@przekret512: Widzę że jesteś gatunkiem z tych co widząc Fiata 126p westchną i powiedzą - "Kiedyś to były samochody z duszom, kiedyś to była motoryzacyja, teraz nie ma, tylko dpfy i poduszki powietrzne"
20 lat różnicy w rozwoju pojazdu - no, zadziwiające. Ale też fajnie tu widać postęp technologii. No i pytanie o naczepy, bo naczepa też hamuje - a tu widzę różne naczepy. ¯\_(ツ)_/¯
@Tolstoj-kot: ( ͡°͜ʖ͡°) tamte naczepy stare i klamoty to jeszcze daj boże ABS miały ale raczej na gołej pneumatyce a nowe już na ebs więc sam czas zadziałania od wciśnięcia hamulca do pełnego hamowania koło sekundy roznicy. a sekunda różnicy przy tej prędkości to już około 22m
Test bardzo niemiarodajny i zdaje się robiony pod tezę. Dlaczego naczepy nie są takie same? Zestawy hamowały tylko ciągnikiem czy naczepą też? Stary zestaw był wyższy, a co za tym idzie miał mniejsze opory powietrza. Zestawy zostały załadowane ładunkiem o takiej samej wadze, czy tak żeby ważyły łącznie tyle samo? Z tego co rozumiałem to raczej ta druga opcja, nowy ciągnik waży na pewno więcej niż ten stary, dlatego ten stary jest
Stary zestaw był wyższy, a co za tym idzie miał mniejsze opory powietrza.
@Lisiu: No to akurat powinno mu pomagać, co nie? :)
Oczywiście, zgadzam się, że ten film nie pokazał naukowego podejścia. Naczepy powinny być takie same, a najlepiej TE same tylko przepinane. Powinno być kilka prób, powinni podać najkrótsze, najdłuższe i średnie dystanse podczas hamowania oraz ilość wykonanych prób.
@WybuchowyCzajnik: Pytanie czy chcemy wyrównywać dozwolone prędkości o rozwój technologii żeby utrzymywać taką samą śmiertelność na drogach jak teraz. Nie sądzę żeby ten cel miał sens, bo wciąż ginie za dużo
@pilkarskiswir: Moim zdaniem wiele się zmieniło i ptwierdza to 1000 badań, więc sugerowanie, że chowają coś pod plandeką jest idiotyczne. A mój komemtarz był ironicznym zwróceniem uwagi, że żeby sztucznie wydłużyć drogę hamowania samochodu, nie trzeba uciekać się do zmyślnych forteli - wystarczy nie wcisnąć hamulca - więc czego miała by dowodzić plandeka lub jej brak.
Komentarze (119)
najlepsze
Dlaczego naczepy nie są takie same? Zestawy hamowały tylko ciągnikiem czy naczepą też? Stary zestaw był wyższy, a co za tym idzie miał mniejsze opory powietrza.
Zestawy zostały załadowane ładunkiem o takiej samej wadze, czy tak żeby ważyły łącznie tyle samo?
Z tego co rozumiałem to raczej ta druga opcja, nowy ciągnik waży na pewno więcej niż ten stary, dlatego ten stary jest
@Lisiu: No to akurat powinno mu pomagać, co nie? :)
Oczywiście, zgadzam się, że ten film nie pokazał naukowego podejścia. Naczepy powinny być takie same, a najlepiej TE same tylko przepinane. Powinno być kilka prób, powinni podać najkrótsze, najdłuższe i średnie dystanse podczas hamowania oraz ilość wykonanych prób.
@WybuchowyCzajnik:
tak? I jak ta technika wplywa na samochody, ktore juz sa w uzytku? Ano nijak.
Jako kraj, mamy jedne z najwyzszych dopuszczalnych predkosci na drogach i jednoczesnie jedne z najwyzszych wskaznikow wypadkow i smierci na drogach...