do zakopania
duplikatttttttttttttttttttttttttttttttttt
vincent38 z- #
- #
- #
- #
- 17
- Odpowiedz
duplikatttttttttttttttttttttttttttttttttt
vincent38 zAudi 80 1,8 z 1991 roku kupiłem tuż po sprowadzeniu z Niemiec jesienią w 2004 za 10 000 zł. Przebieg miał 190 000 - wpisy w książce serwisowej sugerowałby, że przebieg realny, ale kto go tam wie? Iwan i Delfin wtedy grali swój jedyny przebój.
Przez 15 lat przejechałem 190 000 km. Spaliłem coś koło 19000 litrów paliwa. Wydałem na to pewnie coś koło 40 000 zł. Na przeglądy wydałem około 2,5 tys zł, na ubezpieczenie - 6 tys. Części, opony oleje - 9000
1600 robocizna mechaników
+ 1700 za instalację LPG
Kilometr kosztował mnie około 0,372 zł. Tylko raz wracał na tarczy - zimą, spod twierdzy Boyen w Giżycku. Nawet nie wiem, czy poszła uszczelka pod głowicą, czy termostat - wywaliło płyn chłodniczy. Po zalaniu wodą mineralną gotowało się. Czy termostat może się zablokować w trakcie pracy rozgrzanego silnika? Niby była zima, więc mogłem jechać po kilka kilometrów i odpoczywać, żeby silnik ostygł, ale jednak zapłaciłem stówę taksiarzowi za 30 km holowania do mechanika, który orzekł, że to uszczelka pod głowicą (ale termostat też wymienił).
Opony zimowe przejechały 70 000 - bieżnik ma jeszcze wymagane 3 mm, ale to ostatnia ich "zima" .
Opony letnie zmieniałem co 50 - 60 tys - miałem źle ustawioną zbieżność przez "mechaników", dopiero gdy sam ustawiłem z użyciem laserka za 2 zł jest ok.
łożysko przednie Fag przejechało 90 000.
Akumulator Excide kupiony w 2005 przejechał 110 000 przez 6 lat.
Szczęki przejechały 50 000.
Plastikowa rurka od płynu chłodniczego (zamiennik) wytrzymała 15 lat i ok 180 tys km.
Jeśli dobrze pamiętam 4 razy złapałem gumę.
Jaki jest stan obecny - coś stuka w przednim zawieszeniu (jak zawsze). Opony zimowe na śmietnik. Prawy błotnik nie jest oryginalny i bierze go rdza - zastanawiam się, czy nie poszukać na szrotach oryginału. Wymieniona była również przednia maska, ale na oryginalną, jedynie pomalowana - rdza nie bierze, ale lakier schodzi. Sprzęgło potrafi nieco szarpać przy ruszaniu - pewnie kończy żywot. Odkleił się materiał od podsufitki (nie wiem czym to przykleić, bo jest tam zmurszała gąbka). Nie trzyma zawór gazu przy reduktorze - takiego już nie dostanę - trzeba chyba będzie cały reduktor wymienić (chyba, że silikonem da się uszczelnić). Przy skręcaniu w lewo zgrzyta pompa wspomagania. Wymieniłem płyn, ale tylko trochę pomogło - może wystarczy pasek naciągnąć.
Oto lista kosztów. Nie dbałem o niego przesadnie, ale na tyle, aby był sprawny.
11.2004 przebieg 191 000
klocki hamulcowe - 50zł
szczęki - 60 zł
cylinderek hamulcowy - 30 zł
świece Brisk - 32 zł
olej siln - 115 zł
opony zimowe Dębica Frigo - 720 zł
felgi stalowe - 230 zł
filtr oleju - 13 zł
1.2005 przebieg 196552
Termostat - 25
pasek rozrządu - 34
rolka napinająca - 44
uszczelniacze - 20 szlif zaworu i głowicy - 130
pasek klinowy - 14
petrygo uszczelka głowicy
- kolektora ssącego
- wydechu - pok. zaworów
- kolektora wyd.
