Ciekawe, wg zalinkowanej poniżej pracy teoretyczna droga nagłego hamowania tramwaju 120 NaG PESA z prędkości 30km/h wynosi zgodnie z tabelą 11.5m, a zmierzona na mokrych torach rzeczywista odległość - 7.7 metra. Czyli mam rozumieć, że na filmie pokazano po prostu zwykłe hamowanie, które nie ma nic wspólnego z sytuacją awaryjną, żeby tłuszcza się przestraszyła i nie właziła pod koła? Normalnie ten tramwaj hamując nagle, zatrzymałby się zaraz za samochodem (jeśli pominąć
Czyli rozumiem, że tak jak na przejściach dla pieszych które są skrzyżowaniami dróg pieszego i auta, na skrzyżowaniach z tramwajami, wejdą przepisy, że to auta mają pierwszeństwo i tramwaj ma obowiązek zatrzymać się i przepuścić auto. Sims legit @%#$urwa.
@NieMuszeWszystkichLubic: Brak pierwszenstwa poeszych spowodowalby znaczne oszczednosci paliwa a co za tym idzie o wiele nizsza emisje slynnego i ulubionego w Europie gazu o nazwie CO2 ;)
@Kamar jak na twojej wiosce jeżdżą 2 samochody na godzinę to możesz poczekać. W mieście stałybyś cały dzień. Pojedź do jakiegoś kraju gdzie mają w dupie pjeszysz to zobaczysz jaką walką jest przejście przez ulicę
Tramwaje to niechlubni rekordziści jeśli chodzi o śmiertelne potrącenia pieszych. Stanowią 0,73% pojazdów jeżdżących po Warszawie, a odpowiadają za śmierć 30% pieszych w Warszawie w 2020 r.
Statystyczne prawdopodobieństwo, że pieszego rozjedzie tramwaj jest w Warszawie 666 razy wyższe niż że potrąci go śmiertelnie samochód osobowy.
@qris: jakby się piesi rozglądali zamiast patrzeć w komórki albo myśleć wuj wie o czym to by było mniej "potrąconych" zarówno na torowiskach jak i pąsach.
Nie mogą u nas jakoś niżej podłóg tramwajów kłaść jak poniżej ? Po to nie było szans, by ktoś się tam wcisnął w podwozie i został przez koła poszatkowany przy hamowaniu ? Jeszcze jakby jakiś gumowy zderzak od przodu zamontowali, co by amortyzował siłę uderzenia to w ogóle byłoby zajebiście.
@FeyNiX: @krzywy_odcinek: inwestycja warta ceny. Nie wiem ile osób wpada rocznie pod tramwaje, ale wydaje mi się ze niewiele. Chyba więcej szkód przynosi właśnie nagle hamowanie oraz stłuczki z innymi pojazdami. Ale nie mam statystyk i badań, wiec podsumuje ze teza wysnuta na podstawie danych z instytutu chlopskiego rozumu.
Coś tutaj nie gra. Kierowca tramwaju mówi że przy użyciu wszystkich hamulców nawet ludzie wypadają to ile hamulców użył? Przeciez jeśli może bardziej hamować to może uzyskać opóźnienie jak w autobusie.
@ksieciu: też mi się to nie wydaje. Zresztą widziałem jak kiedyś taki rozpędzony krakowiak hamował przed kolizją. Ta końcówka hamowania na filmie bardzo spokojna i wydłużona. W rzeczywistości tramwaj miał takie zrywy i szybko się zatrzymał. Zgodzę się że ktoś mógł wypaść z fotela wtedy
@P_i_o_t_R: zrobiłem kiedyś taki eksperyment z własnym synem (lvl 7 wtedy), chcąc mu udowodnić, że nie wolno wstawać w czasie jazdy, bo zwykłe prośby - powiedzmy, że zapominał. Droga gruntowa pod domem, dojeżdżam do garażu, prędkość - jak to na podjeździe do garażu, czyli może z 10km/h. Gościu już odpięty, już wstaje i będzie wychodził, no to ja depłem na hamulec, ale tak
Bo w tym kraju traktuje się ludzi jak upośledzonych i np na torowiskach są światła, gdzie raz na 5 minut tramwaj przejedzie. I potem ludizie głupieją. Np w Zuruchu gdzie tramwajów jest mnóstwo nie ma żadnych świateł dla pieszych na torowisku. Trzeba mieć oczy i patrzeć. Ludzie to wiedzą. Można przechodzić przez torowisko gdzie się ma ochotę i można jechać rowerem. I tak robię na codzień. I nikt nie ginie. Ale u
Komentarze (191)
najlepsze
A nie, czekaj...
Czyli mam rozumieć, że na filmie pokazano po prostu zwykłe hamowanie, które nie ma nic wspólnego z sytuacją awaryjną, żeby tłuszcza się przestraszyła i nie właziła pod koła? Normalnie ten tramwaj hamując nagle, zatrzymałby się zaraz za samochodem (jeśli pominąć
Brak pierwszenstwa poeszych spowodowalby znaczne oszczednosci paliwa a co za tym idzie o wiele nizsza emisje slynnego i ulubionego w Europie gazu o nazwie CO2 ;)
Statystyczne prawdopodobieństwo, że pieszego rozjedzie tramwaj jest w Warszawie 666 razy wyższe niż że potrąci go śmiertelnie samochód osobowy.
Źródło: https://spidersweb.pl/autoblog/wypadki-warszawa-tramwaje-samochody/
@qris: Ja #!$%@?, dlatego właśnie interpretacja statystyk powinna być uczona w szkole.
@P_i_o_t_R: zrobiłem kiedyś taki eksperyment z własnym synem (lvl 7 wtedy), chcąc mu udowodnić, że nie wolno wstawać w czasie jazdy, bo zwykłe prośby - powiedzmy, że zapominał. Droga gruntowa pod domem, dojeżdżam do garażu, prędkość - jak to na podjeździe do garażu, czyli może z 10km/h. Gościu już odpięty, już wstaje i będzie wychodził, no to ja depłem na hamulec, ale tak