Chcialbym przestrzec wszystkich posiadaczy rachunku N26 i tych, którzy rozważają N26 jako opcje.
Moje konto zostało zablokowane przez N26 na 2 miesiące po tym, jak poprosiłem ich o zmianę mojego adresu e-mail w ich bazie danych. Teraz wygląda na to, że straciłem wszystkie pieniądze, które miałem na koncie w N26. Moj przypadek nie jest odosobniony - linki ponizej.
Zmiana adresu e-mail została dokonana przez jednego z członków zespołu wsparcia technicznego. Zgodnie z procedurą.
Od tego czasu (5/04/22) nie mogę zalogować się do aplikacji i ciągle jestem proszony o weryfikację. Zrobiłem to kilka razy, a także przeprowadziłem weryfikację online na żywo.Przez prawie 2 miesiące nie tylko straciłem dostęp do swojego konta bankowego i środków (~10k €), żadna z moich kart N26 (metalowa, plastikowa) nie działała, ale również nie mogłem skontaktować się z N26 poprzez aplikację internetową, gdzie po zalogowaniu się na tę platformę otrzymywałem informacje: Przejdźmy do aplikacji mobilnej, a ta w moim przypadku nie działała w tym czasie z powodu: Zweryfikuj się.
Od tamtego czasu wysłałem kilka maili na adres support@n26.com oraz complains@n26.com i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi ze strony Banku poza standardową formułką:
"Chcieliśmy dotrzeć w sprawie Pana reklamacji - nr referencyjny BO # #bank #banking -2115485, z dnia 05.04.2022. Przykro nam, że do tej pory nie udało nam się rozstrzygnąć Twojej reklamacji. Zapewniamy, że jest to dla nas priorytet i nadal nad tym pracujemy, bla, bla, bla...". Do dnia 24.05.22 r. sprawa nadal pozostawała nierozwiązana.
Dlatego wczoraj wysłałem e-mailem na adres support@n26.com formularz anulowania konta z moimi danymi osobowymi i numerem IBAN, aby przenieść pozostałe środki; znalazłem ten dokument na stronie N26, gdy szukałem procedury anulowania konta. Zaraz potem otrzymałem e-mail z informacją, że to N26 (sic!) postanowiło zlikwidować moje konto, ponieważ stwierdziło nieprawidłowości, które zmuszają je do zlikwidowania mojego konta N26 zgodnie z Klauzulą o rozwiązaniu konta zawartą w Warunkach korzystania z konta N26 w trybie nadzwyczajnym i bez uprzedniego powiadomienia. Konto N26, z którego prawie nie korzystam - nie jest moim pierwszym, ani nawet drugim kontem bankowym.
"Niniejsze wypowiedzenie jest skuteczne ze skutkiem natychmiastowym. Korzystanie z konta, aplikacji i karty N26 nie jest już możliwe".
Gdy odpowiedziałem z:
"Proszę dokładnie określić, jakie transakcje / nieprawidłowości spowodowały konieczność wypowiedzenia mojego konta N26 zgodnie z Klauzulą wypowiedzenia Regulaminu. Chętnie dostarczę niezbędne dokumenty potwierdzające pochodzenie zgromadzonych środków."
Dostałem kolejnego maila, w którym napisano:
"Zgodnie z prawem i przepisami bankowymi nie posiadamy żadnych dalszych informacji dotyczących zamknięcia Twojego konta. Prosimy odnieść się do pierwotnej wiadomości e-mail, którą otrzymałeś".
Mój przypadek nie jest odosobniony. Temat opisał wstępnie Businessinsider, N26 Co-CEO przeprasza jest też o tym głośno na Reddit Link1, Link 2, Link 3, Link 4, Link 5 i jest tego sporo więcej w intenecie.
Chcialbym przestrzec wszystkich posiadaczy rachunku N26 i tych, którzy rozważają N26 jako opcje.
Jeśli macie jakieś rady dla mnie w tej sytuacji, jakie podjąć kroki aby odzyskać zgromadzone w N26 środki, proszę piszcie w komentarzach.
Dzięki!
#n26, #bankowość, #afera, #polska, #bank, #świat
Komentarze (162)
najlepsze
@bylem_simpem: uuuuuu. Czyli ta cała centrala w DE to tak dla picu a pieniądze ruscy piorą?
@TrudnyMinus: Tak pseudo bank. Bo ma probelmy których normalne banki nie mają.
https://www.businessinsider.com/n26-bank-europe-customers-account-closures-access-savings-2022-4?IR=T
Komentarz usunięty przez moderatora