Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko386
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

376

Szok na rynku mieszkań! Sprzedaż runęła, ceny w górę

W 2022 r. średnio o ponad 45 proc. spadła sprzedaż nowych mieszkań w sześciu największych miastach Polski - wynika z opublikowanego w poniedziałek raportu Rednet Consulting. Jednocześnie w prawie całej Polsce ceny poszły w górę o około 10 proc.

janusz_z_czarnolasu
janusz_z_czarnolasu
z
wgospodarce.pl
dodany: 30.01.2023, 15:08:33
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
  • #
    budownictwo
  • #
    nieruchomosci
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • 288
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w 2022 roku?

PlejBania
z silesion.pl
  • 0

Komentarze (288)

najlepsze

krzyczek
krzyczek
30.01.2023, 15:23:39 via Wykop
  • 604
Ludzie nie kupują więc ceny wzrastają - jak już będą odpowiednio wysokie to sprzedaż natychmiast ruszy :)
  • 41
laporte
laporte
30.01.2023, 15:33:22 via Wykop
  • 252
@krzyczek: średnia cena transakcji poszła w górę, a to może oznaczać że po prostu większe i droższe mieszkania się sprzedają, a te małe kawalerki nie. To wcale nie oznacza że wartość jakiegoś konkretnego mieszkania poszła w górę.
posepny1
posepny1
30.01.2023, 15:43:33 via Wykop
  • 158
@laporte: mozna tez przeczytac artykuł i sie dowiedziec:

„Wzrost cen jest w znacznej mierze spowodowany wprowadzaniem na rynek projektów apartamentowych w atrakcyjnych lokalizacjach. Szczególnie w ostatnim kwartale zwiększył się udział mieszkań o najwyższym standardzie w całkowitej ofercie poszczególnych miast, co wpłynęło na wzrost średnich cen na poszczególnych rynkach” – wyjaśniła dyrektorka Rednet Consulting Ewa Palus.
Cierniostwor
Cierniostwor
31.01.2023, 06:58:12 via Wykop
  • 205
Na moim osiedlu koleś od roku próbuje sprzedać mieszkanie za 690k.
Ostatnio uznał że trzeba coś z tym zrobić i… podniósł cenę o 10k, teraz na pewno znajdzie kupca.
  • 14
dran2
dran2
31.01.2023, 09:30:38 via Wykop
  • 162
Na moim osiedlu koleś od roku próbuje sprzedać mieszkanie za 690k.


@Cierniostwor: Skoro od roku próbuje to znaczy że nie próbuje tylko sobie czeka.
H_266
H_266
31.01.2023, 09:31:21 via Wykop
  • 77
skoro od roku sprzedaje więc odejmij od tych 690k. 17% inflację, to wychodzi już 572k, i teraz dodaj to co podniósł, czyli 10k, to masz 582k, więc de facto cena spadła o ponad 100k


