (
@Ritmanius: a ja myślę, że tak. Co najwyżej ma ścisk d--y, bo pewnie Schroder sporo czasu temu obiecał jej wygodną posadkę gdzieś w Gazpromie, a teraz to może o tym już zapomnieć.
@lukasz5100: nie wyłącza. Mają tak data architekturę, że szkoda gadać. OTA mają tylko w elektrykach i ledwo dają radę coś zupdejtowac. Niestety, ktoś coś przespał. A ten ktoś to VAG.
@Cyslav: gdyby to było takie proste, że ktoś hop-siup da pracę. Przyklad: Stellantis zamyka fabrykę w BB, od razu leci 120 osób w Sosnowcu w MagnetiMarelli. Do tego wszyscy poddostawcy w BB i okolicach oraz firmy współpracujące jak wspomniane MM rozsiane po Polsce. To nie jest sklep spożywczy czy nawet jak Auchan.
Spoko mają prawników w tym GAZie, takich niezbyt mądrych ( ͡°͜ʖ͡°) Pozywają VW w ruskim sądzie, którego wyrokami nie przejmuje się nikt poza Rosją (a i w Rosji co poniektórzy "elitarni" mają je w głębokim poważaniu) a przecież teraz to mogliby zwyczajnie od razu przejąć wszystko. Bo kto im podskoczy? VW czy jakieś inne koncerny przestaną przez to robić z nimi interesy? :D
@Ytaremtujest: sukces ma wielu ojców a porażka jest sierotą, poszanowanie prywatnej własności powinno być prawem konstytucyjnym, nadal prawo można obchodzić XD, gorzej jak ktoś wszystkie dziury po zatyka.
w 2006 ruskie podobnie robili z firmami od wydobycia ropy, w 2006 zmusili Shell do oddania swoich udziałów w różnych miejscach. Później wyrzucali powoli inne firmy ze swojego kraju. https://www.theguardian.com/world/2006/dec/12/business.oil
Jedni się nauczyli na błędach, inni, jak VW, dalej starali się robić inwestycje w Rosji. Wyjdą na tym tak samo jak Shell w 2006, a za 10 lat pewnie historia znowu się powtórzy ale z inną technologią. Nawet mi ich nie żal.
Komentarze (71)
najlepsze
Niemcy w standardzie swoich aut 30 lat temu byli w stanie zaoferować znacznie więcej, niż Ruscy w 2023 roku. Rosyjska technologia taka potężna (
Pozywają VW w ruskim sądzie, którego wyrokami nie przejmuje się nikt poza Rosją (a i w Rosji co poniektórzy "elitarni" mają je w głębokim poważaniu) a przecież teraz to mogliby zwyczajnie od razu przejąć wszystko. Bo kto im podskoczy? VW czy jakieś inne koncerny przestaną przez to robić z nimi interesy? :D
Cyk, rozkradną i efekt jakby się Niemcy wycofali
https://www.theguardian.com/world/2006/dec/12/business.oil
Jedni się nauczyli na błędach, inni, jak VW, dalej starali się robić inwestycje w Rosji. Wyjdą na tym tak samo jak Shell w 2006, a za 10 lat pewnie historia znowu się powtórzy ale z inną technologią.
Nawet mi ich nie żal.