Znaków jest za dużo i ustawiane są bez sensu. Kto za tym stoi?
Oto typowy widok na polskich drogach. Znak ograniczenia prędkości do 70 km/h a tuż za nim, w odległości niecałych 50 metrów, znajduje się kolejny znak. Przejechanie tej odległości zajmuje kilka sekund. Jaki ma to sens? Jeśli nie wiadomo o co chodzi ...
francuskie z- #
- #
- #
- #
- #
- 441
Komentarze (441)
najlepsze
Jedziesz przez jakiś kraj zachodu, a nawet południa, to widząc 60 na zwykłej krajówce do tylu zwalniasz, bo to jest maksymalna komfortowa prędkość, jaką pokonasz dany zakręt, a i to już tak, że w środku rzeczy mogą latać po kabinie.
Za to w Polsce widzisz 40 na krajówce i pierwsze myśli to:
Można przed skrzyżowaniem postawić limit tyle, ile obowiązuje na drodze w którą mogę skręcić (+1 znak), ale jeżeli da się jechać prosto i tam jest inna wartość to znowu trzeba postawić znak. A jeszcze skręcając w dwóch różnych kierunkach na tej samej drodze teoretycznie może występować różnica w ograniczeniu prędkości.
Jak to jest
@gandhi: ok. Jakoś pominąłem ten fragment rozporządzenia. Nie wiem czemu.
Ale dalej na zdjęciu mamy powtórzenie znaku po lewej dla drogi z prawej.
@Wormditt: I do tego polowe mniejsze oznakowanie od naszego.
I teraz jeśli nie mam conajmniej 30% uwagi poświęconej na czytanie znaków to tracę wątek i
@Sahim: @gregor40: Jeżeli nadal mówimy o DK94 Kraków - Olkusz, to pół stawki jedzie równo, a drugie pół (w 90% Audi i BMW, niezależnie od wieku i stanu technicznego) próbuje wyprzedzić pierwsze pół, nie patrząc jakie akurat jest ograniczenie i czy nie ma skrzyżowania, przejścia dla pieszych albo tira jadącego z przeciwka.
- Ludzie w przypadku otrzymania mandatów i wypadków idą do sądów i często udaje im się argumentacja, że znaki które były wcześniej już nie obowiązywały, albo że są braki w oznakowaniu zgodnie z definicjami z ustaw i rozporządzeń, albo że znaki były zasłonięte. I tak dalej.
- Dodatkową argumentacją w sądach jest to, że znak był już dawno i oni zapomnieli, nie widzieli. Nie jest
To się nazywa ustawa krajobrazowa ( ͡° ͜ʖ ͡°)