Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

529

Perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe- premiera polskiego hitu.

Perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe działają dzięki sztucznemu oświetleniu ze sklepu. Zobacz, na czym polega ta przełomowa technologia.

PanCopywriter_pl
PanCopywriter_pl
z
swiatoze.pl
25.11.2021, 17:07:54
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    biznes
  • 181
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

wiki o autorce wynalazku

wtfitssobright
z pl.wikipedia.org
  • 13

Komentarze (181)

najlepsze

wypokowy_expert
wypokowy_expert
25.11.2021, 17:34:27
  • 652
Przygotowania na inflacje? Zanim dojdzie się do kasy to cena już wzrośnie?
  • 28
TerazPolska123
TerazPolska123
26.11.2021, 15:09:37
  • 221
@wypokowy_expert: ale pani kasjerko jak brałem z półki było 3.99 to skąd teraz 7.99 ???
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
26.11.2021, 16:40:02
  • 111

Komentarz usunięty przez moderatora

ty8eu6ebrdbsxx
ty8eu6ebrdbsxx
26.11.2021, 16:50:59
  • -5
@ej-no-nie-przesadzaj: Chce ci się tak pierd*lić?
RandomizeUsr0
RandomizeUsr0
26.11.2021, 15:46:13
  • 68
Czarna czcionka na ciemnoczerwonym tle. Dzieło geniusza.
  • 9
Jarek_P
Jarek_P
26.11.2021, 16:40:52
  • 12
@RandomizeUsr0: spokojna głowa, te ceny, które mają przykuć twoją uwagę, będą na wysokości oczu, będą miały pół metra wysokości, będą tak kontrastowe, że bardziej się nie da. Mikroskopijną czcionką, szarym kolorem na czerwonym tle jest to, co mają czytać tylko ci, którym naprawdę zależy.
Danuel
Danuel
26.11.2021, 16:41:42
  • 6
@RandomizeUsr0: Przyjazna zwłaszcza emerytom ze słabym wzrokiem. Już teraz ich jebią na małym druku.
Argonix
Argonix
26.11.2021, 16:44:43
  • -5
@Danuel: #!$%@? z emerytami niech okulary noszą
Rad-X
Rad-X
26.11.2021, 14:43:56
  • 41
same elektroniczne cenówki i dynamiczna zmiana ceny nie jest w Polsce czymś nowym. Już takie prawie 10 lat temu wprowdziło u nas tesco.

Jedyną nowością jest to, że zamiast długowiecznej baterii, mamy długowieczne zasilanie oświetleniem.

Wszystko sprowadzi się więc do ceny.

https://pomorska.pl/elektroniczne-etykiety-w-tesco-czyli-cena-na-polce-i-przy-kasie-musi-sie-zgadzac/ar/c3-10166408
https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_shelf_label
  • 3
PanCopywriter_pl
PanCopywriter_pl
26.11.2021, 15:11:00 via iOS
  • -13
@Rad-X: zdaje się, że w tesco nie było opcji zdalnej zmiany ceny, np. we wszystkich placówkach w jednej chwili
Bios
Bios
26.11.2021, 16:44:01
  • 5
@Rad-X: pytanie co dłużej wytrzyma, litowa bateria dedykowana na 10lat czy panel który ma obecnie znikomą sprawność (nie to nie te 17-21% które mają poli/mono)
hrumque
hrumque
26.11.2021, 16:51:03
  • 9
@Rad-X: zdaje się, że w tesco nie było opcji zdalnej zmiany ceny, np. we wszystkich placówkach w jednej chwili


@PanCopywriter_pl: jak najbardziej była. Co prawda nie miały łączności "centralnie na cały świat" - tylko z lokalnych transponderów na obszarze danego sklepu, ale to tylko kwestia postawienia proxy/gateway i robienie tego zdalnie masowo, za pośrednictwem serwera sklepowego, który i tak się komunikuje z centralą firmy, czyli nie jest problemem.
dj_sasek
dj_sasek
26.11.2021, 08:38:48
  • 41
Opcja spoko, bo można zmienić szybko ceny produktu, bez angażowania osób trzecich i w wielu sklepach jednocześnie. Jedno tylko mnie ciekawi, czy nie będzie opcji do nadużywania tego, że np. cena zmieni się zanim dojdziemy do kasy. Raz mi się trafiło, że cena była inna niż ta na etykiecie w sklepie, a tutaj kierownik sklepu zrobi cyk i powie no co pan, przecież jest taka cena. Ale może zbyt bardzo podejrzliwy jestem.
  • 7
TwojaStaraTanczyMambe
TwojaStaraTanczyMambe
26.11.2021, 10:47:50
  • 16
@dj_sasek: Kiedy dawno temu pracowałem w sklepie, to otwierając sklep rano, mieliśmy na drukarce już wydrukowane etykiety do rozłożenia po sklepie, i lokalnie nie mieliśmy wpływu na to jakie są na nich ceny. Bo te były ustawiane "centralnie" (czasem nei obywało się bez czkawki, że trzeba było poprawki zgłaszać - np mając cene 99,99 nagle masz nową etykiete z ceną 899,99 no to takie rzeczy się zgłaszało i na następny dzień
jednorazowka
jednorazowka
26.11.2021, 11:18:49
  • -3
@dj_sasek: Kolega kiedyś w elektromarkecie kupił smartfona za 1400 zł i chwilę po zakupie jego cena skoczyła do 1700 zł.
Mardos
Mardos
26.11.2021, 15:21:19
  • 7
@dj_sasek: Biedronka Lubi To. Zanim dojdziesz już inna cena.
Igbt
Igbt
26.11.2021, 17:59:43
  • 37
W internecie już dawno temu znaleźli lepsze rozwiązanie dynamicznie zmieniających się cen
źródło: comment_1637946085Q1h6bV5wInglh5OI0zWxTO.jpg
dktr
dktr
26.11.2021, 15:44:54
  • 16
Przecież równie dobrze można tam wsadzić dowolne ogniwo PV, pobór prądu to jakieś µA przy aktualizacji ceny, potem nic.
  • 1
henk
henk
26.11.2021, 20:56:54
  • 5
@dktr: też nie rozumiem tego zachwytu będąc szczerym. całkiem spore kalkulatory były zasilane z ogniw jakieś 25 lat temu...
polano
polano
26.11.2021, 17:43:55 via Android
  • 14
Ten wynalazek otwiera nowe możliwych dla galopującej inflacji.
  • 1
LITWIN
LITWIN
26.11.2021, 18:27:31
  • 4
@polano: polski rząd powinien go objąć specjalnym dofinansowaniem.
fat-cartman
fat-cartman
26.11.2021, 14:09:04
  • 7
Ciekawe jaki protokół komunikacji zostanie zastosowany, coś z serii zigbee, czy łatwo będzie się włamać i zrobić mały bajzel w sklepie
  • 10
Rad-X
Rad-X
26.11.2021, 15:43:36
  • 0
@fat-cartman: programowanie światłem. Po co kolejne urządzenie skoro masz już jedno urządzenie które może posłużyć jako sensor, czyli "perowski"
fat-cartman
fat-cartman
26.11.2021, 15:52:37
  • 2
@Rad-X: W sumie to nie znam tego, ale rozumiem że będę musiał podejść do tego z jakimś urządzeniem aby zmienić dane, jeżeli tak to jest to zwykły gadżet który traci szereg istotnych rozwiązań. Takie plakietki mają sens gdy będziemy mogli zmieniać dane zdalnie, połączone z Algorytmem AI i danymi z kasy zwiększy sprzedaż i obniży stratę żywności
Rad-X
Rad-X
26.11.2021, 15:54:44
  • -1
@fat-cartman: na suficie po prostu montujesz "Szynę" która celuje w cenówki
adam-orlowski
adam-orlowski
26.11.2021, 18:07:57
  • 6
Czemu ja tą nazwę zawsze czytam: peerelowskie?
  • 2
SoyElFuego
SoyElFuego
26.11.2021, 18:11:49
  • 10
@adam-orlowski: Bo jesteś analfabetą.
Czesterek
Czesterek
26.11.2021, 21:21:44
  • 0
@adam-orlowski: Też mam dysleksję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
czarnyfranek
czarnyfranek
26.11.2021, 16:01:41 via Android
  • 6
W Tesco takie ceny były od zawsze. Tylko zasilane na bateryjkę. Pracownik skanował urządzeniem i się cena zmieniała.
  • 2
predicat
predicat
26.11.2021, 16:55:59 via iOS
  • 1
@czarnyfranek: Tamto był E-papier, to co w kindlach.
Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
26.11.2021, 21:01:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@predicat: To tutaj to chyba też jest e-papier.

