@lubiecie: kiedyś przeczytałem komentarz, że to obwodnica śmierci, bo każdy zapiernicza powyżej dozwolonego ograniczenia i trzyma się na zderzaku kolejnego auta
a ja zauważyłem, że w Trójmieście często prawym pasem dojedziesz szybciej, bo każdy pcha się na lewy jakby to była jakaś nobilitacja
@Andr1: na obwodnicy trójmiasta wygląda to tak że wszyscy lecą lewym ile fabryka dała, jak jest znak 70 czy 30 bo remont to ludzie dalej lecą ile fabryka dała, debile po prostu, a pózniej korek dzień w dzień bo ktoś przyhamował, ktoś komuś w dupe wjechał
@janekplaskacz: Jest różnica i to ogromna. Na letniej nie da się jechać, na zimowej jako tako powoli do celu.
Nawet na tzw. lodzie na drodze masz odrobinę kryształków, które wchodzą w te lamelki i pomagają trzymać auto. Na letniej to się posrasz, a nie pojedziesz.
Oczywiście, że wina drogowców, bo przecież jak spadnie choćby jeden płatek śniegu, to koniecznie przed ich samochodem, ma już jechać pługopiaskarka. A to że sam jedzie na letnich oponach, nie powinno nikogo obchodzić!
Ja #!$%@? zamiast kupić premium uniwersalne to dalej bawią się w jakieś zmiany opon. W kraju nizinnym. Od 3 lat jeżdżę na crossclimate+ i nie miałem ani jednego zakręcenia kołem, czy to na deszczu, czy śniegu.
nie miałem ani jednego zakręcenia kołem, czy to na deszczu, czy śniegu
@selectGwiazdkaFromTabelka: weź nie fantazjuje. Na zimówkach też bardzo często się zrywa przyczepność szczegulnie przy ruszaniu na ludzie albo ubitym śniegu.
Każdego roku tak jest. Obwodnica, mimo że nad morzem, ma dość duże nachylenia, chwilami jest stromiej niż na nowej zakopiance. Ciężarówki na łysych oponach blokują kolejne pasy, do tego dokładają się osobówki na letnich.
A drogowcy zamiast te krytyczne miejsca pilnować jak oka w głowie to jak mantrę powtarzają swoje zasady że oni to mają śnieg odgarnąć ileś godzin po tym jak ten spadnie.
@hellfirehe: Ciężarówki na łysych oponach XD. Ciągnik siodłowy jest skonstruowany w taki sposób, że nie dociążona oś napędowa może „zakopać” się na mokrej trawie. Taka charakterystyka pojazdu, a tandem ma inną konstrukcję i jest bardziej odporny na trudne warunki drogowe.
Wszyscy piszą o zimowych oponach, a czemu nie całoroczne? Jeżdżę tak dwa lata i sobie chwale. Na polskie warunki atmosferyczne według mnie najlepszy wybór.
Komentarze (256)
najlepsze
a ja zauważyłem, że w Trójmieście często prawym pasem dojedziesz szybciej, bo każdy pcha się na lewy jakby to była jakaś nobilitacja
Dzisiaj jechałem droga, gdzie był regularny lód. Zimówki tak samo gówno by dały.
Nawet na tzw. lodzie na drodze masz odrobinę kryształków, które wchodzą w te lamelki i pomagają trzymać auto.
Na letniej to się posrasz, a nie pojedziesz.
@selectGwiazdkaFromTabelka: weź nie fantazjuje.
Na zimówkach też bardzo często się zrywa przyczepność szczegulnie przy ruszaniu na ludzie albo ubitym śniegu.
Obwodnica, mimo że nad morzem, ma dość duże nachylenia, chwilami jest stromiej niż na nowej zakopiance.
Ciężarówki na łysych oponach blokują kolejne pasy, do tego dokładają się osobówki na letnich.
A drogowcy zamiast te krytyczne miejsca pilnować jak oka w głowie to jak mantrę powtarzają swoje zasady że oni to mają śnieg odgarnąć ileś godzin po tym jak ten spadnie.
I mimo że jest prognoza i po prostu