Ten nowy model czyli Actros, jest w produkcji od 1996 (oczywiście w tym czasie wprowadzono nowe wersje) więc mogli go porównać z analogicznym modelem z 1997, a nie z modelem SK który był półkę cenową niżej i zakończył sprzedaż w 1998.
@leenny44: Oczywiście, że tak, ale są to dwie generacje tego samego modelu, ten sam segment i to pokazałoby lepiej różnicę pomiędzy technologią w 1997 i 2017, a nie porównywanie dwóch ciężarówek z innego segmentu.
Cały sekret efektywnego i skutecznego hamowania to podanie maksymalnej siły na zacisk hamulcowy ale na skraju poślizgu opony. Przy hamowaniu jak na filmie tak naprawdę kierowca wywołuje rekcję nad którą panuje komputer. Precyzyjnie regulując siłę hamowania dla każdego koła indywidualnie. Dopracowanie właśnie tej precyzji jak i czasu reakcji układu spowodowało różnicę hamowania. W niedalekiej przyszłości dojdziemy do skraju możliwości krótkiej drogi hamowania. W myśl zasady: mamę oszukasz, tatę oszukasz ale fizyki nie
Taki marketing. Porównanie trochę bez sensu (albo czegoś nie wyłapałem). Przede wszystkim inne naczepy. Po co? Jedna z nich zakryta, co od razu wzbudza podejrzenia. Nie było wzmianki o stanie hamulców w naczepach. Ten starszy ciągnik wyraźnie sobie nie radzi z hamowaniem. Jednak nie wiadomo czy to wina zużytego układu hamulcowego, czy może te hamulce fabrycznie były takie, co też się zdarza. Za dużo niewiadomych, żeby się zachwycać.
A teraz zamieniamy naczepy i próbujemy ponownie ( ͡°͜ʖ͡°) Naczepa przecież też hamuje, a tutaj są 2 różne i nie chodzi o kształt! Powinni zrobić taki test z dwoma takimi samymi naczepami, bo ZESTAW hamuje, a nie tylko CIĄGNIK.
@MirekWyznajeAnonimowo: Chodzi o fakt plandeki zamontowanej na nowej ciężarówce. Jej kwadrat stawia większy opór powietrza, jak ta bez plandeki z 1997 roku.
Coś mało ekspertów, mówiących, że nowe auta się do niczego nie nadają ( ͡°͜ʖ͡°) A pokazana w filmiku droga hamowania to zaledwie wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o przepaść w kwestii bezpieczeństwa.
@r3m0 obawiam się, że 15letnia klasa s / Lexus ls / audia a8, wciąż będą dużo bezpieczniejsze niż nowy kompakt dostępny za te same pieniądze. Ale zagadnienie jest ciekawe - trzeba przeanalizować ceny używek i testy ncap i iihs.
@r3m0 jasne, może być jeszcze powypadkowym gruzem, jednak nie do końca o tym mówimy. Chodzi o prawidłowo utrzymany i bez rudej (przyjmuję za to naturalną utratę sztywności). Ciekawy byłby też test porównawczy (byle uczciwy, a nie z wyjętym silnikiem #pdk).
@Opryskus69: Smutne acz prawdziwe. Celem firmy nie jest zajebistość produktu, tylko generowanie zysku i "wzrost". Na szczęście nie dla wszystkich. Celem Lamborghini jest zajebistość a nie lambo w każdym domu...
To oznacza, że należy dopuścić maksymalną prędkość na autostradach wynoszącą 90 km/h dla nowych ciężarówek. Może nawet 100, jak jest w przypadku niektórych autobusów, choć tu pewnie byłby problem kwestii ekologii i zużycia paliwa.. Dziś i tak każdy ciśnie na ograniczniku, który zazwyc,aj ustawiony jest na okolice 90 km/h.
@zzapal: wiesz, tylko że wypadki których przyczyną była nadmierna prędkość to nie sytuacje, w których ktoś jechał "krajówką" 100 zamiast 90 km/h. Zazwyczaj to znacznie przekroczona prędkość połączona z wyprzedzaniem w niedozwolonych miejscach lub zwyczajne niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, nawet jeśli ta prędkość akurat mieści się w limitach. Jestem zwolennikiem podniesienia prędkości poza obszarem zabudowanych z 90 na 100 km/h, testowo może na początek na drogach krajowych i wojewodzkich.
@jihaad: Ja bym rzekł, że w Polsce od dawna ten eksperyment jest robiony oddolnie. Jak jedziesz zgodnie z ograniczeniem to jesteś najwolniejszy. Blokijeaz ruch. Nawet policja Cię wyprzedzi :).
Wiemy bo jak mi się nie spieszyło to tak sobie czasem jeździłem. Zamiast czekać w miejscu docelowym wolałem dłużej jechać.
@MirekWyznajeAnonimowo: aaa. Więc stąd mam mieć pewność że jedna jest obciążona betonem a druga to pusta plandeka. Teraz świat jest łatwiejszy. Dzięki.
Komentarze (119)
najlepsze
W niedalekiej przyszłości dojdziemy do skraju możliwości krótkiej drogi hamowania. W myśl zasady: mamę oszukasz, tatę oszukasz ale fizyki nie
A pokazana w filmiku droga hamowania to zaledwie wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o przepaść w kwestii bezpieczeństwa.
Ale zagadnienie jest ciekawe - trzeba przeanalizować ceny używek i testy ncap i iihs.
Ciekawy byłby też test porównawczy (byle uczciwy, a nie z wyjętym silnikiem #pdk).
Komentarz usunięty przez moderatora
Co jest pod plandeką?
Dziś i tak każdy ciśnie na ograniczniku, który zazwyc,aj ustawiony jest na okolice 90 km/h.
Zazwyczaj to znacznie przekroczona prędkość połączona z wyprzedzaniem w niedozwolonych miejscach lub zwyczajne niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, nawet jeśli ta prędkość akurat mieści się w limitach.
Jestem zwolennikiem podniesienia prędkości poza obszarem zabudowanych z 90 na 100 km/h, testowo może na początek na drogach krajowych i wojewodzkich.
Wiemy bo jak mi się nie spieszyło to tak sobie czasem jeździłem. Zamiast czekać w miejscu docelowym wolałem dłużej jechać.
Komentarz usunięty przez moderatora
@jazeck: Dla czego, to nie to samo co dlaczego.
Komentarz usunięty przez moderatora