@HPCC1A9F: kurde - no właśnie to nie wina kierowców tylko maszynistów ! to oni doprowadzają do wypadków a pociąg powinien się po prostu zatrzymać ...( ͡°͜ʖ͡°)
@St_Atheist: Rumunia to takie 3 lata wstecz co my. Zwiedziłem kilka razy ten kraj, cudowne doświadczenie i mam wrażenie lekko niedoceniane turystycznie miejsce (przez co jest jeszcze lepsze xD).
Widziałem w Polsce podobną sytuację. Nieczynną linią przejeżdżała drezyna techniczna. Na każdym przejeździe wysiadał kolejarz z lizakiem, zatrzymywał ruch pozwalając na przejazd składu.
@pink_art_pl: Normalna rzecz. W Lublinie np. Lubella ma swoja bocznice i Orlen, gdzie dojazdy przecinają uliczki w miescie (tory do centrali Orlenu nawet jedną większą) i wszędzie w tych miejscach sklad sie zatrzymuje, wyskakuje typ z lizakiem i dopiero po zamknieciu ruchu skład rusza.
Linia znaczenia lokalnego. Zlikwidowali stałą obsługę - budka dróżnika jeszcze nie zburzona. W Polsku też takie som. 0:09 - maszynista szynobusu narusza przepisy bezpieczeństwa ruchu kolejowego - nie zatrzymuje się przed wskaźnikiem W4 (szary prostokąt na słupku obok toru, widoczny pod linią okien). W tym momencie powinien pisać wyjaśnienie nt. kiepskich hamulców lub od razu poddać się karze - czasowemu odsunięciu od czynności.
@DzikWesolek: jest jeszcze w Dąbrowie Tarnowskiej na ul zabienskiej km 24 z czymś kat A i W Szczucinie na ul Piłsudskiego na km 47 z czymś kat C sygnalizavja COB63A
Byłem w tym roku w Rumunii. Piękny kraj, czas płynie wolnej. Brak chorej nagonki policji na wystawianie mandatów. Zaskakujące było to, że można było na dziko spać przy samym morzu Czarnym. Ludzie życzliwi i otwarci
Ekonomicznie. Jeden dróżnik zamiast dziesieciu na każdą linię kolejową.
@kapusta5: Nie tylko ekonomiczne ale bezpieczne i logiczne . Patrząc na te tory zanim ten skład je przysłonił widać praktycznie trawę . Znaczy to że ten pociąg jeździ może tam i z powrotem dzienne. Zatrudnianie dróżnika nie opłacalne a nawet niebezpieczne bo np. przyśnie, zapije pałę albo do roboty nie przyjdzie w święta ;) Uczyć się powinniśmy od nich oszczędności . I
Można to ROZWIAZAC innaczej, dać rozwidlenie na dwuprzejazd jak Wacka jedzie w jedną stronę szlabanik już ma, jak w drugą to dają znak na wcześniejszy przejazd..
Wydaje mi się, że gdzieś w połowie lat 90 tych jechałem takim samym spalinowym szynobusem po Kaszubach w ciemnozielonym malowaniu PKP , rzeczą charakterystyczną która zapadła mi w pamięci jest to, że gdy pojazd ten przyspieszał wyraźnie wyczuwalna była zmiana biegów, jak w autokarze a nie pociągu. Czy jakiś znawca zagadnień kolejowych może potwierdzić że w Polsce jeździły te pojazdy i miały tradycyjną skrzynię biegów?
@Olma: Prawdopodobnie masz na myśli Ganza SN-61. Jeśli jednak chciałbyś sobie pojeździć czymś podobnym, to zapraszam do Piaseczna lub na Żuławy, do Nowego Dworu Gdańskiego. https://www.kolejzulawska.pl
Przecież nawet w Polsce są przejazdy bez pierwszeństwa pociągu.
Ale mnie co innego ciekawi o ile to jest aktualne video. Jakieś ~ 10lat temu z wizyty w Bukareszcie zapamiętałem jedna rzecz - po ulicach jeździły tylko 2 rodzaje samochodów - stare rozpadające się Dacie tudzież inne auta lat 80/90 w takim samym stanie lub 2. grupa, auta niemieckich marek premium z generacji/roczników które dopiero miały się pojawić w salonach w Polsce .
Komentarze (100)
najlepsze
... i odcinek X-files na ichniej głębokiej prowincji:
W Polsku też takie som.
0:09 - maszynista szynobusu narusza przepisy bezpieczeństwa ruchu kolejowego - nie zatrzymuje się przed wskaźnikiem W4 (szary prostokąt na słupku obok toru, widoczny pod linią okien). W tym momencie powinien pisać wyjaśnienie nt. kiepskich hamulców lub od razu poddać się karze - czasowemu odsunięciu od czynności.
Jezdzi jeden towarowy na dzie.
Kulturalnie wychodzi pan zatrzymuje ruch , skład przejeżdża - nikt nie drze ryja
@kapusta5: Nie tylko ekonomiczne ale bezpieczne i logiczne . Patrząc na te tory zanim ten skład je przysłonił widać praktycznie trawę . Znaczy to że ten pociąg jeździ może tam i z powrotem dzienne.
Zatrudnianie dróżnika nie opłacalne a nawet niebezpieczne bo np. przyśnie, zapije pałę albo do roboty nie przyjdzie w święta ;) Uczyć się powinniśmy od nich oszczędności .
I
Biednie to tam było może z 10 lat temu, za kolejne 10 lat rządów PiSSu Rumuni będą nam chleb rzucać.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ale mnie co innego ciekawi o ile to jest aktualne video. Jakieś ~ 10lat temu z wizyty w Bukareszcie zapamiętałem jedna rzecz - po ulicach jeździły tylko 2 rodzaje samochodów - stare rozpadające się Dacie tudzież inne auta lat 80/90 w takim samym stanie lub 2. grupa, auta niemieckich marek premium z generacji/roczników które dopiero miały się pojawić w salonach w Polsce .