Nowość jest po stronie zasilania, a nie ekranu...
ni0bi
ni0bi
26.11.2021, 18:41:43
  • 4
czy mi sie wydaje ze ten czarny kwadracik to perwoskit ktory mial byc przezroczysty i niezauwazalny? XD czym to sie rozni od zwyklego panelu? xD
  • 7
PanCopywriter_pl
PanCopywriter_pl
26.11.2021, 19:43:37 via iOS
  • -3
@ni0bi: Nie potrzebuje światła słonecznego. Wystarczy światło lampy.
Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
26.11.2021, 21:01:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ni0bi: Nie jest przezroczysty, bo nie jest naniesiony na przezroczystą powierzchnię...
zakaz_skretu_w_lewo
zakaz_skretu_w_lewo
26.11.2021, 23:39:58
  • 0
@PanCopywriter_pl: Mam kalkulator sprzed ponad 40 lat Cassio. Też nie potrzebuje światła słonecznego, wystarczy mu światło lampy. Niezły postęp jak na 40 lat.
kilimanjaro
kilimanjaro
26.11.2021, 20:38:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Potwierdzam
źródło: comment_1637955485WWa70UepGJVICJ6R9TVw9c.jpg
fireblade300
fireblade300
26.11.2021, 19:50:33
  • 3
Wchodzi kontrol i myk nagle wszystkie ceny są ok,,,
  • 2
teh_m
teh_m
26.11.2021, 20:46:33
  • 1
@fireblade300: Co wchodzi?
Garak
Garak
26.11.2021, 22:46:55
  • 2
@teh_m: Nie "co", tylko "kto": Stefan Kontrol i Tadeusz Myk.
Kulek1981
Kulek1981
26.11.2021, 17:17:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Dwadzieścia lat temu miałem kalkulator, który działał gdy poświeciło się na niego czymkolwiek. To już były perowskity? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
Peter_Sinclair
Peter_Sinclair
26.11.2021, 17:38:55
  • 1
@Kulek1981: Nie, to były zwykłe kity.
iwannagethigh
iwannagethigh
26.11.2021, 17:39:42
  • 3
@Kulek1981: Nie, nie było. W tekście masz napisane jaka to była technologia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Skrytozerca90
Skrytozerca90
26.11.2021, 16:48:48 via Android
  • 3
Sam projekt świetny, gratulacje. Problem w tym że duza dokładność cenowa na półkach jest dla sklepów niekorzystana. Oni specjalnie się mylą, to qielki biznes.
  • 1
Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
26.11.2021, 21:02:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Skrytozerca90: Wielki biznes to będzie, jak się będzie cena zmieniać w drodze do kasy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
rafallubonski
rafallubonski
26.11.2021, 16:43:42
  • 3
Problemem dla mnie jest inna cane ale tym bardziej cena towaru do innego towaru nad czy pod jakim ona jest. Kupujesz coś a okazuje się że ta cena jest do czego innego mimo że jest przy danym towarze. Tego to nie wyelminuje a to najczęstsze oszustwa celowe pewnie biedronki.
Bastion1980
Bastion1980
25.11.2021, 18:50:35
  • 3
https://youtu.be/bzD_5kcJZXI
  • 1
unibot
unibot
26.11.2021, 17:08:59
  • -2
@Bastion1980: Jeżeli to jest "game changer" to dlaczego ona jeszcze nie ma prywatnej armii i nie przejęła na wyłączność terytorium przynajmniej o powierzchni 50 tys. km^2.
To ma wady, musi mieć wady i to poważne, skoro są tak ostrożni w kwestii ekspansji.
Minikus
Minikus
27.11.2021, 02:37:43
  • 2
Cena przy kasie inna niż na sklepie - robisz aferę #okkaren
Wołasz kierowniczkę i wracacie razem do półki z towarem
Cyk, cena zmieniona zdalnie
#pikachuface
#technologiawsluzbieczlowieka
( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_16379770628PrEmQaVse4qcF2Y1LBNJA.jpg
makrel_gieldowy
makrel_gieldowy
26.11.2021, 16:59:43
  • 2
czyk to się różni od solaru w kalkulatorze?
  • 5
Argonix
Argonix
26.11.2021, 17:06:10
  • 2
@makrel_gieldowy: może być "naklejone" na każde tworzywo
Biohazard86
Biohazard86
26.11.2021, 17:21:38
  • 6
@makrel_gieldowy: według artykułu:

Ogniwa perowskitowe Saule Technologies, znacznie bardziej wydajne niż wykorzystywane np. w kalkulatorach ogniwa z amorficznego krzemu, zachowują wysoką sprawność w sztucznym świetle. Działają wydajnie nawet wtedy, gdy promienie światła – np. z lamp sufitowych – padają na nie pod dużym kątem, mogą zatem zasilać także etykiety produktów na dolnych półkach.
piwniczak
piwniczak
26.11.2021, 17:28:25
  • 5
Ale po co wysoka sprawnosc, skoro to jest epapier ktory bedzie zuzywac tylko odrobine energii w czasie aktualizacji cen?
x128
x128
26.11.2021, 16:56:26 via Android
  • 2
gdzie to mozna kupic na testy? i gdzie mozna kupic same panele slon. (perowskity?) ktore wytwarzaja prad tez ze swiatla sztucznego

ciekawa jaka cena, wifi + ink wyswietlacz + bateria + panel foto. ...
  • 3
Peter_Sinclair
Peter_Sinclair
26.11.2021, 17:37:27
  • 2
@x128: Każde panele wytwarzają prąd ze światła sztucznego. Po prostu ze światła niezależnie z jakiego źródła pochodzi.
Mati1248
Mati1248
26.11.2021, 23:22:54
  • 0
@x128: nie da się kupić. Pani co to wymyśliła sprzedaje tylko swoim za przyjaźnionym firmą.
zakaz_skretu_w_lewo
zakaz_skretu_w_lewo
26.11.2021, 23:48:01
  • 0
@Mati1248: Sprzedaje to firmą a nie prywatną osobą to zrozumiałe, ale za czym ona to sprzedaje?
Kijann
Kijann
26.11.2021, 12:03:06
  • 2
Fajnie, doskonale narzedzie np dla Biedronki aby po sprzedaniu czegos w cenie niezgodnej z cena na polce szybko skorygowac ten blad w czasie drogi na ta sama polke.. :D Chyba trzeba bedzie robic zdjecia cen przy wkladaniu do koszyka :D
  • 3
Misiunieczek
Misiunieczek
26.11.2021, 14:52:47
  • 8
@Kijann: Niestety, sklep nie ma możliwości zmiany żadnej ceny, wszystko przychodzi z centrali, więc tak szybko to nie zadziała.
apee
apee
26.11.2021, 17:17:11
  • 1
@Kijann: w biedrze nie będą się bawić w takie detale, tylko klasycznie

System.out.println("Masło 250g: " + Math.random());
krykoz
krykoz
26.11.2021, 18:46:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • -4
@Kijann:

na polce


p0lce
anonimowy_programista
anonimowy_programista
26.11.2021, 18:39:22
  • 1
Kibicuje rozwiązaniom bazującym na Perowskitach... aczkolwiek w przypadku takich elektronicznych etykiet, nie rozumiem albo nie jest dla mnie oczywiste... na czym polega przewaga zastosowania perowskitów w takim przypadku w opozycji do np. zwykłych paneli fotowoltaicznych, jakie znamy np. z kalkulatorów.

Szczere pytanie...
  • 3
j.....s
konto usunięte 26.11.2021, 18:48:24
  • 2
@anonimowy_programista: na niczym. Akurat tu jest news z dupy. Jakby szyby w biurowcach były tym obklejone to by miało. Sens zwłaszcza przy użyciu np klimatyzacji w lecie
Frenki2
Frenki2
26.11.2021, 19:12:25
  • 2
@anonimowy_programista: Perowskity mają zalety w stosunku do PV bo : są cieńsze . wydajniejsze , trudniej je uszkodzić, pracują przy minimalnym oświetleniu i prawdopodobnie tańsze w produkcji.
zakaz_skretu_w_lewo
zakaz_skretu_w_lewo
26.11.2021, 23:42:09
  • 0
@anonimowy_programista: Ba, wystarczyło by zwykłe połączenie elektryczne. Listwa mogłaby mieć dwa szynowody, jeden u góry zaczepu, drugi na dole, a etykieta wpinałaby się w tą listwę i już ma zasilanie.
Mamut
Mamut
26.11.2021, 17:44:30 via Android
  • 1
Etykiety w wersji elektronicznej to żadna nowość. No, może zasilanie z ogniwa to nowość.
Chrissi-londoner
Chrissi-londoner
26.11.2021, 17:11:30
  • 1
Wykopkoe experty niezadowolone i bucza.
Ja mowie Brawo !
TeddyBeers
TeddyBeers
26.11.2021, 16:55:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Gdzieś już widziałem takie etykiety, tylko nie wiem w jakim kraju. Belgia, Niemcy, Holandia, czy UK.
Raczej nie sądzę by miały podciągnięty kabel do setek z nich
  • 2
Gslomaa
Gslomaa
26.11.2021, 17:07:41 via iOS
  • 3
@TeddyBeers: W TESCO takie mieli
Biohazard86
Biohazard86
26.11.2021, 17:27:31
  • 4
@TeddyBeers: mogły być na baterie. Co ciekawe, takie baterie trzymają kilka lat, więc dużo ten perowskitowy wynalazek roboty nie zaoszczędzi.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (529)
  • Zakopujący (12)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki