Barcelona zwiedzana inaczej: Śladem Gaudiego i Zafona
Twórczość własna. W filmie przy dobrej muzyce spacerujemy i zwiedzamy Barcelonę śladem literackim: Carlosa Ruiza Zafona oraz architektonicznym: Antonio Gaudiego.
![Pannoramix](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Pannoramix_BgO9ZthmvA,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 45
- Odpowiedz
Twórczość własna. W filmie przy dobrej muzyce spacerujemy i zwiedzamy Barcelonę śladem literackim: Carlosa Ruiza Zafona oraz architektonicznym: Antonio Gaudiego.
Komentarze (45)
najlepsze
To chyba najbardziej utarty szlak zwiedzania
Niedaleko Sagrady jest niesamowity zespół budynków - Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, często pomijany. Genialna architektura, wnętrza. Wstęp z tego co pamiętam jest o wiele tańszy w porównaniu do innych znanych budynków. Powinno być także zdecydowanie mniej ludzi.
Protip: Żeby zwiedzić Sagradę za darmo wystarczy pójść na poranną niedzielną "międzynarodową" mszę (wejście między 8:30 a 9 rano). Jak będziecie mieli szczęście, to można zostać po
źródło: comment_1590774367yInyjr3IznV8fNyZf7kJWs.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora
Dzięki za zawołanie i oby tak dalej :)
Secesje cechowały właśnie organiczne formy (roślinne, zwierzęce) czy żeliwne elementy, wzorowano się na naturze.
Natomiast modernizm jest późniejszym stylem i budynki w tym stylu były budowane z myślą "współgrania" z naturą (otoczeniem natury). Dlatego też często okna były horyzontalne, żeby pokazać krajobraz. Modernizm to też
źródło: comment_15907709466SZkcdwlN0bfGGqhglVE2j.jpg
PobierzDzięki za powiadomienie. Temat dla mnie superciekawy. Robiłem kilka lat temu taką właśnie wycieczkę, śladami Gaudiego i Zafona m.in. Gaudiego śledziłem też z książką "Sekret hiszpańskiej pensjonarki" Mendozy. Książka to komediowy kryminał i zawiera wkładkę z mapą miejsc prowadzenia śledztwa.
BTW uczę geografii w szkole demokratycznej i często jesteś dla mnie inspiracją. Dzięki!
https://wolnaszkola.org.pl/o-szkole/
"Wszyscy członkowie społeczności – uczniowie i członkowie zespołu – mają równe prawa i mogą brać udział w ustanawianiu nowych zasad. O najważniejszych sprawach decyduje cała społeczność, o sprawach bieżących – zainteresowane osoby. W naszej szkole bardzo uważnie podchodzimy do tematu relacji władzy. Staramy się nie budować hierarchicznych struktur i każdego traktować podmiotowo."