- oring kolekt. ssącego - 180 Robocizna - 260
3.2005 198732
włącznik wentylatora - 25
filtr pow. - 16 zmiana na letnie
4.2005 202 000
opona letnia dębica - 150 (po gumie)
5.2005 203964
Wymiana oleju i filtra - 100 zł
7.2005 209000
Rurka plastikowa przy silniku - 16 zł (niedawno nieco popękała, więc zregenerowałem oryginalną i wymieniłem - po 15 latach)
8.2005 211600
Instalacja LPG - 1700
9.2005
guma i nowa opona dębica - 150
10.2005 216000
filtr benzyny - 11.2005 216500 zmiana na zimowe
akumulator Excide
12.2005 217055
Awaria wycieraczek (pojedynczego wytarcia) - do dziś nie działa
Radio Blaupunkt - 190 zł
4.2006 221815
zmiana na letnie
7.2006 229554 Wymiana filtra i oleju Mobil 10w40 - 100
8.2006 232000
filtr gazu
żarówka Narva - 8 zł
lewy kierunkowskaz - 24
9.2006
amortyzatory Monroe
odbojniki
gniazdo amort
łącznik stabilizatora prawy
tulejki wahacza prawego - 430
robocizna - 180
11.2006 243000 opony zimowe
2.2007 lewe szczęki hamulcowe
3.2007 255000 opony letnie
5.2007 261100 łożysko przód - 90 zł
robocizna - 70zł
pasek rozrządu i simeringi - 240 zł
reflektor lewy (po kamieniu) - 50 zł
9.2007 273695 wycieraczki 16 zł
18.09.2007 276300
opony przód dębica passio - 270 zł
11.2007 282554
zmiana na zimowe z
3.2008 292192
zmiana na letnie
dwie do wymiany po przebiegu 50000 i 62000
4.2008 292627
końcówka drążka kier prawa Lemforder - 47
przegub prawy z gumą - 119
robocizna - 90
4.2008 292761
Olej elf 10w40 filtr - 90 zł
filtr gazu - 6 zł
8.2008 296300
żarówka Eagley - 7 zł
10.2008 297566
2 opony kormoran przód - 300
11.2008 297800
filtr powietrza
zmiana na zimowe
z przewód hamulcowy miedziany i gumowy - 70 robocizna - 50
1.2009 299150
uszczelka pod głowicą
pod kolektorami
uszczelniacze
prawdopodobnie - 600
2.2009
filtr benzyny - 50
gazu - 6
świece ngk - 63
olej i filtr - 100
czujnik temperatury - 25
3.2009 300100
zmiana na letnie
lewe gniazdo amortyzatora febi - 28
lewa końcówka drążka febi - 34
lewe tuleje wahacza Ruville - 36
Robocizna - 120
Dwie Tarcze hamulcowe koreańskie - 130
Przewód hamulcowy prawy gumowy - 24
- - miedziany - 7
klocki hamulcowe - prawdop. 50
Szczęki z tyłu wymienione na stare (te zużyte przejechały 50 000)
11.2009 305 000
zmiana na zimowe
Termostat Wahler 27
pasek klinowy - 15
3.2010 309000 zmiana na letnie
4.2010
filtr gazu i powietrza - 25
3.2011
filtr gazu - 6
cewka przy reduktorze - 35
7.2011 327000
pompa wody 80
pasek rozrz continental - 30
rolka - 50
robocizna - 175
cylinderek lewy - 24
szczęki lewe - 58
8.2011 329500
przegub z prawej zmieniłem na stary
10.2011 330000 padł akumulator excide założyłem używany
kopułka i palec Bosh - 60 zł (niepotrzebnie)
zmiana na zimowe
2.2012 333107 gniazda amortyzatorów febi oba - 58 zł
przewody Beru - 130 świece ngk - 76
końcówka stabilizatora prawa - 35
olej do skrzyni 0,5 l - 40 zł
10.2012 338973
filtr oleju filtron - 25 zł
11.2012 339792
zmiana na zimowe
1.2013 340787 amortyzatro z lewej Hart - 85
z prawej Magnum - 75
12.2013 348447 zimowe lewe łożysko amort - 48
2.2014 349959
zmiana na letnie dwie opony letnie - dębica - 310
7.2014 354079
osłona przegubu lewa z powrotem przegub koreański
9.2014
prawe łożysko fag - 108 zł
prasa w warsztacie - 20 zł
10.2014 akumulator excide - 190
3.2015 filtr powietrza - 20
4.2015 364314
klocki hamulcowe 70
opony viking, wentyl - 390
zmiana oleju - 80
11.2015 zmiana opon na zimowe
Przebieg około 385 tys.
2017 -2020 - bębny, szczęki, cylinderek, butla gazowa, pompka spryskiwacza, wymiana oleju i filtra, akumulator - około 700 + 200 robocizna
Płyn do wspomagania, dolewka 0,5 l oleju do skrzyni - 70 zł.
Kilka zdjęć z podróży rzeczonym autem (można zgadywać co to za miasta).
Komentarze (17)
najlepsze
czuje dobrze czlowiek
@osmakukokosowym: Przepraszam bardzo ale ja uznałem za spam bo nie było konkluzji w tym całym bełkocie autora.
łooo panie, chyba za cały kontener