Pytanie do eksperta - dlaczego nie ma normalnego skrzyżowania jak było kiedyś w Orzeszu?
Prędkość przejazdu przez takie skrzyżowanie na dolnym torze jest zdecydowanie większa. Skrzyżowanie w jednym poziomie wiąże się z koniecznością przerwania powierzchni tocznej szyny (widać na rysunku) i z uwagi na duże ryzyko wykolejenia prędkość przejazdu to kilka km/h
Tarnowskie Góry. Skrzyżowanie torów 785mm i 1435mm.
Zdjęcia przedstawia skrzyżowanie torów GKW i PKP niedaleko grup postojowych w Tarnowskich Górach. Podobne skrzyżowanie torów wąskotorowych o szerokości 750mm występuje we Wrocławiu przy ulicach: Armii Krajowej oraz Żmigrodzkiej.
@michalbugno: Matoły z PKP zaorały (nawet nie zamknęły, po prostu zaorały) linię do Jastrzębia Zdroju (które jest największym miastem w Polsce bez linii kolejowej), a teraz ją muszą odbudowywać xD
@Zbruzman: nie przywali dopóki wiadukcie nie jest całkowicie podniesiony na głównej linii pewnie jakieś 3km przed pali się "czerwone" a w cywilizowanych krajach jak maszynista oleje to i tak ciapong się sam zatrzyma
Wroclawskie Jagodzianki powinny to wysłać do Jacy, bo podobno tramwaju im nie robią bo nie umieją zrobią skrzyżowania torów kolejowych z tramwajowymi przy czym te kolejowe chyba nie są używane, albo są tylko rzadko.
@czechu92: Wszystko się da. Kiedyś istniały bezproblemowo skrzyżowania z linią zelektryfikowaną, gdzie napięcie w sieci tramwajowej to 600V, a w kolejowej 3000V.
Komentarze (67)
najlepsze
@Arv_: pikuś - żadne nie jest pod kątem prostym!
Prędkość przejazdu przez takie skrzyżowanie na dolnym torze jest zdecydowanie większa.
Skrzyżowanie w jednym poziomie wiąże się z koniecznością przerwania powierzchni tocznej szyny (widać na rysunku) i z uwagi na duże ryzyko wykolejenia prędkość przejazdu to kilka km/h
Matoły z PKP zaorały (nawet nie zamknęły, po prostu zaorały) linię do Jastrzębia Zdroju (które jest największym miastem w Polsce bez linii kolejowej), a teraz ją muszą odbudowywać xD
@Hansiu: Ale tylko w pobliżu domów mieszkalnych ( ͡° ͜ʖ ͡°)