Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

431

Rząd skutecznie przeszkadza NBP, zapłacimy za to wszyscy

Od jesieni ubiegłego roku w Polsce trwa cykl podwyżek stóp procentowych, którego zadaniem jest zwalczenie uporczywie wysokiej inflacji.

k.....o
konto usunięte
z
insiderfx.pl
17.02.2022, 23:12:14
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gielda
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    bekazpisu
  • 81
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (81)

najlepsze

Rst00
Rst00
18.02.2022, 12:19:52
  • 160
Jakie przeszkadza? Oni to robią razem: celowo i w porozumieniu
  • 22
eich
eich
18.02.2022, 12:22:48
  • 46
@Rst00: "Nie należy domniemywać złej woli, jeśli coś daje się zadowalająco wyjaśnić niekompetencją" - Brzytwa Halona
przyszlem
przyszlem
18.02.2022, 12:28:20
  • -2
@Rst00: Dokładnie tak, kto to wymyśla, aż zakopać wypada.
Opipramoli_dihydrochloridum
Opipramoli_dihydrochloridum
18.02.2022, 12:57:20 via iOS
  • 0
@Rst00: Jezus Maria!!! Na głównej znalezisko które nie szkaluje NBP?? O co chodzi?!
KlasaSrednia93
KlasaSrednia93
18.02.2022, 12:21:52
  • 39
Osoby które grają do tej samej bramki sobie przeszkadzają xD
źródło: comment_1645183304Muxus2vfTkNdUasWZ72Fe1.jpg
t_e_o_m_o
t_e_o_m_o
18.02.2022, 12:56:48
  • 20
W skrócie, rzad uprawia rozdawnictwo co finalnie skutkuje zwiększeniem inflacji mimo podniesienia stóp procentowych. Dodatkowo sporo pieniędzy zostało przeznaczone na tak zwane "tarcze", pieniądze te są przekazywane przez system bankowy. Banki skoro mają ulokowane sporo kapitału nie podnoszą stóp procentowych lokat, bo nie mają takiej potrzeby żeby gromadzić kapitał od klientów. Za to bardo szybko podnoszą oprocentowanie kredytów które zwiększa koszty przedsiębiorców, wiele przedsiębiorstw kredytuje swoja działalność. To powoduje że ich produkty
  • 10
cohontes
cohontes
18.02.2022, 13:47:40
  • 1
@t_e_o_m_o: banki podnoszą szybko? Nie, banki podnoszą zgodnie z datą przeszacowania kredytu 3M/6M zależy o jaki wibor kredyt jest oparty. Depozyty nie są oparte o stopy WIBOR.
ameliniummm
ameliniummm
18.02.2022, 13:51:54
  • 0
banki podnoszą szybko? Nie, banki podnoszą zgodnie z datą przeszacowania kredytu 3M/6M zależy o jaki wibor kredyt jest oparty.


@cohontes: 6m to chyba nikt nie ma, istnieją kredyty gdzie podnoszą od razu jesli podwyżka nastąpiła podwyżka stóp o 50pp albo wiecej.( ͡° ͜ʖ ͡°)
t_e_o_m_o
t_e_o_m_o
18.02.2022, 13:54:57
  • 2
@cohontes: Tak, ale nie wchodząc w szczegóły mechanizmów bankowych rezultat jest taki że oprocentowanie kredytów rośnie a lokat bankowych nie. Taki PKO BP ma lokatę 0.01%. To powoduje że ludzie wyzbywają się gotówki która szybko traci wartość, jako że sporo pieniędzy trafia na rynek to inflacja przyspiesza. Ludzie są skłonni nawet przepłacić za nieruchomość byle majątku nie trzymać w banku. Gdyby lokaty poszły w górę i utrata wartości pieniądza była rekompensowana
SeriousDude
SeriousDude
18.02.2022, 12:22:10
  • 16
Tu nic się nie dzieje bez powodu.
Co by o nich nie gadać, mistrzowsko orają społeczeństwo ლ(ಠ_ಠ ლ)
bananowy_testosteron
bananowy_testosteron
18.02.2022, 12:58:23
  • 11
spokojnie młodzi zapłacą za 13,14 staruchów którzy nie wypracowali emerytur, za 500 plus, 12k na dziecko patolii, za 13, 14, barbórki, depozyty węglowe kretów, za dodatki covidowe gdzie pielęgniarki spłacają hipotekę w maks 2 lata
  • 7
abhagebhar
abhagebhar
18.02.2022, 19:37:27
  • 0
staruchów którzy nie wypracowali emerytur


@bananowy_testosteron: akurat "staruchy" to przeważnie płaciły rzetelnie swoje zusy, ponieważ nie bardzo miały wtedy inną alternatywę. Pretensje miej do komunistów - tych z PRL i tych obecnych, którzy zamiast zbudować sensowny system inwestycji tych pieniędzy stworzyli piramidę finansową, która się właśnie #!$%@? na naszych oczach.

Gdyby mój ojciec ( 86 lat ) wszystkie swoje składki wpłacił do banku na dowolne konto to dziś miałby "emeryturę" dużo
bananowy_testosteron
bananowy_testosteron
18.02.2022, 20:02:39
  • 0
@abhagebhar: gdyby ale nie wpłacał
abhagebhar
abhagebhar
18.02.2022, 20:06:10
  • 0
gdyby ale nie wpłacał


@bananowy_testosteron: ale nie dlatego, że tak sobie wybrał - tylko dlatego że tak musiał. Rozumiesz różnicę ? Ja dziś też wolałbym nie płacić ZUS tylko tą kasę inwestować. I co ? Mogę ?
A za 40 lat jakiś koleś napisze, że "staruch nie wypracował".
A tym czasem wypracowałem - i to bardzo dużo.

No ale tak się raczej nie stanie, bo za 40 lat to z ZUSu
Marek_B
Marek_B
18.02.2022, 12:00:49
  • 11
Kanfiederacja powinna sobie poczytać i ustosunkować się. O ile mnie pamieć nie myli byli np. za usunięciem VAT na paliwo i żywność.
  • 2
Petururururu
Petururururu
18.02.2022, 13:00:51
  • 10
@Marek_B: usuwanie VAT to tylko gaszenie skutków a nie przyczyn. Ponadto pomyśl jak uzupełnią braki tych miliardów w budżecie.
xaveri1983
xaveri1983
18.02.2022, 21:20:39
  • 0
@Marek_B:
Dzień pierwszy - paliwo kosztuje 5,80 (8% VAT) bo cena wytworzenia paliwa i cena ropy poszły w górę... od stycznia
...
Dzień następny - czas ulg minął - cena na stacji 6,60 (23% VAT)

Reakcja Suwerena:

O Boże! O #!$%@?...


Anton_Chigurh
Anton_Chigurh
18.02.2022, 13:48:03
  • 10
w ogóle nigdy nie powinni byli schodzić poniżej 4%. jarek kazał grzać gospodarkę to grzali. kaktus im wszystkim w anusa.
  • 1
AndySoFuckingBrandy
AndySoFuckingBrandy
18.02.2022, 15:13:51
  • 4
@Anton_Chigurh: dokładnie. To tylko napędziło ceny mieszkań
Majk83
Majk83
18.02.2022, 12:56:30
  • 8
Lecimy bez trzymanki już od dawna ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pisuar zapisze się w historii tego kraju. Elektorat już niedługo też się przekona, że coś jest nie tak. Choć oni lubią żyć w nędzy.
  • 3
lukaszy
lukaszy
18.02.2022, 12:58:27
  • 1
@Majk83: żeby elektorat pis zrozumiał jak działa ich rząd to by musiał do drzwi zapukać pinokia, poprosić o 100zł i oddać 30zł, wtedy może by do tych pustych łbów coś trafiło
Imagination
Imagination
18.02.2022, 13:28:26
  • 0
@lukaszy: Tyle że póki co to on zabiera te 100zł z innych lokali a później puka do nich i daje im 30zł (nazywając to trzynastką, czternastką czy czymś takim).
robercik3c
robercik3c
18.02.2022, 13:47:15
  • 0
@Majk83: ja już porzuciłem nadzieję że ich elektorat zobaczy co się dzieje. Zwalą winę na Tuska, lekarzy, sklepikarzy, UE tylko żeby pokazać że to nie ich wina
dqdq1
dqdq1
18.02.2022, 13:08:04
  • 4
Przerzucanie się odpowiedzialnością za stan gospodarki to znak że oni już się tam żrą na całego.
Sokar
Sokar
18.02.2022, 13:26:58
  • 2
Dobry artykuł - dzięki @kiedysmialemtubordo

Szykują się 'ciekawe' czasy....
WIBOR6M
źródło: comment_1645187217z7sQ4LVw7tk85NOoTWB8wT.jpg
  • 6
Sokar
Sokar
18.02.2022, 13:27:29
  • 1
@Sokar: WIBOR3M
źródło: comment_16451872458avw9ZnOGoCOxv6eHCqqmU.jpg
Sokar
Sokar
18.02.2022, 13:28:22
  • -1
@Sokar: WIBOR1Y
Źródło
https://www.money.pl/pieniadze/depozyty/zlotowearch/
Trzymam kciuki że WIBOR6M przed 10 się zatrzyma...

Dla mnie wykres wygląda jak start rakiety.... (╯︵╰,)
źródło: comment_1645187288UW8OZKunLDaz3npWJPRrLM.jpg
ahmed-reyk
ahmed-reyk
18.02.2022, 20:05:43
  • -1
@Sokar: nie wiem o co cały ten płacz, widać na wykresach że WIBOR 3-4 to norma, ludzie myśleli że jak ostatnio był rekordowo nisko to taki pozostanie na zawsze?
Pan_Buk
Pan_Buk
18.02.2022, 17:46:11
  • 1
Ja to nawet trzymam kciuki, żeby te #!$%@? wygrały przyszłe wybory. Przynajmniej to wszystko wreszcie się zawali, będzie taka bieda, że ludzie wyjdą na ulice i nie będzie wątpliwości kto to wszystko tak #!$%@?ł.
  • 1
Renard15
Renard15
18.02.2022, 19:22:24
  • 0
@Pan_Buk: marzenia umarlaka
SmoQ89
SmoQ89
19.02.2022, 10:12:44 via Android
  • 0
Gdyby tylko nie drukowali na potęgę i nie rozdawali pieniędzy patusom ....
osetnik
osetnik
19.02.2022, 14:52:21
  • -2
Rząd i NBP pod wodzą Glapińskiego idą ręką w ręką a jakiś bloger "inwestycyjny" twierdzi, że sobie przeszkadzają. No chyba w świecie star łors
the_qwert
the_qwert
18.02.2022, 13:37:51
  • -13
Jesteście na tak tragicznie niskim poziomie, że byście sobie rozgrzany pogrzebacz w d..ę wsadzili, jeżeli ktoś by powiedział, że to wina pis, że ludzie jeszcze sobie takowego nie wsadzają.
Podwyższenie stóp nie jest rozwiązaniem. To jest dolanie oliwy do ognia.
Dziećmi trudniej się manipuluje, niż wami.
  • 5
mastapepe
mastapepe
18.02.2022, 16:40:42 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@the_qwert: Podnoszenie stóp to jest dolewanie oliwy do ognia, a kolejne programy rozdawcze to są działania antyinflacyjne xD
the_qwert
the_qwert
18.02.2022, 16:54:36
  • -7
@mastapepe:
No właśnie o takich jak ty napisałem. Do bólu, łopatologicznie, zero-jedynkowi, żeby nie napisać bezmyślni.
Filozofia: "jak nie jesteś za podnoszeniem stóp, to na pewno jesteś za pisem i za rozdawnictwem"
Nie, nie jestem za rozdawnictwem, tym bardziej za pisem, mat...e.
mastapepe
mastapepe
18.02.2022, 18:26:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@the_qwert: Jeśli tyle tu matołów to może by tak z raz napisać coś merytorycznie? Może któryś się czegoś nauczy ( ͡º ͜ʖ͡º)
the_qwert
the_qwert
18.02.2022, 12:46:53
  • -14
Banda ekonomicznych deb..i. Inflacja jest wynikiem zwiększenia cen gazu, prądu. Poza tym transferami socjalnymi oraz co najważniejsze idiotycznymi restrykcjami, kwarantannami.
Podwyżki stóp tego nie zatrzymają. Jedynym efektem będzie zarżnięcie ludzi z kredytami.
Tak jak płonącego oleju nie wolno gasić wodą, bo tylko będzie większy problem, tak przy obecnej sytuacji, podwyżka stóp, to tylko powiększanie tragedii.
  • 9
qLA
qLA
18.02.2022, 12:54:39
  • 6
@the_qwert:
Inflację 3% mieliśmy już przed COVID
the_qwert
the_qwert
18.02.2022, 12:57:40
  • -7
@qLA: No i? 3% jest zdrowe dla gospodarki.
qLA
qLA
18.02.2022, 12:59:34
  • 1
@the_qwert:
Hahahaha, no, tak mówił Pan Glapiński, więc teraz mamy 3-4% + to co ufundował Covid.
Ale u Was w KC leci przekaz, że winny Covid i czynniki zewnętrzne.
Socjalna polityka i rozdawnictwo od 2015 nie miało zupełnie wpływu na osłabienie pieniądza.
  • Wykopujący (431)
  • Zakopujący (11)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki