Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko443
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

763

Unreal Engine 5 w akcji

Za kilkanaście lat, taka grafika w grach to będzie norma.

skolfild
skolfild
z
youtube.com
dodany: 29.03.2022, 14:29:05
  • #
    technologia
  • #
    rozrywka
  • #
    gry
  • #
    grafika
  • #
    grafikakomputerowa
  • #
    wiedzmin
  • 238
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

Dla porównania ostatnie tech demo z Unity

konto usunięte
z youtube.com
  • 38

Dla równowagi coś od konkurencji - Unity.

Goocio
z youtu.be
  • -4

Komentarze (238)

najlepsze

Razi91
Razi91
29.03.2022, 14:55:27 via Android
  • 499
Problem takich dem jest to, że jedna scena, jedno pomieszczenie zajmuje tyle miejsca, co niejedna cała gra z dziesiątkami takich lokacji. Wszystko skrupulatnie przygotowane, pokazane możliwości silnika, których nie da się niestety wykorzystać w praktyce.
  • 25
Urzad_Celny
Urzad_Celny
29.03.2022, 18:40:28
  • 171
@Razi91: Da się jak najbardziej, bo Unreal to nie tylko gry ;) Również wizualizacje pomieszczeń, scen..
niko444
niko444
29.03.2022, 19:05:30
  • 57
@Razi91: kwestia sprzetu za pare lat pewnie to bedzie mozliwe, gorzej z tym kto to wszystko zaprojektuje, projektowanie modeli w grze powinno byc łatwiejsze np na bazie sztucznej inteligencji cos typu stworz mi takie pomieszczenie z takimi rzeczami i generują się obiekty 3D to by był przełom
n.....d
konto usunięte 29.03.2022, 14:59:02
  • 323
Grafika sryka. Przełom to będzie jak dasz radę podnieś ten śrubokręt, śrubkę i ją wkręcić w dowolną część tego zasranego domku ¯\_(ツ)_/¯

Wesołych Świąt.
  • 13
n.....d
konto usunięte 29.03.2022, 16:16:09
  • 40
@TestoSynth: Tak? To spróbuj wpisać IDKFA. No i co teraz?
mirkometr
mirkometr
29.03.2022, 19:20:28
  • 18
@nabzd: IDDQD
Pobierz
źródło: comment_1648581608loRhYb9uTJEjxZSipYXDeM.jpg
szopa123
szopa123
29.03.2022, 14:40:33
  • 104
Wygląd zajebisty... a fabuła gry ... #!$%@?.
  • 3
loopack
loopack
29.03.2022, 15:12:58
  • 43
@szopa123: Fabuła taka liniowa, nie porywająca, daję 1/10
P.....t
konto usunięte 29.03.2022, 19:37:00
  • 3
@szopa123: Ale jakie Lootboxy wtedy będą!
WhiskyRomeo
WhiskyRomeo
29.03.2022, 14:44:40
  • 47
No i tak będę siedział w tej szopie z tym VR'em...
  • 1
justanotherdude
justanotherdude
30.03.2022, 06:34:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@WhiskyRomeo: Siedząc w piwnicy, założysz gogle VR, odpalisz grę i będziesz siedział w szopie(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Danuel
Danuel
29.03.2022, 18:23:18
  • 38
Grafika grafiką a może w końcu ktoś by się skupił na fabule i gameplaju?
  • 3
miszczu90
miszczu90
29.03.2022, 19:08:57
  • 55
@Danuel: o przyszedł pan maruda, może jeszcze sobie pan życzy na premierę dopracowanego produktu, który przeszedł jakieś Bug testy? hahaha
payek
payek
29.03.2022, 19:19:24
  • 5
@Danuel: Dużo dzisiejszych gier ma dobrą fabułę. Tu masz pokazany silnik, jakiego można użyć w przyszłości przy tworzeniu kolejnych tytułów. Nie czaję w związku z tym tego komentarza.
Surgeon
Surgeon
29.03.2022, 15:35:55
  • 30
Scena nie jest odtwarzana w czasie rzeczywistym więc to ma się nijak jeśli ktoś myśli, że taka jakość będzie kiedyś w grach. Ta animacja została wyrenderowana metodą pathtracingu czyli jedna klatka mogła się renderować kilka, kilkadziesiąt sekund w zależności od ustawień. Ot taka ciekawostka. Jestem ciekaw jak to mu wyjdzie w Lumenie.
  • 7
krzemas
krzemas
29.03.2022, 20:08:37 via Android
  • 8
@Surgeon Popatrz na wczesne demo wersji 4 i powiedz ze podobnie gry nie wyglądają.
Xaia
Xaia
29.03.2022, 22:30:01
  • 0
@Surgeon: Według opisu nie ma skanów. Jak masz wystarczająco czasu by to dłubać w zbrushu to bez problemu dojedziesz do jakości skanów, szczególnie tak prostych przedmiotów. Tekstury są na bank projekcjami zdjęć w więszkości assetów.

