Zaskakujący eksperyment w szwedzkiej szkole
Nauczyciele w jednej ze szkół w Goeteborgu nie poprawiają uczniom błędów w równaniach matematycznych, aby "nie zniechęcać dzieci". Takie podejście wywołało falę krytyki w kraju.
Zlychomikzjecie z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 190
- Odpowiedz
Komentarze (190)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Żeby dziecko nie zapamiętywało złego schematu. Utrwalanie działa nie tylko pozytywnie, ale też i negatywnie. Jeśli dziecko zrobi w domu np. 10 zadań i popełni w nich ten sam błąd, a w szkole zrobiło wcześniej tylko 5, to te zrobione błędnie są mocniej utrwalone. Matematyka jest o tyle wredna, że czasem błąd bądź błędy potrafią sprawić, że dane zadanie będzie miało poprawny
A właściwie tak było kiedyś, gdy równało się w górę a nie jak obecnie w dół.
Takie podejście wychowuje pokolenia głąbów. Oczywiście można pomyśleć nad programem, tak aby uczyć bardziej przydatnych, życiowych rzeczy.
Jasiu ile to jest 2+2?
Proszę Pani to będzie 5!
Pięknie Jasiu, siadaj piątka ( ͡º ͜ʖ͡º)