DLACZEGO MECHANICY NIE CHCĄ NAPRAWIAĆ DIESLI?
Dzień dobry Dzisiaj krótki komentarz na temat problemów z którymi do mnie dzwonicie i przyjeżdżacie. Naprawy kilkunastoletnich diesli zgodnie ze sztuką są ekonomicznie niezasadne, w tej chwili na portalach ogłoszeniowych macie mnóstwo "okazji" w dieselku i będzie tego więcej. Zapraszam...
kelso123 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 525
Komentarze (525)
najlepsze
Mam diesla i nie spotkałem jeszcze mechanika który nie chciałby naprawiać diesla. Są nawet warsztaty które specjalizują się głównie w dieslach.
Mechanik wymienia paski, kółka, filtry i olej i tyle co tam grzebie.
Nie zmienia to faktu, że jeżeli chce się kupić kilkuletni samochód z dieslem z przebiegiem koło 100k, salon PL, serwisowany dobrze to nie ma się takiego wyboru, żeby móc dyskwalifikować samochód który miał pojedyńczy interwał olejowy = 19k lub/i nie miał pierwszego
@pioterhiszpann: No a jak? Wybory w USA się skończyły to trzeba było się przebranżowić na eksperta mechaniki pojazdowej.
A jak mechanik usłyszy jeszcze że trzeba naprawić citroena C5 C6 to słychać strach w głosie jak odmawia xd
Najpierw EGR się zapychał więc najpierw czyszczenie, jak nie pomogło kupiłem nowy (taki sam jak oryginal, chyba Delphi). Nadal przerywał i się dusił więc postanowiłem zaslepic EGR i wyłączyć w komputerze EGR i FAP. Samochód jak nowy, do czasu.
Potem zaczęło telepać obrotami, a że w dieslu to ciężki temat to po diagnostyce wyszło że zaworek podciśnienia turbo padł. Wymieniłem i spokój przez chwilę.
Potem zaczęło potężnie
z dwumasą to można elaborat napisać. Zimny silnik nie można za wysoko kręcić, ale jak się zmieni bieg lekko powyżej 2k, to na niskich biegach spada się na niskie obroty biegu kolejnego...