I have created everything from scratch, No photoscans used. except the rusty metaltexture on the "Tool Wall" And the GroundTexture(They are from Quixel). I used Zbrush, Substance Painter And Maya For Assets and Tiling Textures.
proweniencja
proweniencja
29.03.2022, 18:18:08
  • 26
Ktoś kto pisze takie rzeczy nie wie o czym pisze. Problemem w przypadku takich scen nie jest silnik, a assety. Studio developerskie musiałoby więcej poświęcić na dłubanie śrubokręta niż całej lokacji. Chyba że będą korzystali z gotowców, ale wtedy wszystkie gry będą wyglądały jednakowo. Przy odpowiednim nakładzie pracy podobne efekty można byłoby uzyskać 15-20 lat temu. Wypalić mapy do wszystkiego i udawać realtime rendering.
  • 11
M.....w
konto usunięte 29.03.2022, 19:32:48
  • 4
@proweniencja: Bingo. Crytek miał silnik pod wieloma względami lepszy od unreala już w 2013 Ryse: Son of rome. Ale nie wiele podobnych gier wychodziło. Za to coraz więcej oryginalnych stylistycznie. Assetów jest multum i codziennie powstaje więcej, ale jak zaczną z nich powstawać gry od razu będzie widać, że te gry to asset flipy. Już jest za dużo gier na rynku aby gracz miał na nie czas. Jak będą podobne gracz
Xaia
Xaia
29.03.2022, 22:46:02
  • 3
@proweniencja: Dlaczego gry wyglądają jak gry? Oczywiście jakość assetów, ale również przez światło. Obecnie światło w grach jeden wielki cheat oraz shading wykorztuje tricki i polycount assetów jest ciągle cienki (nie mówie tu o nanite). Dlatego pojawił się "ray tracing", który ma za zadanie sprawić, że światło będzie zachowywać się realistycznie. Aktualnie "ray tracing" w grach jest bardzo ubogi bo większość gier ma tylko małe części tej technologii(albo odbicia, ale tylko
Kargaroth
Kargaroth
29.03.2022, 19:21:04
  • 19
Za kilkanaście lat, taka grafika w grach to będzie norma.


Nie przy obecnym pipeline produkcyjnym.
Tak realistyczna grafika jest możliwa dla bardzo statycznej lokacji, gdzie modele mają pierdyliony poligonów, tekstury ważą tonę i nic się tam za bardzo nie dzieje. Do tego to jest render, a uzyskanie tego efektu w czasie rzeczywistym wymaga potężnego sprzętu.

Żeby stworzyć tak realistyczną scenę trzeba tonę danych. Od modeli, tekstur, przez oświetlenie, efekty cząsteczkowe, itd itp.
  • 10
Miko92
Miko92
29.03.2022, 19:24:11
  • 3
@Kargaroth: Dobrze prawisz. Unreal zawsze pompuje dema ale z takich dem nic nie wynika. Gra to przede wszystkim interaktywność z graczem, "game loop", animacje, etc. Tutaj Unreal odstaje i zawsze odstawać będzie bo to nie jest dobry silnik do tego.
Miko92
Miko92
29.03.2022, 20:42:18
  • 3
@qwe_: Widzisz, mylisz się - jakby grafika sprzedawała gry to czemu nawet produkt samego Epic pt. Fortnite wyglada jak wyglada? :)

Dzisiaj gry które realnie zarabiaj to gry multi a te się robi tak, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.

Nie myl więc fascynacji technologia, RTXem czy dense-meshami ala Nanite z tym gdzie realnie jest środek cieżkości branży gier.
frutson
frutson
29.03.2022, 17:44:05
  • 13
mmm jeszcze bardziej realistycznie obrzydliwe silne niezależne transkobiety
dobry artstyle zawsze wygra z realizmem, a gameplay i tak jest najważniejszy
Pobierz
źródło: comment_16485757683hWqqgci7zktV3KmHyoXnJ.jpg
  • 2
mathijas
mathijas
29.03.2022, 19:20:52
  • 0
@frutson: zakładając, że np gra przygodowa ma takiej jakości lokacje, to dla projektanta leveli będzie okropnie trudno skomponować rozpoznawalne elementy aktywne tak aby jakoś odróżniały się od tła. Rzeczywistość ma za dużo dystraktorów. Jak się ograniczy ich ilość to wtedy wygląda nienaturalnie. Taka grafa nada się do rzeczy które są na tyle odjechane, że szary gracz tego nie doświadcza - samochodówki, symulatory lotu itp. Natomiast można wykorzystać te same mechanizmy do
TheJaster
TheJaster
29.03.2022, 19:26:53
  • 0
dobry artstyle zawsze wygra z realizmem


@frutson: Tyle że narzędzia służące do tworzenia realistycznej grafiki mogą być również przydatne do tworzenia grafiki stylizowanej.
rtpnX
rtpnX
29.03.2022, 21:24:26
  • 10
Pobierz
źródło: comment_1648589065AqUSBgyA266KYy8DggaZXR.jpg
  • 2
Produkcja_lusterek3k
Produkcja_lusterek3k
29.03.2022, 22:45:51 via iOS
  • 0
@rtpnX: Mistrzostwo, CJ w drodze do starego obozu ;)
jonsmith2
jonsmith2
29.03.2022, 23:13:10
  • 0
@rtpnX: Nazywam się Diego
Diabl0
Diabl0
29.03.2022, 17:49:05
  • 9
Co z tego że silnik pozwoli, skoro stworzenie tak "bogatego" świata to masa roboczogodzin. W efekcie może i zobaczymy kilka produkcji, ale większość będzie wyglądała podobnie jak dzisiaj, co najwyżej w wyższej rozdzielczości czy większą liczbą efektów specjalnych.
Dizel_AHTUNG
Dizel_AHTUNG
29.03.2022, 19:10:32
  • 8
I tak będzie mało gier z naciskiem na jak najlepszą grafikę bo dzieciaczki które są największą z grup docelowych wolą bajkową grafikę a ich komputery z komunii i tak lepszej grafiki nie uciągną ¯\_(ツ)_/¯ Już nie wspominając o tym że konsole zawsze ograniczają rozwój grafiki w jakimś stopniu bo sony i microsoft byłoby smutno że ich gry na ich konsole mają znacząco gorszą grafikę niż na pc
  • 6
ZawodowyMacherOdLosu
ZawodowyMacherOdLosu
29.03.2022, 19:13:18
  • 2
@Dizel_AHTUNG: i jeszcze kto miałby te detale robić. Żeby przy takiej rozdzielczości dopracować każdy element jak np te napisy na puszkach w 3d to pewnie w hui pracy a malo istotna rzecz. W dooma czy turoka też się grało albo wolfenstein pierwszy xD
Henrar
Henrar
29.03.2022, 20:42:49 via iOS
  • 1
@Dizel_AHTUNG: Patrząc na wydajność przeciętnego PCta używanego do gier, to nie konsole hamują rynek a właśnie PCty xD
moon_bluebird
moon_bluebird
29.03.2022, 19:06:41
  • 7
Wszystko fajnie, tyle że póki co mamy problem żeby kupić topowe karty z ostatnich lat ze względu na zasrane kryptowaluty. Dopóki rak z używaniem GPU w kopalniach nie zostanie w jakiś sposób rozwiązany, to niewiele co się zmieni. Wystarczy rzucić okiem jaki segment kart można było kupić za powiedzmy 1000zł kilka lat temu, jakie się dostanie za podobną kwotę obecnie
  • 22
krzywy_odcinek
krzywy_odcinek
29.03.2022, 19:13:33
  • 6
@Reinspired: ok korpo bogaczu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TheJaster
TheJaster
29.03.2022, 19:32:53
  • 3
Nikt tu nie gada o topowych kartach za 1000 zł tylko o #!$%@? scalperach i kopaczach przez których karty kosztują po 10k zł


@GodEmperorWasRight: Jestem ciekaw jaki jest to obecnie procent rynku, ale wydaje mi się że największy boom na zakładanie kopalń już minął - zresztą widać lekkie wahnięcia w cenach.

Ale prawda jest taka, że kopacze są tylko "czubkiem góry lodowej" przyczyniających się do kryzysu - całkiem dobrze przedstawia to
tomo1945
tomo1945
29.03.2022, 19:26:06
  • 5
Jedyne na tym trailerze co się zgadza z opisem to to że za kilka lat faktycznie będzie tylko szopa z narzędziami i ta muzyczka
rodem z Fallouta w tle ( ͡º ͜ʖ͡º)
Reinspired
Reinspired
29.03.2022, 19:11:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Na co grafika zajebista w grach skoro podstawowe elementy gry takie jak animacje twarzy, zachowanie przestrzeni pozostawia wiele do życzenia - w pewnym momencie i tak dochodzi się do muru - zmysł spostrzegania przecież i tak ignoruje to co nie istotne - kto w grach samochodowych przygląda się podczas jazdy kibicom? Mogą mieć kwadratowe ryje bo to bez znaczenia dla ludzkiego oka
  • 1
Dave987654321
Dave987654321
29.03.2022, 20:19:48
  • 0
@Reinspired: Akurat to jest demko więc pewnie nie mieli czasu i pieniędzy na bawienie się w mocap
orkako
orkako
29.03.2022, 19:28:56
  • 4
Nie, nie będzie tak wyglądać. Tu mamy małe środowisko zamknięte bez żadnych procesów. W dodatku problemem jest dostęp do kart i ich ceny.
  • 1
retromirek
retromirek
29.03.2022, 19:46:46
  • 1
W dodatku problemem jest dostęp do kart i ich ceny.


@orkako: dokładnie - i to by było na tyle ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jeloneq7
jeloneq7
29.03.2022, 19:38:28
  • 3
Słyszałem to 10 lat temu że za 10 lat. Zakop.
happy_shroom
happy_shroom
29.03.2022, 19:02:59
  • 3
można pomylić z prawdziwością
IvanBarazniew
IvanBarazniew
29.03.2022, 15:09:08
  • 3
Po #!$%@? to trzęsienie kamerą?
  • 4
AmGreg
AmGreg
29.03.2022, 20:59:02
  • 2
@IvanBarazniew: jest nieco za mocne ale bez tego wszystko byloby zbyt statyczne. To jest ten maly detal dajacy sporo realizmu.

Ciekawostka jest ze buduje sie kilka blueprintow odpowiedzialnych za ten ruch kamery. Kazdy jest inny przez co razem tworza jeszcze lepszy efekt. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
IvanBarazniew
IvanBarazniew
29.03.2022, 21:09:19
  • 1
Ciekawostka jest ze buduje sie kilka blueprintow odpowiedzialnych za ten ruch kamery. Kazdy jest inny przez co razem tworza jeszcze lepszy efekt. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@AmGreg: Ten efekt jest #!$%@? , przynajmniej w tym filmie. W normalnych warunkach człowiek dość dobrze amortyzuje wszelkie drgania, resztę robi mózg wiec obraz nie lata. Jeżeli widz ma się czuć tak jakby się znajdował w środku sceny to nie noże
grzmislaw
grzmislaw
29.03.2022, 14:51:26
  • 3
A teraz niech pokażą wodę albo ludzką twarz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 5
grzmislaw
grzmislaw
29.03.2022, 19:17:47
  • 9
@tobeornottobe @Niebotyk: wygląda naturalniej niż zuckerberg ( ͡° ͜ʖ ͡°)
damianos12
damianos12
29.03.2022, 21:53:18 via Android
  • 14
@grzmislaw e-football ¯_(ツ)_/¯
Pobierz
źródło: comment_1648590798dMxkVjdocJPAvVHOOBsG2q.jpg
B.....0
konto usunięte 29.03.2022, 21:23:47
  • 2
Tak grafika będzie jak tysiąc grafików będzie siedziało nad jedną grą dziesięć lat. Do tego trzeba lepszej kompresji, by gra nie ważyła kilka terabajtów. Do tego trzeba dołożyć fizykę. Do tego trzeba ludzi z pasją, którzy nie stawiają na cięcia w projekcie. Bo wiedzie, że dużym firmom nie zależy żebyście sobie fajnie pograli, tylko zależy przede wszystkim na hajsie. Teraz jesteśmy na poziomie Cyberpunka. Niby ładna grafika, ale fizyka nie istnieje i
wojciech_s
wojciech_s
29.03.2022, 19:03:50
  • 2
@skolfild miał być pokaz grafiki, a wrzucasz nam jakiś film. Zakop ( ͡° ͜ʖ ͡°)
poczucie_przemijajacej_srody
poczucie_przemijajacej_srody
30.03.2022, 06:11:36
  • 1
Za kilkanaście lat, taka grafika w grach to będzie norma.

Nie będzie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kupkesobieciagne
kupkesobieciagne
29.03.2022, 21:52:37
  • 1
Ja chcę grać w gry, nie w rzeczywistość. Grafika gry to jej klimat. Ostatnio grałem w Quake 1 po tym delikatnym remasterze i grafika była po prostu prześliczna.
JoeBlade
JoeBlade
29.03.2022, 21:07:59
  • 1
A ja dalej gram w gry z lat 90 i jakoś taka grafa jak w tym wykopalisku w ogóle nie ma dla mnie klimatu.
Liczy się miodność a resztę dorobi wyobraźnia.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (763)
  • Zakopujący (19)

Hity

tygodnia

Prośba o pilny wykop. W Krakowie zaginął schorowany 84-latek
3271
"Moja wizja jest warta poświęcania gospodarki" - Jarosław Kaczyński Reuters
2785
Realizacja 800+ będzie kosztować polskiego podatnika 62 miliardy złotych!
2470
Czterech policjantów prowokuję do bójki przechodnia
2317
ZUS wypłaca już 500+ dla obywateli Ukrainy, a wktótce 800+
1991
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #zainteresowania
  • #komputery
  • #rozrywka
  • #swiat
  • #internet
  • #motoryzacja
  • #polska
  • #informatyka

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl