no tak, bo lepiej pływać przez wody kontrolowane przez Rosjan
@chigcht: Mamy nad Bałtykiem wiele portów gdzie nie trzeba kopać kanałów, robić obrotnic, projektować infrastruktury drogowej i kolejowej a te wpierdzielone tu miliardy można przeznaczyć wyłącznie na infrastrukturę portową.
Ten przekop to wyłącznie kiełbasa wyborcza dla wyznawców jedynej słusznej partii.
Równie dobrze można sobie stoki narciarskie usypywać pod Poznaniem zamiast skorzystać z już istniejących pasm górskich na południu kraju i
@DzikiDziadzior: najlepsze będzie jak przyciągną jakiś statek na otwarcie i będą chcieli nim wpłynąć a on sie zawiesi i zablokuje na tym przekopie xDDD
@schnap: po pierwsze zdjęcie to manipulacja, bo to nawet nie jest port towarowy tylko przystań.
Po drugie obecnie cieśnina jest zamknięta i nic poza łódką nie ma szans do Elbląga się udać. To tak jakbyś zrobił zdjecia na jakiejś wsi przez którą ma iść autostrada i powiedział że tam nic nie jeździ i budowa to strata pieniędzy.
W latach 90 port Elbląg przeładowtwał 300-600 tysięcy ton towarów, bez przekopu, z
Pewnie wielu z was zadaje sobie pytanie po co? Odpowiadam, ze nie wiem. Nawet jesli za kolejne setki milionow przekopie sie tor wodny do Elblaga. Nawet jak za kolejne setki milionow wybuduje sie port w Elblagu to nie wplynie tam nawet SS Sołdek ( ͡°͜ʖ͡°)
@Tzebullaque: Ta inwestycja jest tak samo nieopłacalna jak była wcześniej, taniej byłoby przewozić wszystko z tych statków lądem do Elbląga i to przez kilkaset lat. Tylko teraz jest narracja że trzeba utrzeć Ruskom nosa, koszty nieważne, a każdy kto myśli inaczej to onuca.
@Tzebullaque: Mój wujek był w klubie żeglarskim w Elblągu i pływał na jachtach. Pomysł przekopu mierzei jest naprawdę stary i 10 lat temu, kiedy jeszcze żył, też był przeciwny temu pomysłowi, bo to była ogólna wiedza dla kogokolwiek kto bardziej siedział w temacie (wtedy dużo osób z Elbląga nie było przychylnych idei, bo nikt nie chciał z własnej kieszeni wydawać jako projekt elbląski. Przekop mierzei nawet nie jest planem i
@nikifor: ale do Elbląga żadna duża jednostka nie wpłynie, bo jest to zwyczajnie niemożliwe przez brak miejsca zarówno w porcie jak i nawet na tym przekopie. Tam mogą wpłynąć co najwyżej płaskodenne barki, które nie nadają się ani do przewożenia dużej ilości towaru ani do pływania po otwartym morzu. Oznacza to, że duże kontenerowce najpierw będą musiały trafić do Gdańska a tam będzie trzeba powoli towar przeładowywać na małe barki,
Komentarze (310)
najlepsze
@chigcht: Mamy nad Bałtykiem wiele portów gdzie nie trzeba kopać kanałów, robić obrotnic, projektować infrastruktury drogowej i kolejowej a te wpierdzielone tu miliardy można przeznaczyć wyłącznie na infrastrukturę portową.
Ten przekop to wyłącznie kiełbasa wyborcza dla wyznawców jedynej słusznej partii.
Równie dobrze można sobie stoki narciarskie usypywać pod Poznaniem zamiast skorzystać z już istniejących pasm górskich na południu kraju i
@chigcht: nie masz argumentów to napisz że ktoś czyta Wyborczą XD
Po drugie obecnie cieśnina jest zamknięta i nic poza łódką nie ma szans do Elbląga się udać. To tak jakbyś zrobił zdjecia na jakiejś wsi przez którą ma iść autostrada i powiedział że tam nic nie jeździ i budowa to strata pieniędzy.
W latach 90 port Elbląg przeładowtwał 300-600 tysięcy ton towarów, bez przekopu, z
Nawet jesli za kolejne setki milionow przekopie sie tor wodny do Elblaga. Nawet jak za kolejne setki milionow wybuduje sie port w Elblagu to nie wplynie tam nawet SS Sołdek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przekop mierzei nawet nie jest planem i
To tak jakby nie było portów w Trójmieście...
A kopanie czegoś takiego dla kilku jachtów to padaka.
Mamy 700 km linii brzegowej, na której nie brakuje niedoinwestowanych portów, do których nie trzeba kopać rowu.
@lagi_mozgu: Jak już kłamiesz, to się wysil. Port w Elblągu RAZ w historii IIIRP przeładował ponad 600 tys. w