CPK nie działa, a zatrudnia coraz więcej kierowników. 390 tys. zł dla prezesa
Nie wiadomo, czy w ogóle powstanie i ilu pasażerów będzie obsługiwać - ale już dziś w CPK można dobrze zarobić. Wynagrodzenia dla zarządu, rady nadzorczej i pracowników w roku 2019 i 2020 wyniosły łącznie 47 405 205,72 zł. „To przechowalnia kadry PiS”.
Szewczenko z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 283
Komentarze (283)
najlepsze
Raz mówią, ze wydaliśmy na nich 47mln, czyli fundusz płac, brutto-brutto pracodawcy, a potem "na rękę dostali". To jest takie apelowanie do mentalności robotnika, który powtarza "hehe, za brutto chlieba ni kupisz". A potem sa juz jakies inne liczby i nawet czlowiek nie wie czy
@Kacper89: No ale czemu chcesz pomijać?
@Kacper89: Duże pieniądze płaci się za umiejętności, albo za ciężar odpowiedzialności. Co mamy w tym przypadku? Ale nawet przyjmując, że kwoty wynagrodzeń są adekwatne, to liczba etatowych pracowników, zwłaszcza na kierowniczych stanowiskach, poraża. Większość roboty (o ile w ogóle cokolwiek powstanie), zrobią firmy zewnętrzne.
Wy naprawdę myślicie, że po podjęciu decyzji o budowie następnego dnia wjeżdżają koparki i rozpoczyna się montaż hali przylotów, którą można kupić w każdym sklepie z halami przylotów w sekcji "huby"?
Budowa CPK jest tak oczywista, że od lat 70. były plany jego
@pilnik: Za to my z pewnością możemy. Kto bogatemu zabroni?
Jaaasne. Biere dwa! Gdyby się tak inwestorzy pchali, to by już dawno było lotnisko wybudowane.
Kadra to według słownika "zespół wykwalifikowanych pracowników". WYKWALIFIKOWANYCH. Tego słowa nie zna żaden pisowski prosiak.
Tylko o to tej zarazie chodzi. W międzyczasie napchają się szmalem za stołki.
PiS to największy rak powojennej polski
Komentarz usunięty przez moderatora
Działać...działa, niedawno było otwarcie ofert na dokumentację przedprojektową STEŚ dla 9 szprych na łączna kwotę 266 mln zł.
Szczegóły tutaj: link
W następnych etapach będą docelowe prace projektowe oraz roboty budowlane.
Pozostaje pytanie czy faktycznie trzeba było tworzyć osobna spółkę dla kolei dużych prędkości, a nie zostawić temat do realizacji PKP PLK.
KTO TYLE DOŁ
Komentarz usunięty przez moderatora
I tak, firma projektowo-wykonawcza może zażyczyć sobie 10% "na dzień dobry", następnie pod zaawansowanie (tzw. kamienie milowe).
W takim lotnisku byłoby to np. kolejne 10% po wybudowaniu pasów startowych, 10% po wybudowaniu terminali, 10% po wyposażeniu terminali ... itd. oczywiście jeszcze na początek 10% po dostarczeniu i zatwierdzaniu projektów lub/i uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Najpierw tworzone jest kierownictwo projektu, czyli ludzie, którzy mają doświadczenie zarządzaniu dużymi projektami, rozumieją problemy z tym związane i mają zaufanie Zarządu firmy.
Następnie oni rekrutują niższych szefów/kierowników – oczywiście w części firm takie struktury funkcjonują na stałe.
Gdzieś na tym etapie następuje wybór technologii / lokalizacji a niedługo potem zakup tzw. Projektu bazowego czyli dokumentów opisujących ogólne założenia co