Zaskakujący eksperyment w szwedzkiej szkole
Nauczyciele w jednej ze szkół w Goeteborgu nie poprawiają uczniom błędów w równaniach matematycznych, aby "nie zniechęcać dzieci". Takie podejście wywołało falę krytyki w kraju.
Zlychomikzjecie z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 190
Komentarze (190)
najlepsze
Coraz częściej słyszy się, że nauki ścisłe są zbyt ograniczone narzucaniem jedynych prawdziwych rozwiązań.
@Indoctrine: a te ograniczenia to praca nad sobą? ( ͡° ͜ʖ ͡°) film świetnie pokazuje, że "open minded mats" służy wyłącznie do dyman*a prekariuszy przez system
@SecretOfTheSteel: weź się jebnij w łeb, wf to ma być zachętą do aktywności fizycznej a nie oceniane jak ktoś szybko biega, ludzi mają różne warunki fizyczne i dawanie komuś 2 bo mu słabo poszło ćwiczenie mimo że dał
W skrócie: w procesie nauki i rozwoju strach przed popełnieniem błędu jest czymś co go wstrzymuje.
Zwykle w szkole jesteśmy karani za błędy i kojarzy nam się to z czymś negatywnym a powinno być odwrotnie.
Problem w tym, że tutaj kluczem jest jeszcze uświadomienie sobie błędu, wyciągnięcie z niego wniosków i unikanie w przyszłości.
Przykładem branży która świetnie
I mówimy tutaj o procesie projektowania, nie mylić z jakimiś operacjami
Przede wszystkim napisałem "w procesie nauki i rozwoju (...)" a nie "przy stole operacyjnym".
Popełnienie błędu nie jest czymś negatywnym. Negatywne jest ich powtarzanie, nie wyciągnie wniosków lub mniej lub bardziej celowe powodowanie (np. w wyniku niedbalstwa).
Błędy są nieodłącznym elementem działania czy Ci się to podoba czy nie.
A do projektów które "muszą udać się za pierwszym razem" - właśnie popełniając błędy w procesie nauki, jesteśmy w stanie przygotować