Dziwne to wszystko kraje, wyprowadzają lockdowny niszcząc głównie klase średnią, z jakiegoś powodu ceny stali poszybowały w górę za niedługo mają stanąć fabryki samochodów bo brakuje chipów a teraz został zablokowany kanał Sueski jeszcze bardziej uderzając gospodarke
Przeważnie staram się nie wypowiadać na tematy związane ze statkami bo specjalistów jest tu i na innych stronach tak wielu, że nie ma to sensu ( ͡°͜ʖ͡°)
Regularnie przez ostatnie dwa lata pływałem przez kanał jako załoga maszynowa niewiele mniejszego kontenerowca. Przez cały okres tranzytu statek płynie momentami z dość znaczną prędkością, dodatkowo płetwa steru cały czas jest wychylana przez sternika po kilka stopni (dla korekcji i utrzymania kursu).
@wisniowySz: albo komuś bardzo na tym zależało, przy okazji udowadniając jak jedna „mała” blokada - robi wielki bałagan. Wąskie gardło, jest jeszcze węższe.
Komentarze (201)
najlepsze
Będziesz żył i żarł i będziesz szczęśliwy. - World Economic Forum
źródło: comment_1616702560RrboQwZMiseS5PG87A0E28.jpg
Pobierzźródło: comment_1616732714qedjqpkHkSDxCZMhUi4PT8.jpg
Pobierzźródło: comment_1616755067hKGShbJSVN9LpV0eXqGK5H.jpg
Pobierzźródło: comment_1616700503odA8lbARNHKFrgMw0PzvIZ.gif
Pobierzźródło: comment_1616706525njxjnwNKruie124Mzwcjph.gif
PobierzEdit: wow, 200 tysięcy.
- duży statek
- silny wiatr
- zapylenie
@Morf: - Tusk
Żadna analiza, jedynie luźne dywagacje o wietrze i piasku.
Regularnie przez ostatnie dwa lata pływałem przez kanał jako załoga maszynowa niewiele mniejszego kontenerowca.
Przez cały okres tranzytu statek płynie momentami z dość znaczną prędkością, dodatkowo płetwa steru cały czas jest wychylana przez sternika po kilka stopni (dla korekcji i utrzymania kursu).
Jeśli plotka
Początek artykułu i już byk, największe kontenerowce zabierają trochę powyżej 20 000 TEU.
źródło: comment_1616739749ssTxRtn5uWQku32gW6BsBK.jpg
PobierzEver Given ma nieco ponad 20 000 TEU, a ponad 200 000 ton ladownosci
Komentarz usunięty przez moderatora