Mnie zawsze ciekawi, jak to możliwe, że w Szwajcarii, gdzie koszt budowy i eksploatacji linii kolejowych jest tak wysoki, opłaca się utrzymywać i powiększać gęstą sieć kolejową. Przecież w PL, gdzie pociągi jeżdżą po płaskim terenie, a torowiska były pobudowane dawno temu z kolei pasażerskich opłaca się tylko PKP IC które stanowi ok 5% tychże. A w Szwajcarii? - nie dość, że się opłaca, to jeszcze punktualnie jeżdżą.
@luksus2: Wolalbym zeby moja podroz trwala 1 h i mial sie spoznic te pol godzinki, niz jak u nas - podroz 6 h i spoznienia ponad pol godziny (odleglosci takie same).
Z jednej strony narzekamy na masakryczne opóźnienia, a z drugiej burzymy się, kiedy niemiecka spółka chce reanimować tru... znaczy się przejąć i unowocześnić polską kolej.
@aaxxyyzz: nie wiem co chcą brać dokładnie... nie tak dawno był we Wproście artykuł o tym, że Niemiaszki są wk$##ione, że cały transport na wschód stoi przez polską kolej. Może rzeczywiście wiąże się to z towarówką, ale czy osobowe pociągi jeżdżą po innych torach?
Komentarze (85)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article1053805.ece
w 2004 wynosiło aż 12 sekund.
Mnie zawsze ciekawi, jak to możliwe, że w Szwajcarii, gdzie koszt budowy i eksploatacji linii kolejowych jest tak wysoki, opłaca się utrzymywać i powiększać gęstą sieć kolejową. Przecież w PL, gdzie pociągi jeżdżą po płaskim terenie, a torowiska były pobudowane dawno temu z kolei pasażerskich opłaca się tylko PKP IC które stanowi ok 5% tychże. A w Szwajcarii? - nie dość, że się opłaca, to jeszcze punktualnie jeżdżą.
Coraz nowszy tabor, dworce szybko modernizowane... Jakoś sprywatyzowane koleje dają radę, a te państwowe? Bida z nędzą.