Mazda chce opatentować HYBRYDOWY silnik Wankla
![Mazda chce opatentować HYBRYDOWY silnik Wankla](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1587559346DhVCChxiOMnCNO8gDpkooJ,w300h194.jpg)
Rotacyjny silnik zwany od wynalazcy silnikiem Wankla napędzał niegdyś charakterystyczne samochody Mazdy RX-7 (do 2012 roku). Teraz Mazda kontynuując tę tradycję chce opatentować hybrydową wersję silnika rotacyjnego.
![stanulam](https://wykop.pl/cdn/c3397992/stanulam_2PK9HJAJwW,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 163
- Odpowiedz
Komentarze (163)
najlepsze
Dziękuję, postoję.
Nie ma bardziej rakowej społeczności niż mazdziarze z silnikami Wankla.
Nawet alfiarze przy nich wymiękają.
I nadal - skoro przy 100 tys. km silnik umiera to dlaczego Mazda w RX-8 dawała pełną gwarancję na silnik na 150k? Żeby wszystkim wymienić? xD
źródło: comment_15875859071stXeZIIjYJZXR7QAaNpbh.jpg
PobierzWiem że tak nie jest, ale da się
- minusy -> wejdź na dowolne forum/grupe mazy i zastanów się czemu są takie tanie
Przecież to nie ma sensu. A jak z elektrykami? Też liczą pojemność skokowa?
@Spejsonik: patrzenie na pojemność silnika w wanklu to jak mierzenie #!$%@? razem z kręgosłupem
Licz że to 15l pali auto (w mocniejszej wersji) 230 konne. Przy czym te 15l co podałeś jest optymistyczne.
Z jednej strony w miarę współczesne 2.0 Turbo o podobnej mocy w mieście potrafią palić 12l, z drugiej strony niewiele mocniejsze V6/R6 spali podobnie jak taki rotor. Bardziej właśnie w kategorii
@Kubilaj_Chan: po mieście:
- wolnossące 2.0 115 koni paliło mi 10l
- 2.0T 175 koni paliło 12l
- 2.0T 250 koni paliło mi 13l
- 2.8T V6 250 koni paliło mi 15l
- teraz 3.0T R6 306 koni pali też 15l 乁(⫑ᴥ⫒)ㄏ
Oni chca uzywac wankla do napedzania pradnicy do ladowania akumulatorow, czy chca "dokleic" magnesy do silnika wankla i zrobic bezszczotkowy silnik, ktory raz chodzi na benzyne a raz na prad?
W tym podlinkowanym artykule sa dwa silniki z przodu napedzane z kondensatorow (!) i naped na tyl ze "zwyklego" litowo jonowego akumulatora. Naped