Chcialbym przestrzec wszystkich posiadaczy rachunku N26 i tych, którzy rozważają N26 jako opcje.
Moje konto zostało zablokowane przez N26 na 2 miesiące po tym, jak poprosiłem ich o zmianę mojego adresu e-mail w ich bazie danych. Teraz wygląda na to, że straciłem wszystkie pieniądze, które miałem na koncie w N26. Moj przypadek nie jest odosobniony - linki ponizej.
Zmiana adresu e-mail została dokonana przez jednego z członków zespołu wsparcia technicznego. Zgodnie z procedurą.
Od tego czasu (5/04/22) nie mogę zalogować się do aplikacji i ciągle jestem proszony o weryfikację. Zrobiłem to kilka razy, a także przeprowadziłem weryfikację online na żywo.Przez prawie 2 miesiące nie tylko straciłem dostęp do swojego konta bankowego i środków (~10k €), żadna z moich kart N26 (metalowa, plastikowa) nie działała, ale również nie mogłem skontaktować się z N26 poprzez aplikację internetową, gdzie po zalogowaniu się na tę platformę otrzymywałem informacje: Przejdźmy do aplikacji mobilnej, a ta w moim przypadku nie działała w tym czasie z powodu: Zweryfikuj się.
Od tamtego czasu wysłałem kilka maili na adres support@n26.com oraz complains@n26.com i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi ze strony Banku poza standardową formułką:
"Chcieliśmy dotrzeć w sprawie Pana reklamacji - nr referencyjny BO # #bank #banking -2115485, z dnia 05.04.2022. Przykro nam, że do tej pory nie udało nam się rozstrzygnąć Twojej reklamacji. Zapewniamy, że jest to dla nas priorytet i nadal nad tym pracujemy, bla, bla, bla...". Do dnia 24.05.22 r. sprawa nadal pozostawała nierozwiązana.
Dlatego wczoraj wysłałem e-mailem na adres support@n26.com formularz anulowania konta z moimi danymi osobowymi i numerem IBAN, aby przenieść pozostałe środki; znalazłem ten dokument na stronie N26, gdy szukałem procedury anulowania konta. Zaraz potem otrzymałem e-mail z informacją, że to N26 (sic!) postanowiło zlikwidować moje konto, ponieważ stwierdziło nieprawidłowości, które zmuszają je do zlikwidowania mojego konta N26 zgodnie z Klauzulą o rozwiązaniu konta zawartą w Warunkach korzystania z konta N26 w trybie nadzwyczajnym i bez uprzedniego powiadomienia. Konto N26, z którego prawie nie korzystam - nie jest moim pierwszym, ani nawet drugim kontem bankowym.
"Niniejsze wypowiedzenie jest skuteczne ze skutkiem natychmiastowym. Korzystanie z konta, aplikacji i karty N26 nie jest już możliwe".
Gdy odpowiedziałem z:
"Proszę dokładnie określić, jakie transakcje / nieprawidłowości spowodowały konieczność wypowiedzenia mojego konta N26 zgodnie z Klauzulą wypowiedzenia Regulaminu. Chętnie dostarczę niezbędne dokumenty potwierdzające pochodzenie zgromadzonych środków."
Dostałem kolejnego maila, w którym napisano:
"Zgodnie z prawem i przepisami bankowymi nie posiadamy żadnych dalszych informacji dotyczących zamknięcia Twojego konta. Prosimy odnieść się do pierwotnej wiadomości e-mail, którą otrzymałeś".
Mój przypadek nie jest odosobniony. Temat opisał wstępnie Businessinsider, N26 Co-CEO przeprasza jest też o tym głośno na Reddit Link1, Link 2, Link 3, Link 4, Link 5 i jest tego sporo więcej w intenecie.
Chcialbym przestrzec wszystkich posiadaczy rachunku N26 i tych, którzy rozważają N26 jako opcje.
Jeśli macie jakieś rady dla mnie w tej sytuacji, jakie podjąć kroki aby odzyskać zgromadzone w N26 środki, proszę piszcie w komentarzach.
Dzięki!
#n26, #bankowość, #afera, #polska, #bank, #świat
Komentarze (162)
najlepsze
Od kilkunastu miesięcy bank podlegający normalnie europejskiemu prawu bankowemu, więc nie powielaj swoich kretyńskich informacji
@aleextra:
n26 to taki bieda Revolut. Różnica jest taka że Revolut podlega pod prawo bankowe, i ma świetny support. W ogóle trzymać 10k EUR na jakiejś krzak instytucji i jeszcze być zdziwionym że coś jest nie
@zerohedge: Żeby zablokowali Revoluta (fajnie by było chociaż wiedzieć poprawną nazwę zanim się zacznie siać dezinformację) to trzeba robić wałki, np. realizować usługi na jednorazowych kartach tak aby za nie potem nie zapłacić. Kryteria blokady są podane publicznie. Ale najprościej rzucić dowodem anegdotycznym o jakimś znajomym bez jakiegokolwiek poparcia.
Jak masz problem z instalacją elektryczną, to idziesz do elektryka, a jak masz problem natury prawnej, to idziesz do… ?
@uciekinier_z_czarnolisto: na wykop?
@uciekinier_z_czarnolisto: Fejsbuka, wypok, albo forum p0lki. Pamiętaj że to XXI wiek i obecnie każdy problem rozwiązuje się na poradach w internecie od grzybicy #!$%@?, po prokuratora.
Złóż skargę do niemieckiego odpowiednika KNF lub rzecznika finansowego (nie wiem czy polski pomoże).
@suslogon-szczecinski: Jak każdy bank. Popatrz sobie na taki polski mbank, ile z nim jazd było (choćby nawet na wypoku), a jako że pracowałem swojego czasu na CC PEKAO (drugi największy bank w Polsce czyli 38 milionowym kraju - miliony klientów), to jakie tam się rzeczy #!$%@?ły to by mi nikt nie uwierzył.
@macfan-pl: Efekt będzie taki, że Francuzów zaczną traktować trochę lepiej. Całą resztę niekoniecznie.
Zgłoś sprawę do BaFin i poinformuj o tym N26.
Przenieś się do innego, od
Jakieś przykłady godne uwagi poza Revolutem?
Obił mi się o uszy: Aion
Zaleźnie od potrzeb/majątku to niektóre banki, szczególnie w ofertach bankowości prywatnej, oferują podobne ficzery co fintechy