@speedgraphic: Jako ciekawostkę powiem Ci, że jeszcze w 2010 w Warszawie były 3 stacje gdzie można było zatankować etanol (w tym jedna bardzo blisko mojego miejsca zamieszkania), a raczej 85% bioetanolu tzw. E85. Dlatego nawet kupiłem amerykańca z FF. Po roku stacje zlikwidowano, gdyż ponoć element nauczył się filtrować zanieczyszcznia i mieli prawie spirytus za 80 gr\l
@kwanty: ja cie kwanty k---a nawet lubie bo czesto wiesz o czym piszesz. Wytlumacz mi tylko jedno jesli pod domami nie ma miejsca na parkowanie zwyklych samochodow spalinowych i te zostawia sie gdzies dalej na "trawniku" to niby jak ci ludzie beda swoje zlomy ladowali?
Mimo ze mieszkam w niezlym miejscu i mam dwa miejsca parkingowe, to dostep mam do 60 kilku amperowego przylacza. Ja sobie kupie chargera, sasiad sobie kupi, a temu trzeciemu ktory kupi spalimy auto bo w tedy nie bede mial superchargera tylko gniazdko. A na parkingu jest 80 miejsc. Jak kazdy sobie kupi elektryka to latwiej bedzie nosic prad w
@Pawel993: to nie jest brak tylko beznadziejna wydajność czasowa "tankowania", gdyby pradem lądowało się w tempie chociaż 3 krotnie dłuższym niż pełen bak benzyny to by nie było problemów
@YogiYogi: to jest stare nagranie sprzed ladnych paru lat jak Tesla wchodzila na rynek. Jakis czas pozniej podjezdzaly tiry z mobilnymi ladowarkami, żeby rozładować kolejke. Teraz siec ladowania jest tam na tyle gesta ze nie dochodzi to takich sytuacji.
Jedna chińska firma która robi elektryki ,problem kolejek do lądowania rozwiązała tak. Podjeżdżasz samochem tej marki do punktu. Samochód na podnośnik, automat wykręca baterie która jest rozładowana(cała podłoga ) wstawia naładowana druga. A twoja zostaje żeby się naładować. Przyjeżdża ktoś inny dostaje twoja naladowana . I tak to się kręci
@avrice: Rozwiązanie jest proste, kupujesz auto a baterie wypożyczasz, w punkcie wymiany daja ci np gwarancje ze ta która ci wkładają ma między 90-95% wydajności i tyle
@alteron: Nie no jak. Podjeżdżasz, i dostajesz taką, która ma min 90% i teraz ta jest twoja. Koszt wycofania i utylizacji bierze na siebie stacja ładowania, a wszystko wliczone jest w cenę.
Taki sam system funkcjonuje z butlami gazowymi przeciez.
Komentarze (317)
najlepsze
@kwanty: ja cie kwanty k---a nawet lubie bo czesto wiesz o czym piszesz. Wytlumacz mi tylko jedno jesli pod domami nie ma miejsca na parkowanie zwyklych samochodow spalinowych i te zostawia sie gdzies dalej na "trawniku" to niby jak ci ludzie beda swoje zlomy ladowali?
Mimo ze mieszkam w niezlym miejscu i mam dwa miejsca parkingowe, to dostep mam do 60 kilku amperowego przylacza. Ja sobie kupie chargera, sasiad sobie kupi, a temu trzeciemu ktory kupi spalimy auto bo w tedy nie bede mial superchargera tylko gniazdko. A na parkingu jest 80 miejsc. Jak kazdy sobie kupi elektryka to latwiej bedzie nosic prad w
@Vixay:
Pokonanie 100 km to wydatek w Tesli 20 kWh (zwykła, lzejsza osobówka zużyje 1,5-2 raza mniej).
12 km to byłoby 2,4 kWh, czyli klima ma tam moc 1,2 kW? W zwykłych osobówkach klima pobiera moc mechaniczną
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Nietutejszy1988: niestety musisz do tego dodac:
Nie no jak.
Podjeżdżasz, i dostajesz taką, która ma min 90% i teraz ta jest twoja.
Koszt wycofania i utylizacji bierze na siebie stacja ładowania, a wszystko wliczone jest w cenę.
Taki sam system funkcjonuje z butlami gazowymi przeciez.
@LubieSzaszylkiZLublina: alez dymi, prosze pana (pic real):
To był dopiero obłęd.