@Caterpie schemat jest uproszczony bo nie ma pokazanego elementu odpowiadającego za "regulację mocy" (1. na schemacie). No i brakuje całej reszty odpowiadającej za wytwarzanie pary.
Nie wiedziałem, że to pracowało w obydwu suwach. W sumie sporą wydajność mogłoby mieć to rozwiązanie, gdyby dalej było rozwijane. Tylko te zbiorniki wody są problematyczne
@Kismeth: Nie tylko w dwóch suwach, ale także dwa razy, bo wpierw praca wykonywana była w cylindrze wysokiego ciśnienia party a potem w cylindrze niskiego ciśnienia.
@Radus: z przytupem, nie ma skrzyni biegów i sprzęgła więc cały moment obrotowy (całkiem spory) idzie od razu na koła - efektem jest poślig przy ruszaniu lokomotywą ( ͡°͜ʖ͡°) Do cofania potrzebny jest jeszcze "reverser", którego ta animacja nie uwzględnia - pokazana na animacji lokomotywa jeździłaby tylko do przodu. https://en.wikipedia.org/wiki/Reversing_gear
Komentarze (47)
najlepsze
@Kismeth: I zostało rozwinięte - stanowi napęd okrętów atomowych.
Zamiast węgla wodę podgrzewa reaktor jądrowy, a para pod ciśnieniem napędza turbinę.
Do cofania potrzebny jest jeszcze "reverser", którego ta animacja nie uwzględnia - pokazana na animacji lokomotywa jeździłaby tylko do przodu. https://en.wikipedia.org/wiki/Reversing_gear
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora