Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko383
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

514

Nadreprezentacja zaszczepionych wśród chorych na Covid-19

Wykres na bazie danych z Ministerstwa Zdrowia.

uzior
uzior
z
twitter.com
dodany: 16.02.2022, 21:56:58
  • #
    polska
  • #
    covid19stats
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
  • #
    zdrowie
  • 194
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Wyjaśnienie?

chcialem_tylko_dodac_ten_komentarz
z wykop.pl
  • 0

Komentarze (194)

najlepsze

wafel12341
wafel12341
16.02.2022, 21:58:34
  • 101
no bywa...
  • 40
PrezesSzurii
PrezesSzurii
16.02.2022, 22:05:04
  • 168

Komentarz usunięty przez moderatora

czarnaowcabezprochowca
czarnaowcabezprochowca
16.02.2022, 23:24:55
  • 165
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Wytłumaczę ci te 20tys zgonów:
sytuacja ze stycznia, brat, nagle źle się poczuł, gorączka, zaczął się nagle pocić, spadek ciśnienia, wymioty, ból w klatce, dzwoni do lekarza (bo na wizytę osobiście zapomnij) pierwsze pytanie czy zaszczepiony, nie bo przeszedł chorobę (łagodnie) lekarz się na niego wydarł, zwyzywał od idiotów, ciemniaków itp, w końcu nawet nie wysłuchał o co" kaman", brat się #!$%@?ł i zrobił sam test (-) i poszedł prywatnie
KwadratPolski
KwadratPolski
16.02.2022, 22:22:24
  • 31
Dobra dajcie już spokój, debil którym miał sobie przyćpać, przyćpał i to nawet trzy razy ( ͡° ͜ʖ ͡°) a ten mądrzejszy nie ćpał i nadal żyje ¯\_(ツ)_/¯ Po co drożyć? Paszporciki niebawem wylądują w szafce koło paszportu Polsatu z rozkminką "w co ja kurla wierzyłem" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 9
uzior
uzior
16.02.2022, 22:37:37
  • 9
@KwadratPolski: optymistyczna wizja, obyś miał rację!
PrezesSzurii
PrezesSzurii
16.02.2022, 22:38:32
  • 21

Komentarz usunięty przez moderatora

l.....v
konto usunięte 16.02.2022, 22:10:10
  • 27
źródło: comment_1645049410vONGWOlC25U2iB1k93jUOa.jpg
  • 7
l.....v
konto usunięte 16.02.2022, 23:22:44
  • 20
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: zajebista szczypawka, przy 50/50 wychodzi więcej zaszczepionych chorych xddd
l.....v
konto usunięte 16.02.2022, 23:55:19
  • 17
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:

Ale już we wrześniu 42% niezaszczepionych miało przeciwciała a86% ludzi w wieku 70+ miało jakąś odporność.


a tam #!$%@?, tylko szczypawka się liczy. żadne naturalne przeciwciała tylko boosterek ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Zwłaszcza, że tylko od września do stycznia tylko w grupie 70-80 lat można było uratować dodatkowe 4,6 tys osób a same szczepionki tylko w tej grupie wiekowej uratowały 12,5 tys ludzi.


4,6k - game
kontonr77
kontonr77
17.02.2022, 08:12:14
  • 13
Nie żadna nadreprezentacja tylko nadinterpretacja. Z tych danych nie da się wysnuć takich wniosków jak w tytule, bo ważna jest też struktura wiekowa zaszczepionych i zakażonych.
  • 2
kocicho
kocicho
17.02.2022, 08:34:06
  • 11
@kontonr77: Dokładnie tak, ale zmiennych tutaj jest więcej:

1) Jest większy procent zaszczepionych w populacji (przykładowo: jeśli mamy 100% zaszczepionych, to 100% chorych to zaszczepieni i vice versa, dlatego z drugiej strony śmieszne było wyciąganie wniosków na początku programu szczepień, że 99.9% chorych to niezaszczepieni, gdy zaszczepionych był ułamek %).

