Pierwszy komercyjny transport kontenerów Wisłą z Gdańska do Chełmna.
Pierwszy komercyjny transport kontenerów Wisłą z Gdańska do Chełmna. 300 ton towarów przewiezione zostanie w 6 kontenerach. Gdańsk6.4.2021.Będzie taniej i bardziej ekologicznie.
piotr1900 z- #
- #
- #
- #
- 173
Komentarze (173)
najlepsze
@abhagebhar: ale grunt, że te kontenery poświęcone
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie ma FEU o ładowności 50 ton. Choć objętość FEU odpowiada 2xTEU, to z ładownością tak nie jest.
Maksimum FEU to nieco ponad 30 ton.
Ja nie wiem, co pismak bierze, ale niech bierze tak przez pół.
Póki co zakop za nierzetelność.
Ładowność
27 600 kg
6x 27,6t = 165,6t
Ciekawe czy poszło mniej paliwa niż 6 kółek autem.
Po tej trasie jednym autem 2 kółka w ciągu dnia w pojedynczej obsadzie zrobisz. Ciekawe ilu ludzi na tym pływadle było, ale co najmniej dwóch.
Dlaczego antyskuteczny? Bo jak ktoś z logistyki jakiejś firmy dowie się że ma kontenery 2 dni 150km wieźć i jeszcze za dwa przeładunki płacić to w głowę się popuka.
Taki transport ma sens wtedy gdy obiekt docelowy ma dostęp do nabrzeża i swoim wewnętrznym transportem kołowym może już na miejscu kontener wozić albo rozładować.
Inaczej to jest bez sensu. Tak samo jak bez sensu jest kanał
Jak większość towaru to i tak był ruski węgiel?
@przyzwoity: Bo przeładunki kosztują. A każdy dodatkowy "etap" to zwiększenie ryzyka biznesowego.