Silnik Forda T z 1908 r. a współczesne silniki - co się zmieniło?
Konstrukcja prosta ale w swoim czasie niezawodna. Czterotłokowy silnik o mocy 20 KM działał bez pompy wody, pompy paliwa czy pompy oleju. (wideo w j. ang.)
Manah z- #
- #
- #
- #
- #
- 87
- Odpowiedz
Komentarze (87)
najlepsze
nadal 30% sprawności, w pytę ciepła i spalin jest wywalanych w nicość
Brak filtra paliwa to zaleta, bo nei trzeba wymieniac. Co prawda jest osadnik, ktorego czyszczenie powoduje utrate czesci paliwa, ale nie trzeba wymieniac filtra.
Silnik prosty jak budowa cepa jest zaleta, co prawda wydajnosc jest znikoma, ale jaki on bezobslugowy. A poczekaj no niezupelnie trzeba gaznik recznie regulowac.
Zakop, a myslalem ze cos fajnego, a okazalo sie kolejna reklama logiki kolesi z konfy.
Mogłeś wtedy produkowac i sprzedawać silniki bardzo podobne do współczesnych.
- górnozaworowy - problemy z uszczelkami które wtedy nie były idealnie
- z pompą olejową dla lepszej wydajności - ktora padała przez problemy z uszczelkami
- z pompą wody aby poprawić chłodzenie i sprawność -
Niestety zakup nowego taniego auta z małym słabym silnikiem jest niemożliwy. Wszędzie turbo i 100KM bo inaczej "nie jedzie" (*jak ktoś wsiada do takiego po przesiadce z BMW z 400+KM (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) )
Ale po co jak prościej przecież zbanować całkowicie i niech
Żeby w dzisiejszych warunkach bezpiecznie włączyć się do ruchu typowym jednotonowym samochodem miejskim (klasy A lub B) silnik musi mieć około 75kM.
Innym słowem silniki nie tylko ulegały ulepszeniu, ale przede wszystkim specjalizacji, kosztem innych zalet, jak mała