2) Trzeba by porównać tak jak piszesz, strukturę wiekową obu grup i obciążenie różnymi chorobami. Mam wrażenie, że np. więcej zaszczepionych
adik75
adik75
17.02.2022, 14:15:58
  • 0
@kontonr77: Oczywiście, że z tego nie da sie wyciągnąć prostych wniosków i nadal kto chce to je wyciągnie takie jakie mu pasują. Jednak to, że nie da się wyciągać wniosków, nie przeszkadza rządowi, mediom, profesorom itp. wyciągać wniosków jakie chcą do swoich manipulacji, więc nie ma niczego dziwnego w wyciąganiu wniosków przez wszystkich dookoła. Gdyby nie skala manipulacji idąca z góry to nie trzeba by było za dużo analizować ale kłamstwa
pankalmar
pankalmar
17.02.2022, 08:20:47
  • 10
A mężczyźni powodują wiecej wypadków niz kobiety ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4
Robert542
Robert542
17.02.2022, 08:22:18
  • 9
@pankalmar: No i przede wszystkim ci, którzy jeżdżą z włączonymi światłami!
pankalmar
pankalmar
17.02.2022, 08:25:50
  • 5
@Robert542: a slyszał Pan o zapiętych pasach? Wiesz Pan ze ludzie wtedy umieraja w wypadkach? Szwagier jechal bez pasów i jak go obruciło to wypadl z auta i nie zginal.
Kismeth
Kismeth
17.02.2022, 09:15:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Sam jestem zaszczepiony razem z żoną. Mieliśmy covida po miesiącu od szczepienia i nie byliśmy na żadnych badaniach. Nasi znajomi tak samo. Testy we własnym zakresie i tyle. Takich ludzi są dziesiątki tysięcy
  • 1
jaKlaudiusz
jaKlaudiusz
17.02.2022, 09:34:53
  • -7
@Kismeth: Znajomi bez szczepień przechodzą covida w domu... i żyją. Szczury też zabija się powoli. Nawet nie poczujesz...¯\_(ツ)_/¯
Ogau
Ogau
17.02.2022, 08:58:35
  • 5
Ehh, szury nawet nie wiedzą, że wrzucają potwierdzenie sensowności trzeciej dawki. Wykres rósł po pewnym czasie od 2 dawki i trend się odwrócił po rozpoczęciu podawania 3 i zaraz zacznie spadać xD już pomijam, że do wyszczepienia populacji wlicza się dzieci wśród których na pewno wykrywa się mniej covida z powodu braku objawów xD
chcialem_tylko_dodac_ten_komentarz
chcialem_tylko_dodac_ten_komentarz
17.02.2022, 08:54:52
  • 5
Możliwe wyjaśnienie jest takie, że "w pełni zaszczepionych" już nie należy w ogóle traktować jako zaszczepionych, bo ich przeciwciała są już nieaktywne. W szczycie fali widać też że grupa nieszczepionych i "w pełni szczepionych" jest podobna, także wcześniejsze szczepienie nie zwiększa ryzyka choroby. Dawka przypominająca działa.
źródło: comment_1645088058IsI74b1IuKmxEKb0qWF3eA.jpg
  • 16
karsiwek
karsiwek
17.02.2022, 09:26:12
  • 5
@elonimusko: nie. Dlatego, że ryzyko powikłań po przechorowaniu jest nieporównywalnie większe niż po boosterze.
TheDzions
TheDzions
17.02.2022, 10:04:38
  • 5
@chcialem_tylko_dodac_ten_komentarz: widzisz, ja raz przeszedłem łagodnie w 2020 i mam cały czas odporność xD ostatnio miałem kontakt z osobą zarażoną z objawami, a wczoraj robiłem test na przeciw ciała - 1300 tych jednostek xD więc
Przechorowanie jest skuteczne i działa ponad rok
szczepienie jest gówno warte, działa tyle ile masz przeciwciała xD a podobno miało być 95% skuteczności przed zachorowaniem, i nawet mówio, że szczepionka daje lepszą odpornosć niż przechorowanie, z
manekin
manekin
17.02.2022, 08:19:10
  • 5
W tytule mowa o chorych, na wykresie o zakażonych. @uzior popraw się, bo ktoś jeszcze gotów pomyśleć, że nie rozumiesz różnicy pomiędzy jednym a drugim.
cflh
cflh
17.02.2022, 12:39:59
  • 3
Byłem chory na koronawirusa w marcu 2021 i jedyne co mi dolegało przez kilka dni to ból głowy, ból gardła i mięśni oraz ogólne osłabienie. Potem wziąłem na jesień szczepionkę - 2 dawki Pfizera i tym razem przeszedłem COVID znacznie ciężej - włącznie z wysoką gorączką, strasznym osłabieniem i niepowstrzymywane kaszlem. Nie byłem w stanie pracować prawie 2 tygodnie.
Żaden lekarz nie był w stanie mi wyjaśnić dlaczego teraz choruję ciężej i
neonnoname
neonnoname
17.02.2022, 09:09:56
  • 2
Ludzie, c*** to kogo obchodzi. 80% kraju ma w dupie ten katarek a wykop dalej wałkuje gówno wykresy i próbuje uzasadniać z każdej możliwej strony. Niedługo będziecie wykresy wywracać do góry nogami i mówić że to też czegoś dowodzi. Chcecie to się szczepcie, nie chcecie to tego nie róbcie tylko dajcie już spokój. Wykopki od 2 lat bawią się w analityków na podstawie danych z MZ który sam mówi że te dane
  • 1
neonnoname
neonnoname
17.02.2022, 09:17:27
  • -2
@neonnoname: Dawac minusiki , przynajmniej w tym jednym się wszyscy zjednoczycie ;)
zabbii
zabbii
17.02.2022, 11:57:07
  • 1
A jaka śmiertelność?
  • 1
true_kwark
true_kwark
17.02.2022, 13:15:08
  • 0
A jaka śmiertelność?


@zabbii: Nie będzie pasować do narracji. Manipulacja i dezinformacja to plaga portali społecznościowych.
dwugitofenobezlikusensolikum
dwugitofenobezlikusensolikum
17.02.2022, 07:54:20
  • 1
nie żebym wierzył w jakiekolwiek rządowe dane, ale przydałby się jeszcze podobny wykres z hospitalizacjami
  • 2
robert-sad
robert-sad
17.02.2022, 08:12:31
  • -4
@dwugitofenobezlikusensolikum: tego Ci antyszczepy nie beda pokazywac ;)
krytyk__wartosciujacy
krytyk__wartosciujacy
17.02.2022, 08:15:00
  • 0
@robert-sad: @dwugitofenobezlikusensolikum: bo to są antyszczepy a nie anyhospitale ;-)
klaun-szyderca
klaun-szyderca
17.02.2022, 11:12:22
  • 0
Dane są wypczone, bo nie jest to udział w prawdziwej liczbie chorych, lecz w liczbie osób którym wykonano pozytywny test. Nie wiemy czy osoby zaszczepione i niezaszczepione tak samo często poddają się testom (intuicja - ale może być zwodnicza - podpowiada mi ze nie).
adam-pan-357
adam-pan-357
17.02.2022, 08:37:13
  • 0
Jak to wygląda w przypadku zgonów i hospitalizacji? O tym, że szczepionka nie chroni przed zakażeniem wiadomo od dawna, sam jestem po 2 dawkach i przechodziłem dosyć nieprzyjemnie.
  • 1
Sisay
Sisay
17.02.2022, 08:46:27
  • 0
@adam-pan-357: wiadomo od ktorej kampani reklamowej? bo pierwsze 2 gwarantowaly nietykalnosc.
czorny_m
czorny_m
17.02.2022, 08:36:07 via Android
  • 0
Polskie statystyki można sobie niestety obecnie w dupę wsadzić, większość chorujących się nie testuje, albo korzysta z testów kupionych w Biedronce czy na necie i nigdzie tego nie zgłasza. Do lekarza idą tylko ci, którzy muszą.
  • 17
velmar
velmar
17.02.2022, 11:27:32
  • 3
@czorny_m: "...mówiąc wprost to #!$%@? głupoty..."

skąd takie zachowanie u ciebie ? Zawsze tak reagujesz, gdy ktoś zadaje niewygodne pytania dotyczące twojej wiary ?
braki w logicznym myśleniu i w wychowaniu wykazujesz dość spore
i ty ośmielasz się lansować na "internetowego doktóra" buhaha

https://www.wykop.pl/link/6507937/prawie-40-proc-zgonow-w-polsce-na-covid-19-to-osoby-zaszczepione-nowe-dane-mz/
velmar
velmar
17.02.2022, 12:02:15
  • 3
@czorny_m:

szczerze powiem, że kompletnie mnie nie interesują twoje złote myśli
naganiasz na preparaty mRNA jak stary akwizytor na proszki do prania
i to pomimo statystyk wprost pokazujących ich nie działanie
jednocześnie wmawiasz innym straszną pandemię, która istnieje tylko w telewizji oraz, poprzez duże dodatki finansowe, w głowach zepsutych pracowników opieki medycznej, którzy przestali leczyć ludzi, a zamiast tego to ich tylko kładą na oddział covidowy, żeby kasa leciała
prowadzi to
bleblebator
bleblebator
17.02.2022, 08:13:23
  • 0
No cóż, realizacja ludobójstwa zaplanowanego przez socjalistów idzie pełną parą
  • 7
bleblebator
bleblebator
17.02.2022, 10:15:55
  • 1
@Walenciakowa: prawica się wyleczy, jeżeli zareaguje się w pierwszych dniach. Lewica niech się szczepi, będzie was mniej. A właśnie, na dane z izraela nastąpiło jakieś dziwne embargo informacyjne, co tam słychać przy podanej większości izraelczyków czwartej dawce? Żyją czy już death od preparatu?
velmar
velmar
17.02.2022, 10:18:38
  • 2
@robert-sad: @Walenciakowa:
źródło: comment_1645093116pGVGlOSpeey5GdvplBbhvd.jpg
windforce
windforce
17.02.2022, 08:39:42
  • -1
Google: paradoks wyszczepialności
mARTin_ZRH
mARTin_ZRH
17.02.2022, 08:38:55
  • -1
Znane zjawisko, brakuje 3ciej lub 4tej dawki....( ͡° ͜ʖ ͡°) Co to jest 2 szczepienia to nie szczepienie a 3cia dawka też działa max 2-3 miesiące ! Co za szury nieszczepione ( ͡° ͜ʖ ͡°)
JaRuX
JaRuX
17.02.2022, 08:31:50
  • -1
...przelicz to na 1000 osób w całej populacji.
pepinoogorino
pepinoogorino
17.02.2022, 09:41:55 via iOS
  • -2
Jak to jest, ze laczne udzialy grup w przypadkach zachorowan przekraczaja grubo 100%?
27er
27er
17.02.2022, 07:40:18
  • -2
Zaszczepeni to 59%, z pozostałych 41% przeszło covida ok 60-70% osob, czyli też ma odpornośc, daje to kolejne ok 25-30 ptk %.
Innymi słowy, osoby które nie były szczepione i nie miały covida to ok 15%.
Ale rozumiem, że szury chca bawić się w manipulację, nie zauważając tego faktu, sugerując, że lepiej być niezaszczepionym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 14
smakowal_jak_kurczak
smakowal_jak_kurczak
17.02.2022, 07:59:03
  • 1

Komentarz usunięty przez moderatora

Moisze
Moisze
17.02.2022, 08:14:15
  • 1
Wykres jasno pokazuje


@smakowal_jak_kurczak: Wykres nic nie pokazuje. Pisałem wyżej, wykres pokazuje ile jest wykrytych przypadków w grupie zaszczepionych i w grupie niezaszczepionych. Nie ma informacji ile testów przeprowadzono w obu grupach więc nie wiemy nic.
archive
archive
17.02.2022, 11:56:18 via Android
  • -4
No brawo, a wiecie, że jeśli 100% będzie zaszczepionych to udział zaszczepionych wśród chorych też wyniesie 100%?
  • 2
czarna_gemba
czarna_gemba
17.02.2022, 13:38:20
  • 0
@archive: Oczywiście masz 100% racji. Tylko na ch*ja to szczepienie, jeśli przed niczym nie chroni?
archive
archive
17.02.2022, 15:00:32 via Android
  • -3
@czarna_gemba: chroni przed ciężkim przebiegiem choroby i powikłaniami
robert-sad
robert-sad
17.02.2022, 08:12:13
  • -4
1. bo nieszczepieni sie nie testuja, aktualnie garstka ludzi sie testuje
2. zaszczepieni prowadza normalna aktywnosc, niezaszczepieni sie nadal boja
3. rozkład w % pozytywnych testow aktualnie przy omikronie nie ma wiekszego znaczenia, liczy sie % w hospitalizacjach i zgonach
  • 13
YesImSzur
YesImSzur
17.02.2022, 08:26:44
  • 4
@robert-sad: > > wszyscy trabia ze 2 dawki nie zapobiegaja zakazaniu omikronem, dopiero trzecia

A pierwsza dawka miala nas wrocic do normalnosci ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Covidianie jak swiadkowie jehowy xD

2. zaszczepieni prowadza normalna aktywnosc, niezaszczepieni sie nadal boja


A to nie bylo tak , ze zaszczepieni uprzykrzali zycie niezaszczepionym w obawie o zarazanie xD?

Powiedz cos jeszcze bo dobre fikolki robisz
Sisay
Sisay
17.02.2022, 09:34:15
  • 3
@robert-sad: o tak chodza, niesmiertelni, nie roznosza, nie zarazaja, to wsyzstko wina niezaszczepionych. Oni napewno nie choruja na covida bo sie szcezpili. Juz mialem parenascie razy stycznosc z takim mysleniem, media im pomagaja. Co jak co ale zaszczepieni maja wyrypane i na obostrzenia bo oni moga wiecej bo sie szczepili - sa odpowiedzialni.... i na testy bo napewno nie choruja, a nawet jak charla to lekarz na poczatku od razu wyklucza
Kosmalov
Kosmalov
17.02.2022, 09:37:33
  • -8
17.02.2022 rok - wykopki są zdziwione tym, że jak zaszczepimy 100% osób to 100% osób zarażonych będą stanowili zaszczepieni xDD
  • 2
Gatts19
Gatts19
17.02.2022, 11:45:31
  • -5
@Kosmalov:
Wstań i nie bredź. Najlepiej odpocznij sobie bo w Polsce 'Trutkę' przeciwko Covid przyjęło 60% społeczeństwa. Błądzisz po omacku jakbyś żył w innej rzeczywistości.
Kosmalov
Kosmalov
17.02.2022, 11:46:06
  • 0
@Gatts19: XDDDDDDDDDDD
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (514)
  • Zakopujący (59)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4385
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2669
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2542
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2278
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1668
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl