1 tir niszczy drogę jak 160 tys. aut osobowych? Instytut oficjalnie przeprasza
"Oficjalnie przepraszamy. Informacje, które w dobrej wierze podawaliśmy w kampanii „Tiry na tory” nie były zgodne z prawdą. 1 tir nie niszczy drogi tak, jak 160 tysięcy aut osobowych." Obliczenia przygotowane przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów
pietus z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 121
Komentarze (121)
najlepsze
Ciekawe tylko co to był za pojazd, ale tego od autora się już zapewne nie dowiemy, bo zniszczy to całą narrację. Zapewne był to zestaw z combitrailer, łacznie 7-8 osi, więc wszystko gra, tylko przepisy durne.
Przewoźnicy kolejowi np. PKP Cargo, też "durni" jak piszesz?
-> https://www.pkpcargo.com/pl/aktualnosci/naczepa-na-torach/
-> http://clip-group.com/aktualnosci/clip-group-wraz-z-duisport-i-pkp-cargo-uruchamia-regularny-pociag-z-polski-do-niemiec-przewozacy-naczepy-ciezarowe-3-razy-w-tygodniu/
-> https://www.pkpcargo.com/pl/aktualnosci/kolej-zast%C4%85pi-ci%C4%99%C5%BCar%C3%B3wki/
-> http://clip-group.com/aktualnosci/pierwszy-innowacyjny-pociag-intermodalny-polska-luxemburg/
Tak samo jak ładunki są transportowane drogą morską czy powietrzną.
Chciałeś mnie tym faktem zaskoczyć czy co?
Hasło "tiry na tory" odnosi się do wyeliminowania transportu ciężarowego z dróg publicznych "bo psują nawieżchnie", tylko sam postulat
szach-mat entuzjaści kolei
Rzeki wyschły!
Barki na TIR'y! ;)
Tiry na tory” przepraszają
1 samochód ciężarowy nie wpływa na nawierzchnię drogi tak, jak 160 000 aut osobowych. 1 tir wpływa na drogę tak, jak przejazd 3 200 000 aut osobowych.
Komentarz usunięty przez moderatora
Na kolei komuna - umowa na x pełnych skladów rocznie, dowieź na bocznicę, przeładunek, później odbierz sobie z innej bocznicy i zawieź do klienta, jedzie antycznymi torami 30 km/h i naokoło bo linie bezpośrednie polikwidowane. Nie dziwię się
Wytrzymałe te drogi sa
Jak jest potrzebna przeniesienia transportu na kolej to trzeba inwestować w kolej, tworzyć zachęty do używania jej, na koniec dopiero ograniczenia dla tirów.
A reklamy nigdy. Jak się potem minister chce pochwalić co zrobił to niech powie to w wywiadzie z konkretami co zrobił z jakimi efektami.
Autor tez ciekawy. Fotograf polonista ¯\_(ツ)_/¯
Kolej żelazna nie jest żadnym reliktem poprzedniej epoki. Do teraz nie wynaleziono sprawniejszego sposobu transportu dużej ilości towarów i ludzi. Hyperloop raczej długo nie zastąpi ciężkiego pociągu z paliwem do elektrownia czy rafinerii.
Opory toczenia i ogólna wydajność energetyczna - Przykładowo transport węgla Kanałem Gliwickim do Wrocławia - jedna Barka zabiera 1000 ton węgla, napędzają je silniki 2x160km lub 2x200km w zależności od roku produkcji / przebytej modernizacji ( Pchacz Bizon oraz dwie barki pchane).
a tu o wydajności:
@d0k0p:
Jak się robi drogi z gównolitu albo budowało je w okresie gdy królami szos były Stary i Jelcze to są koleiny i dziury i nie trzeba do tego tirów,wystarczy spojrzeć na niektóre ulice w centrach miast gdzie tiry mają zakaz wjazdu.Dobrze wykonana nowoczesna droga (nawierzchnie betonowe)wytrzyma 40 lat bez remontu.W Szwecji jeżdżą 60 tonowe zestawy i problemu nie ma.