Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie jest kolejnym, który uznaje, że numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych. Tym samym publikowanie zdjęć samochodów, na których jest on widoczny, nie łamie przepisów o ochronie danych osobowych RODO
Powinno być tak. Każdy kto prześle jakieś tego typu wykroczenie na policje dostaje powiedzmy 40% z mandatu jako "nagroda" za zgłoszenie niebezpiecznie jeżdżącego kierowcę. Wiem że to dość radykalna metoda i wali wiadomo czym ale w ten sposób dość szybko by się ludzie nauczyli jeździć zgodnie z przepisami a już napewno by mieli na uwadze że ktoś ich może #!$%@?ć.
Na filmie widzimy trzech dzbanów omijających pojazd, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu. Dziś za niewskazanie kierującego płacimy 500 PLN. Policja niechętnie podejmuje się interwencji w przypadku podesłania do nich takiego nagrania. Od grudnia za niewskazanie będzie 8kPLN...
@s1720nk: Hmm. Nie widać bo samochody zasłaniają. Wystarczy wprowadzić prawo zabraniające wyprzedzania na pasach bo wyprzedzany samochód zasłania pieszych. A nie czekaj już ktoś na to wpadł...
@s1720nk: A ty pajacu jeździsz samochodem? Masz tam 2 znaki pionowe, idealnie namalowane pasy, co mają ci jeszcze #!$%@? gołębia wysłać żebyś wiedział że tam mogą być piesi? Nie ma wyprzedzania na pasach a jak nie widzisz czy ktoś na nich jest to nie jedziesz i tyle w temacie trolu majtolu.
Pierwszych dwóch co ominęło samochód na prawym pasie mandaty po 500 zł i 10 punktów. Trzeci z kolei to pożegna się prawkiem (pytanie tylko na ile sąd zabierze). Mam nadzieję że zgłoszone gdzie trzeba. Pisze tylko o trzech ostatnich pojazdach.
@pcela: Nie zapominajmy o czwartym - srebrnym Focusie w kombi. Wyprzedzanie bezspośrednio przed przejściem dla pieszych. Zesrał się, a musiał wyprzedzić.
@ostatni_i_sprawiedliwy: Zacytuję "Jedynie w jego przypadku było najbliżej do dramatycznych skutków" - to właśnie jest przyczyna Tu poza omijaniem pojazdu który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych (Art 97 KW w zw z art. 26 ust. 3 pkt 2 PoRD) mamy także spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym (art. 86 par. 1 KW).
1. Czy to prawda, że kierowca o numerach rejestracyjnych GKA 4RW7 prawie przyczynił się do zabicia niewinnego pieszego? 2. Czy to prawda, że kierowca o numerach rejestracyjnych NGO 7G36 prawie przyczynił się do zabicia niewinnego pieszego? 3. Czy to prawda, że kierowca o numerach rejestracyjnych GD 875LRprawie przyczynił się do zabicia niewinnego pieszego?
@lilitch123: Tak sobie teraz pomyślałem ze podając numery rejestracyjne powinniście również podawać datę zdarzenia. Przecież samochod można sprzedac a potem niewinny człowiek będzie musiał się tłumaczyć kiedy co i jak i to nie koniecznie przed policja.
@lilitch123: będziesz miał ślad po tablicy rejestracyjnej/samochodzie a nie kierowcy. Poza tym że sobie to napiszesz i w małym gronie adoracji użytkowników tego portalu to nikt nie czyta opinii o tych konkretnych numerach. Już widzę jak ktoś jedzie drogą, ktoś coś odwalił, wyciąga telefon, wchodzi na tą stronę czyta i dodaje komentarze xD
Według mnie strata czasu ale możecie dalej się bawić ( ͡°͜ʖ͡°)
1,5k mandatu, kolejny 3k PLN nauczy bydło jeździć zgodnie z przepisami. No ale przecież wiadomo, że znajdzie się jakiś wykopek, którego szwagier brata jechał gdzieś tam i dostał mandat, a nie powinien, dlatego mandaty nie majo sensu.
@uknot: niekoniecznie. Zatrzymał się zbyt blisko przejścia. Powinien zostawić przed sobą miejsce na jeszcze jeden samochód. Wtedy kierowcy obok widzą pieszego na przejściu z daleka, a pieszy też nie wchodzi wprost pod rozpędzone auta, lecz widzi z większej odległości, co się dzieje na lewym pasie.
Kolejne przejście przez dwupasmówkę gdzie kierowcy jeżdżą koło 100km/h. Trzeba nie mieć mózgu żeby to zaprojektować. W takich miejscach powinien być albo tunel albo światła. Ludzki mózg ma swoje ograniczenia i wyzywanie kierowców nic nie da, statystycznie rzecz biorąc prędzej czy później każdy z nas się zagapi i nie zauważy że samochód obok zwalnia żeby ustąpić pieszemu. Dlatego infrastrukturę projektuje się tak żeby była debilo-odporna i nie wymagała ciągłego skupienia. W Niemczech
@pazdzo: Przestań obwiniać wszystko dookoła. W Polsce jest bydło za kierownicą. Chamstwo dorobiło się samochodów ale mentalnie nie dorasta do tego rozwiązania. Na ulicach są 2 typy dominujące albo królowie uważający że oni są najważniejsi a dodatkowo zamknięci w puszce czują się nieśmiertelni, albo frustraci wyżywający się na otoczeniu za swoje niepowodzenia.
Kierowca dostaje uprawnienia bo ma prowadzić rozpędzone 1,5 tony w bezpieczny sposób. Przejścia są oznaczone i masz obowiązek zwolnić
Komentarze (253)
najlepsze
Pisze tylko o trzech ostatnich pojazdach.
Zacytuję "Jedynie w jego przypadku było najbliżej do dramatycznych skutków" - to właśnie jest przyczyna
Tu poza omijaniem pojazdu który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych (Art 97 KW w zw z art. 26 ust. 3 pkt 2 PoRD) mamy także spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym (art. 86 par. 1 KW).
2. Czy to prawda, że kierowca o numerach rejestracyjnych NGO 7G36 prawie przyczynił się do zabicia niewinnego pieszego?
3. Czy to prawda, że kierowca o numerach rejestracyjnych GD 875LRprawie przyczynił się do zabicia niewinnego pieszego?
Według mnie strata czasu ale możecie dalej się bawić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No ale przecież wiadomo, że znajdzie się jakiś wykopek, którego szwagier brata jechał gdzieś tam i dostał mandat, a nie powinien, dlatego mandaty nie majo sensu.
W Niemczech
Kierowca dostaje uprawnienia bo ma prowadzić rozpędzone 1,5 tony w bezpieczny sposób. Przejścia są oznaczone i masz obowiązek zwolnić
@pazdzo: Skoro kierowcy nie potrafią jeździć, trzeba zabrać im możliwość wyprzedzania i zwęzić drogę do jednego pasa przed przejściem.