@agent89: ale to ty i większość polaków ma wynagrodzenie i oszczędności indeksowane inflacją czy jak? Chyba, że polak patriota z zagranicy, to szanuje.
AnonimNiepowiem
AnonimNiepowiem
30.01.2023, 20:56:11 via Wykop
  • 124
Zaraz,zaraz. Jeżeli wzrost cen jest 10% a inflacja 17, to jakby nie patrzeć jest spadek wartości.
  • 19
Dentka7
Dentka7
30.01.2023, 22:28:35 via Wykop
  • 106
@AnonimNiepowiem: Ale nie spadek cen.
Wasz_Pan
Wasz_Pan
30.01.2023, 23:21:25 via Wykop
  • 101
@AnonimNiepowiem: co to ma do tego? Ciekawe ile ludzi w Polsce w tym roku dostało podwyżki o wartość inflacji ᶘᵒᴥᵒᶅ Bo ci co nie dostali co najmniej takiej to dla nich jest drożej
amath
amath
31.01.2023, 09:01:30 via Wykop
  • 82
BAŃKA PENKŁA POWTARZAM BAŃKA PENKŁA
  • 10
amath
amath
31.01.2023, 09:37:27 via Wykop
  • 62
@sq2fog: jakby gumy pękały tak często, jak bańki mieszkaniowe na wykopie, nie byłoby problemu z demografią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TheMaskator
TheMaskator
31.01.2023, 10:10:59 via Wykop
  • 14
@amath: Biorę pod korek. Oni dają 2% na 10 lat (resztę dopłaca państwo). W połączeniu z innymi nowymi socjalami to inflacja jebnie pewnie na 25-30%, więc za 10 lat to będę z 10x więcej zarabiał. Jakby to dokładnie przeliczyć to wyjdzie, że za jakieś 30-40% wartości je spłacę.
controll
controll
31.01.2023, 07:12:42 via Wykop
  • 82
Tak zwany artykul naganiacz frajerow na klatki za 10k/m 10km od centrum. "Panie nikt nie kupuje a ceny rosną! Dawaj szybko kupuj ( ͡° ͜ʖ ͡°)"
  • 10
Poldek0000
Poldek0000
31.01.2023, 10:51:22 via Wykop
  • 11
@LudzieToDebile: 10km od centrum Warszawy to prawie jakbym w PKiN mieszkał ;-)
ps. Obszar Metropolitalny Warszawy (a dokładniej Szersza strefa miejska Warszawy (Larger Urban Zone -LUZ)) to prostokąt ~60x70 km! LUZ to obszar, z którego 15% i więcej populacji dojeżdża codziennie do pracy do miasta centralnego.
Poldek0000
Poldek0000
31.01.2023, 12:42:24 via Wykop
  • 3
@LudzieToDebile: najmutniejsze jest to, że mieszkania kompletnie odjeżdżają ludziom za horyzont. Wynajem i życie zabiera niemal całe dochody młodym 'na dorobku' .Mój sąsiad z rodziną się wyprowadza do dalszej dzielnicy bo musi 'przyciąć' koszty wynajmu (żeby dozbierać do 20%). Miał kupować na Woli , ale teraz już szuka na Bemowie (przy S8)...
virgil
virgil
31.01.2023, 09:40:34 via Wykop
  • 68
Tymczasem wykopki czekający na spadek cen mieszkań
źródło: 5f96a2723c3d7
  • 7
maly_ludek_lego
maly_ludek_lego
31.01.2023, 13:49:53 via Wykop
  • 9
@abgaha: mordo, wykopki od 2014 tu wieszcza, ze mieszkania beda spadac. Podobno byli i tacy co w 2017 i 2018 rou sie wstrzymywali z kupnem, bo uslyszeli na wykopie, ze ceny beda spadac. xD Teraz nie maja ani mieszkania ani godnosci xD gdybym ja sluchal wykopkow, to pod mostem bym żył.
maly_ludek_lego
maly_ludek_lego
31.01.2023, 14:03:53 via Wykop
  • 4
@abgaha: W zdrowym, wolnym rynku pewnie tak. Ale nie mamy zdrowego, wolnego runku od czasu kryzysu finansowego
orzelek76
orzelek76
31.01.2023, 10:31:49 via Android
  • 43
Polacy nie zasłużyli na gospodarkę wolnorynkową. Szwindle, zmowy cenowe czy praktyki monopolistyczne widać w każdym segmencie rynku, od cukru, poprzez elektronikę po mieszkania i budowy dróg
  • 5
orzelek76
orzelek76
31.01.2023, 10:54:25 via Android
  • 11
@mareksa666 niezupełnie, gospodarka wolnorynkową powinna się sama regulować. A jak ma się regulować taki np. rynek paliw w Polsce?
brute666
brute666
31.01.2023, 13:21:34 via Wykop
  • 1
@mareksa666: głupi jesteś albo niedokształcony
andrzej-tester
andrzej-tester
31.01.2023, 09:29:09 via Wykop
  • 37
Zobaczy spadkowicz, wszystkich nas jeszcze spadkowicz wykupi.
slowmtb
slowmtb
31.01.2023, 09:29:44 via Wykop
  • 32
Bańka pęka. Na pewno zacznie spadać. Ludzi już ustawiają się w kolejkach aby sprzedawać mieszkania i brać gotówkę aby tracić prawie 20% przez inflację. Jeszcze chwila i w centrum warszawy metr będzie po 5k ...
  • 15
qusqui21
qusqui21
31.01.2023, 09:51:49 via Wykop
  • 9
@slowmtb: dopoki pis sobie kupuje glosy kredyciarzy, wakacjami i nie podnoszeniem stop, to tacy madrzy. Jakby musieli placic miniratke przy stopach na 20% to by szybko wyskakiwali z kawalerek po babci. Ale jak zwykle, wszystko kosztem zaradnych, oszczednych.
agentx
agentx
31.01.2023, 14:04:22 via Wykop
  • 4
@slowmtb: dokładnie, po co sprzedawać jak nie ma kupców, bez sensu obniżyć cenę przy takiej inflacji, mieszkanie jeść nie woła, a ceny za wynajem mocno wzrosły
berecik
berecik
31.01.2023, 10:55:32 via Android
  • 26
A ja w wieku 36 lat spłaciłem już swoje mieszkanie 55 metrów. Kupiłem w 2012 gdzie było już drogo w stosunku do zarobków, ale z perspektywy czasu była to bardzo dobra decyzja. Wtedy kupiłem za 160 000 a dziś jest warte 290 000. Ledwo kredyt wtedy na to mieszkanie dostałem. Dziś mimo że zarabiam 3x tyle co wtedy miałbym problem z kredytem na 290 000. Obecnie nie wyobrażam sobie kupować mieszkania. Ubolewam
  • 16
kuzieem
kuzieem
31.01.2023, 12:44:40 via Android
  • 10
@berecik
Nieźle. Ja pierwsze mieszkanie kupiłem w wieku 28 lat za gotówkę (50m²) ale to był przed boomem mieszkaniowym, w 2004 .
potem, w 2012 kupiłem w szeregowcu z ogrodem już na krótki kredyt 75m², które kończę spłacać za 4 lata.
W jednym mieszkamy z rodziną, drugie wynajmuję. No ale wstrzeliłem się w lepsze czasy, dziś bym gówno miał - szczerze współczuję młodym, bo tanieć nie biedzie.
berecik
berecik
02.02.2023, 13:15:53 via Android
  • 1
@markut Miałem wkład 90 tys. Wziąłem 70 tys kredyt. Splacalem 12 lat i zostało mi 40 tys kapitału do spłaty. Myślę że około 55 tys spłaciłem w tym czasie z czego kapitału 30 tys. Bank zarobił na mnie około 25 tys zl a normalnie byłoby prawie 50 tys, bo miałem kiedyś6 na 20 lat a spłaciłem po 10.
kuljak
kuljak
31.01.2023, 09:42:33 via Android
  • 20
@janusz_z_czarnolasu patrz, a 17 stycznia spadły o 6-8 procent, według tego samego portalu. Więc pytanie, wrzuciłeś sponsorowane gówno czy spam z niewiarygodnej stronki? No ale w końcu bordo samo się nie wbije.
shadow_82
shadow_82
31.01.2023, 10:01:38 via Wykop
  • 19
Szok w trampkach! Ceny w gore!
Ceny...
źródło: Screenshot 2023-01-31 110120
  • 1
kels
kels
31.01.2023, 12:44:48 via Wykop
  • 3
@shadow_82: co to za gównowykres, skąd to?
rafii_
rafii_
31.01.2023, 01:54:21 via Android
  • 18
zostalo tylko nasrać i podpalić
frostdemon
frostdemon
31.01.2023, 09:27:35 via Wykop
  • 14
Nie mogę tego sprzedać przez jakiś czas.
A #!$%@?, podniosę cenę, teraz bankowo pójdzie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
wonziu1
wonziu1
31.01.2023, 09:45:09 via Android
  • 12
@frostdemon może nikt nie potrzebuje tego sprzedać?
pastaowujkufoliarzu
pastaowujkufoliarzu
31.01.2023, 10:07:19 via Wykop
  • 3
@frostdemon: Nie rozumiesz. To jest bardzo racjonalna strategia. Podnosząc cenę wraz z rynkiem sprzedający rekompensuje sobie utratę wartości, która inaczej by poniósł. Gdyby nie podnosił ceny to by tracił, bo pieniądze które chce uzyskać w zamian za lokal tracą na wartości. A jeżeli nie musi sprzedać teraz, a może za rok albo dwa, to wtedy odbierze swoją premię za cierpliwość. Bo kupujący prędzej czy później się znajdzie. To jest cało piękno
Peaceul
Peaceul
31.01.2023, 12:13:15 via Android
  • 13
Sprzedaż runęła - ceny w górę
Sprzedaż wzrośnie - ceny w górę

nie ma problemu
  • 1
Acozord
Acozord
31.01.2023, 14:19:02 via Wykop
  • 6
@Peaceul: Jeszcze trzeci wariant ( ͡° ͜ʖ ͡°) najbardziej prawdopodobny: Ceny w górę - ceny w górę
Kotznapedemjonowym
Kotznapedemjonowym
31.01.2023, 10:58:24 via Wykop
  • 13
Szok chyba tylko dla wykopków, którzy od 4 lat piszą, że bańka na nieruchomości już pęka. xD
  • 2
N.....k
konto usunięte 31.01.2023, 17:50:43 via Wykop
  • 0
@Kotznapedemjonowym: Połowa wykopków mówi że spadnie, druga że wzrośnie. Cokolwiek się nie stanie to będą komentarze, że wykopki są głupie.
Nikczemnik
Nikczemnik
31.01.2023, 19:43:07 via Wykop
  • 2
@Kotznapedemjonowym: wołam @mickpl - on wytłumaczy dlaczego spada, mimo że rośnie
fiddle
fiddle
31.01.2023, 09:38:43 via Wykop
  • 12
Jak jak lubię takie #!$%@? nagłówki i artykuły. Przecież to było do przewidzenia od samego początku. Aktualnie kupować będą tylko firmy inwestycyjne oraz bogatsi klienci, którzy mają "gotówkę" albo baaaardzo dobrą zdolność kredytową.
  • 2
Pawel993
Pawel993
31.01.2023, 09:49:16 via Wykop
  • 0
@fiddle: albo zamiast dwupokojowego mieszkania tylko na kawalerke styknie
endless-lameness
endless-lameness
31.01.2023, 18:32:13 via Wykop
  • 0
albo zamiast dwupokojowego mieszkania tylko na kawalerke styknie


@Pawel993: Pro tip: kawalerkę można sprzedać kiedy przestanie wystarczać i/lub będą odpowiednie możliwości finansowe.
test_loginu
test_loginu
30.01.2023, 22:50:15 via Wykop
  • 11
Bo skoro drożeją, to po co sprzedawać, jak będą drożeć dalej? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Choć to głupie, to myślę, że taka wizja dominuje u tych co zainwestowali w mieszkania... jako inwestycje. I jest to samosprawdzająca się wizja.
  • 7
HaSSaN
HaSSaN
31.01.2023, 10:29:19 via Wykop
  • 5
@TheMaskator: Tak, tak musicie sobie jakoś teraz tłumaczyć swoją głupotę, że głosiliście od kilku już lat te mityczne spadki cen mieszkań xD. Jakby nie PiS to byś tłumaczył covidem, jak nie covidem to wojną, albo fuzją Orlenu z Lotosem, ewentualnie tym, że zima była ciepła a lato gorące.
abgaha
abgaha
31.01.2023, 18:52:49 via Wykop
  • 0
@endless-lameness: wiele bo niszczy kwestie ze nigdy nie maleja i pamietam dokladne kwoty. Moglbym oczywiscie powiedziec byscie przypomnieli sobie jak to wygladalo po 2008 ale przeciez z tamtego okresu wiekszosc z tutejszych znawcow kojarzy tylko tibie - a mieszkaniami zaczeli sie interesowac znacznie pozniej - gdzie faktycznie cena tylko rosla i blednie uwazaja ze tak jest zawsze. Widzisz spadek cen po kryzysie w 2008 roku dotyczyl wiekszosci mieszkan...
Czopelka
Czopelka
31.01.2023, 12:16:32 via Wykop
  • 10
Sprzedaż runeła - ceny w górę

Rynek się ustabilizował - ceny w górę

Mhm
aa-aa
aa-aa
31.01.2023, 10:46:20 via Wykop
  • 10
co robisz jak nie możesz czegoś sprzedać? podnosisz ceny(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
  • 3
vanvolf
vanvolf
31.01.2023, 12:16:37 via Android
  • 5
@aa-aa Tu może chodzić też o coś innego, siedzę w branży i generalnie nowych budów mieszkaniowych praktycznie nie ma przez co znacznie zmniejszono podaż. Ceny wystrzela w momencie pierwszego lepszego programu wsparcia dla kupujących, popyt ruszy a podaży nie ma.
lubczynskip
lubczynskip
31.01.2023, 15:56:45 via Wykop
  • 2
@vanvolf: nic nie ruszy - te programy beda mialy limity
Kulek1981
Kulek1981
31.01.2023, 10:37:57 via Wykop
  • 10
Inflacja 17%, ceny 10%.wyglada raczej na spadek wartości.
pdt_87
pdt_87
31.01.2023, 10:28:30 via Wykop
  • 9
Według wykopków mieszkania to superRyzykowana inwestycja, bo patola mieszka, a nie płaci.
Z drugiej strony w realnym/ normalnym świecie prawie każdy kto ma trochę wolnych $$$ od razu kupuje mieszkanie na wynajem, bo to pewny interes.

Kto ma rację? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
aa-aa
aa-aa
31.01.2023, 10:44:29 via Wykop
  • 0
@pdt_87: jak jedyne co potrafisz zrobić to kupić mieszkanie i płakać, że ci później nie płacą to cos nie halo jest
jegertilbake
jegertilbake
31.01.2023, 12:07:29 via Wykop
  • 10
bo to pewny interes.


@pdt_87: Wynajmowalem mieszkanie i jak ktos mowi o tym "pewny interes" albo "dochod pasywny" to jest #!$%@? ameba i nigdy nie mial z tym nic wspolnego.

Sporo ludzi to debile i kretacze a polskie prawo stoi po ich stronie wiec wynajem u nas nieruchomosci wartej 500k, zeby zarobic miesiecznie ~1500zl w najlepszym wypadku to ryzykowny biznes i jak zle trafisz to stres jaki przezyjesz cie #!$%@?.

Nie
Benn
Benn
31.01.2023, 09:44:05 via Wykop
  • 9
W 2008 też rosły ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
kupkesobieciagne
kupkesobieciagne
31.01.2023, 10:41:33 via Wykop
  • 3
@Benn: Frankowe głupki napompowały rynek, później przez bite 10 lat ceny spadały i w ~2018 roku znowu zaczęły odbijać, by w 2022 szybko #!$%@?ęło na kto wie, może kolejne 10 lat spadków?
animuss
animuss
31.01.2023, 18:38:56 via Wykop
  • 0
@kupkesobieciagne: przy czym to co napisałeś dotyczyło tylko przewartościowanych mieszkań oraz głównie słabych lokalizacji
zajelimilogin
zajelimilogin
31.01.2023, 13:45:51 via Android
  • 8
Ale jak to, przecież wykopowi eksperci od wszystkiego mówili, że ceny pójdą w dół i to grubo ( ͡º ͜ʖ͡º)
thomeq
thomeq
31.01.2023, 09:57:58 via Wykop
  • 7
Ja bym chetnie zobaczyl inne statystyki - ile jest nowych ofert na rynku wtornym, a ile ofert wisi np. od roku. Bo wzrost cen moze miec zrodlo w tym, ze czesc wlascicieli mieszkan nie sprzedaje obecnie tylko wynajmuje, bo 1. najem drogi, 2. przy obecnej inflacji nie bardzo wiadomo co z gotowka robic.

Rok temu kupilem mieszkanie - wtedy w mojej okolicy bylo sporo ofert sprzedazy mieszkan. teraz sa tylko 3 ofert,
  • 3
pastaowujkufoliarzu
pastaowujkufoliarzu
31.01.2023, 10:31:17 via Wykop
  • 3
@thomeq: Średni czas ile wisi ogłoszenie = 3 miesiące. W stosunku do szczytu hossy (końcówka 2021) wydłużył się o mniej więcej miesiąc.
źródło: Otodom czas wyświetlania ofert
pastaowujkufoliarzu
pastaowujkufoliarzu
31.01.2023, 12:01:31 via Wykop
  • 0
@oguras: Raport Polityki Insight i Otodom. Oni publikują takie dane regularnie co kwartał a akurat o długości "wiszenia" ogłoszenia mają dane z pierwszej ręki będąc największym portalem ogłoszeniowym. No i to są średnie więc wiadomo - jakiś paździerz wisi dłużej, a co innego schodzi od razu.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (376)
  • Zakopujący (36)

Hity

tygodnia

GUS: Inflacja bije kolejny rekord - w lutym 2023 wyniosła 18,4% r/r
2176
Film z amerykańskiego drona nad Morzem Czarnym
1819
Ukraina Pierwsza doba wojny
1423
Więcej młodych ludzi uważa, że to mężczyźni są dyskryminowani
1393
[AMA] Maria Andrejczyk, rekordzistka Polski w rzucie oszczepem. Wicemistrzyni IO
1345
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #ukraina
  • #historia
  • #prawo
  • #sport

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl