Nie dajcie się omamić. To największe kłamstwo ostatnich lat!
Dwa dni siarczystego mrozu wystarczyły, by rozprawić się z głoszonymi przez miejskich aktywistów dogmatami dotyczącymi smogu. Analiza jakości powietrza w Polsce nie pozostawia złudzeń - wpływ samochodów na to zjawisko można wręcz uznać za marginalny!
Emigrant1 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 355
- Odpowiedz
Komentarze (355)
najlepsze
@DirtyS: normą? Nie znam nikogo kto by tak robił, sam mam auto z DPF i nigdy nie myślałem o jego usuwaniu. Powielasz jakieś bzdurne mity.
Nawet 14 letni Passat Niemca jest bardziej ekologiczny niż 14 letni Passat Polaka i nie piszę to jako żart. Przeglądy i pilnowanie stanu technicznego aut to w Polsce żart. Nie widziałeś nigdy na drodze złomu, który kopcił tak jakby jeździł na węgiel?
Elektrownia weglowa emituje znacznie mniej zanieczyszczen w przeliczeniu na 1kWh niz samochod. Po pierwsze. Po drugie zwroc uwage na polozenie elektrowni - otoczone sa lasem, z dla od skupisk ludzkich. A samochody truja ludzi na chodniku prosto w twarz. Ten syf trafia ludziom prosto w pluca. I samochody jezdza przez najgesciej zaludnione obszary.
Zbiorniki LPG jak najbardziej sa juz montowane ale np. w autobusach, a nie w malych pojazdach ze wzgledu na wielkosc zbiornika.
Gdyby wziąć całoroczną średnią dla samej Warszawy to udziały niskiej emisji i aut stanowią równo po 30% i mówię
@widac_zabory: uśrednione wyglądają tak:
- transport (cały) 6%,
- przemysł 2%,
- inne
Też był syf, a samochodów nie było.
Tlenki azotu i węglowodory obecne w spalinach samochodowych w obecności światła wchodzą w reakcje prowadzące do powstania silnych utleniaczy (m.in. ozonu), formaldehydu, acetaldehydu, PAN oraz nadtlenku
Rozumiem ze jeśli osoba na co dzień podróżująca samochodem przesiądzie
@thampel5: Przez te #!$%@? progi zwalniające, muszę hamować i z hamulców wydobywają się pyły, które trują ludzi :/