Zrób sieć drogową która 3/4 Polski kieruje do Warszawy.
Przeprowadź przez Warszawę najbardziej obłożony kierunek tranzytu: Niemcy-Kraje Bałtyckie.
Zrób w Warszawie chaotyczny odcinek tej drogi, który ma za mało pasów, miesza ruch tranzytowy z miejskim, ma nadmiar węzłów (tym samym nie spełnia kryteriów drogi ekspresowej) i prowokuje wypadki.
Postaw fotoradary.
???
Profit dla skarbu państwa Brak profitu dla kierowców.
@Mr--A-Veed: W roku 20XX jak otworzą cała trasę mostu północnego + drogę ekspresową S17 (wschodnia obwodnica Warszawy) oraz A50 i S50 to ruch powinien się zmniejszyć na S8.
Mam kamerę skierowaną na jedną z głównych ulic mieście ~35k mieszkańców, włączyłem funkcję liczenia pojazdów i dorobiłem sobie wykresy na serwerze, średnio wychodzi około 1000 samochodów w obu kierunkach na godzinę ( ͡°͜ʖ͡°) @Solitary_Man ;)
@dktr: jakbyś mieszkał przy jakimś buspasie to możnaby było zliczać też autobusy, przyjąć jakaś średnią pasażerów i porównać czy rzeczywiście więcej ludzi przemieszcza się w danym czasie autobusami czy samochodami
@RKN_: Obok mam przystanek, można to skonfigurować tak że osobno rozpoznaje pojazdy i ludzi, ale samych pojazdów to już nie odróżni osobówki od autobusu.
Mnie zawsze bawi A4 w Krakowie zwężająca się z 3 pasów do 2 dosłownie 500 m przed węzłem z "Zakopianką". To dosłownie wygląda jakby zostało specjalnie zrobione, żeby jednak codziennie były korki.
@kontrolermarketow: kiedyś to były czasy, teraz nikt nic nie robi. Nikt nie buduje północnej obwodnicy, nikt nie przedłużył pasa do skrętu na Zakopiankę (od Wieliczki), jak położyli tak leży i nic się nie dzieje. To już za Niemca lepiej było ( ͡°͜ʖ͡°)( ͡°͜ʖ͡°)( ͡°͜ʖ͡°)
@Ksebki: Dzięki za dodanie. Nadmienię tylko bo kilka osób piszę w komentarzach że wg nich taka czy taka droga też powinna być w zestawieniu. Są to tylko drogi krajowe zarządzane przez GDDKiA. Nie ma dróg w miastach lub dróg wojewódzkich. Dlatego brak DTŚ na Śląsku czy Wisłostrady w Warszawie.
@Dupa01: A2 na tym odcinku była projektowana jako droga płatna, opłaty miały zostać wprowadzone po zakończeniu inwestycji w rozumieniu standardów autostrady, do tego czasu to formalnie nie była autostradą. W tym przypadku decydujące były MOPy, na których długo nic się nie działo, np. z uwagi na wysoki próg wejścia nie było chętnych na operatorów stacji benzynowych. Trwało to dość długo, MOPy w końcu ruszyły, za to zapadła decyzja o zaniechaniu poboru
Okiem ekspertów - czy jest pewna górna granica, której liczba przejazdów nie przekroczy? W sensie - przy każdym pomiarze, co piec lat widać wzrost liczby przejazdów. Czy społeczeństwo będzie tak jezdzic co raz więcej i więcej? Mieszkańców w Polsce nie przybywa, bardzo duży odsetek dorosłych ma już prawko jazdy, bardzo duży odsetek osób z prawkiem ma już własne auto itd.
@Jacv: Niewątpliwie granica istnieje, na przykład obciążenie jakie wynikłoby z tego gdyby każdy przez 24/7 nie robił nic innego tylko jeździł samochodem – tę granicę ciężko by było przekroczyć :D Ale też warto brać pod uwagę jak na ruch wpłynie sytuacja gdy samochody autonomiczne staną się powszechne, co wydaje się już być nieodległą perspektywą. Z jednej strony ruch może jeszcze bardziej wzrosnąć, bo samochody zaczną nagle wykonywać dodatkowe puste przebiegi bez
@JaTezMamNick: fakt, o autonomicznych nie pomyślałem. Raczej zastanawiałem się nad tym, ze ludzie mieszkający w wielkich miastach rezygnują z własnego auta bo 1) taniej wychodzi komunikacja miejska 2) nie maja gdzie parkować 3) opłaty za auto są za duze np. jak w Tokio. Obecnie i juz od wielu lat wzrost ruchu w wielu rejonach może wynikać z likwidowania połączeń komunikacji zbiorowej
Z czysto akademickiego punktu widzenia wysoka liczba pojazdów przejeżdżających dany przekrój poprzeczny drogi w jednostce czasu (wysokie natężenie ruchu) to pożądane zjawisko, bo wynikać z tego powinno, że nie jest ona zakorkowana i przy okazji się nie "marnuje", czyli sieć została poprawnie zaprojektowana.
Co nie oznacza, że taka droga jest komfortowa i bezpieczna.
@Vanni: Gdyby, akademicko, przez 24 godziny na dobę ruch miał taki sam poziom, to owszem. Natomiast w praktyce ruch bardzo mocno zmienia się w zależności od godziny, więc jeśli średnie nateżęnie ruchu jest wysokie, to oznacza to że przez część dnia drogi przepustowość jest już przekraczana i kierowcy albo stoją w korku albo wybierają objazdy drogami znacznie niższej klasy (np. przez tereny zabudowane), a to już nie jest pożądane zjawisko.
@Rusonaldo: Dzięki za kolejny, bardzo wartościowy materiał! Jak lata temu analizowałem pomiary ruchu, to w ścisłej czołówce była "obwodnica Trójmiasta", a tu zaskoczenie, bo tu miejsce poza podium :) Zainteresował mnie jeszcze jeden temat - autostrada A2 w kierunku Terespola. Czy jest tu taka sama zależność ruchu, jak w przypadku autostrady A4 i odcinka do granicy? Może tu też nie ma sensu budować autostrady dalej niż za Białą Podlaską?
@projektant_doktorant: Dzięki. Uważam że ruch w miarę spory będzie do Siedlec. Do B.P. będzie już dużo mniejszy. Tam już nie ma dużych miast. Za B.P. ruch będzie dużo poniżej 5 000 pojazdów na dobę. czy budowa autostrady do samej granicy ma sens ? Ekonomiczny raczej nie. Patrząc na bezpieczeństwo i szybkość dojazdu - jak najbardziej.
Moim zdaniem dużo dla ruchu na A2 Łódź - Warszawa zrobiłoby wybudowanie łącznika s8 od Łodzi w stronę Tomaszowa Mazowieckiego.
Cały ruch z południowo zachodniej Polski po dotarciu do Łodzi kieruje się właśnie na A2, zamiast ciągiem S8 jechać dalej do Wawy, poza tym strzelając, jest to tez 1/4 - 1/3 tranzytu z Europy zachodniej (środek, południe Niemiec, centralna i południowa Francja, półwysep iberyjski i często Włochy) w kierunku państw Baltyckich/ wgłąb
Co do ruchu na A2 Wawa-Łódź, wg mnie błędem było skierowanie jej lekko na południe w stronę Łodzi, przez co kumuluje się tam cały tranzyt wschód i północny wschód- zachód, ruch Wawa-Łódź, Wawa - Poznań i zachodnia Polska, Wawa Wrocław i cały południowy zachód, i nawet Wawa-Wybrzeże, Wawa-Toruń,Bydgoszcz. Mogli puścić to bardziej śladem starej 2, żeby przecinało A1 w okolicach Kutna, a z kolei S8 z Wawy do Piotrkowa skierować właśnie w
Hity
tygodnia
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Komentarze (70)
najlepsze
Przeprowadź przez Warszawę najbardziej obłożony kierunek tranzytu: Niemcy-Kraje Bałtyckie.
Zrób w Warszawie chaotyczny odcinek tej drogi, który ma za mało pasów, miesza ruch tranzytowy z miejskim, ma nadmiar węzłów (tym samym nie spełnia kryteriów drogi ekspresowej) i prowokuje wypadki.
Postaw fotoradary.
???
Profit dla skarbu państwa
Brak profitu dla kierowców.
@Solitary_Man ;)
źródło: comment_1638806948yoNxF9oCckFlLhWOqvCUD8.jpg
Pobierz@kontrolermarketow: kiedyś to były czasy, teraz nikt nic nie robi. Nikt nie buduje północnej obwodnicy, nikt nie przedłużył pasa do skrętu na Zakopiankę (od Wieliczki), jak położyli tak leży i nic się nie dzieje. To już za Niemca lepiej było ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.gov.pl/attachment/b1790191-4054-447f-a0fb-b20eae4da15b
W sensie - przy każdym pomiarze, co piec lat widać wzrost liczby przejazdów. Czy społeczeństwo będzie tak jezdzic co raz więcej i więcej? Mieszkańców w Polsce nie przybywa, bardzo duży odsetek dorosłych ma już prawko jazdy, bardzo duży odsetek osób z prawkiem ma już własne auto itd.
Obecnie i juz od wielu lat wzrost ruchu w wielu rejonach może wynikać z likwidowania połączeń komunikacji zbiorowej
Co nie oznacza, że taka droga jest komfortowa i bezpieczna.
Zainteresował mnie jeszcze jeden temat - autostrada A2 w kierunku Terespola. Czy jest tu taka sama zależność ruchu, jak w przypadku autostrady A4 i odcinka do granicy? Może tu też nie ma sensu budować autostrady dalej niż za Białą Podlaską?
Cały ruch z południowo zachodniej Polski po dotarciu do Łodzi kieruje się właśnie na A2, zamiast ciągiem S8 jechać dalej do Wawy, poza tym strzelając, jest to tez 1/4 - 1/3 tranzytu z Europy zachodniej (środek, południe Niemiec, centralna i południowa Francja, półwysep iberyjski i często Włochy) w kierunku państw Baltyckich/ wgłąb