Kierowce mogla oslepic slonce wiec mogl faktycznie nie zauwazyc szlabanu. Innym problemem jest to jak zostal poprowadzony ten przejazd. Inzyniera ktory dopuscil aby przejazd byl pod takim katem puszczony nalezaloby ukamienowac. Auto osobowe nie maja z tym problemu bo ma tylna boczna szybe gdzie wszystko widac w busach czy tirach jest juz problem i trzeba sie specyficznie ustawiac aby zobaczyc czy mozna przejechac. W tej sytuacji zawinilo rozkojarzenie kierowcy, oslepiajace slonce i
oslepiajace slonce i idiotycznie poprowadzony przejazd kolejowy pod katem ostrym.
@arkadi2020: Miałbyś może(!) trochę racji, gdybyś pokazał, że przed zakrętem nie było ograniczenia prędkości (zapewne do 30 km/h) oraz znaków informujących, że za chwilę będzie przejazd kolejowy.
@arkadi2020: To zróbmy tak, pierwszeństwo pojazdów nad pociągiem na przejeździe kolejowym? Kuźwa ludzie gdzie wy macie mózgi? Jest oznakowanie zgodne z rozporządzeniami w odległości co najmniej 150 metrów a nawet i więcej a i tak ameba będzie pruła na złamanie karku, o ile 3,5 tonowy pojazd wyhamuję to ciężarówka z takim balastem już nie stanie w miejscu. Wybacz, po prostu krew mnie zalewa jak winny jest przerabiany na ofiarę, tego nie
przeciez widac ze koles nie moze wyhamowac jechal za szybko czego chcecie mial do wyboru albo zatrzymac sie kabina na srodku torow albo dac buta i sprobowac przemknac to bylo najlepsze co mogl zrobic w tej sytuacji
Mokra droga pod słońce, ślepy przejazd z małą rogatką do tego ze 30 ton całkowitej wagi składu i zjazd z górki. To nie mogło się skończyć dobrze, hamulce spalił po 2 sekundach więc mimo prób nie było szans się zatrzymać. Klasyczny wypadek ciężkiego pojazdu. Pozostaje się cieszyć że nikt nie zginął.
@Perthro: Bzdura obecnie pojazdy nawet o masie 40 ton sa w stanie zahamowac bez wiekszego problemu i to bez mitycznego palenia hamulcow. Poza tym przy dojezdzie do przejazdu kolejowego sa znaki informujace o tym i sa wlasnie z jakiegos powodu, tak samo znak o zakrecie i ograniczenie predkosci. Wiec ten kierowca nie zastosowal sie do nich majac je w dupie nastepnie mial w dupie przejazd kolejowy.
@Perthro: Mokra droga? Dziwne, naprawdę dziwne że kierowca tego nie zauważył oraz nie odczuł i nie zastosował odpowiedniej prędkości do panujących warunków. Oślepiło go słońce? "Panie władzo, naprawdę nie zauważyłem tego pojazdu bo oślepiło mnie słońce a szef chcąc zaoszczędzić na paliwie wyrzucił mi osłony przeciwsłoneczne" Kur*** mać, pojazd ciężarowy to nie jest samochód, nie wyhamuję w miejscu.
@Pesa_elf Zdecydowanie za szybko. Widac wyraźnie że wjazd na przejazd akurat pod słońce z mokrą nawierzchnią która o ile od strony umiejscowienia kamery wygląda normalnie, tak od strony kierowcy odbijała promienie jak lustro oślepiając kierowcę i tylko ten kto tego doświadczył podczas jazdy wie jak wredne i niebezpieczne są to warunki. No ale wtedy się zwalnia, dodatkowo przy takim gabarycie. Błąd i ułamki sekund na podjęcie decyzji czy zdążę wyhamować czy kabina
Nie będę nikogo bronił ale mogło być tak: jak widać na filmie kierowca szybko zbliża się do przejazdu pod słońce droga jest mokra dodatkowo odbija promienie i oslepia kierowcę, ten zbyt późno dostrzega szlabany. Widać hamuje ale pod koniec stwierdza że nie da rady bo stanie kabina na przejeździe więc postanawia uciec aby przeżyć. Kierowca z pewnością jest winny wypadkowi ale nie należy sądzić że zrobił to z premedytacją.
@hbmm: Kiedy zahaczył o rogatkę był już praktycznie zatrzymany. Gdyby chciał się zatrzymać spokojnie by się to udało przed przejazdem. W momencie zahaczenia widać, że odpuszcza hamulec i dodaje gazu, bo zaczyna bujać do góry kabiną.
Komentarze (337)
najlepsze
A nie, jednak nie! xDD
@arkadi2020: Miałbyś może(!) trochę racji, gdybyś pokazał, że przed zakrętem nie było ograniczenia prędkości (zapewne do 30 km/h) oraz znaków informujących, że za chwilę będzie przejazd kolejowy.
źródło: comment_P0YL4cpy6D2YYHuHhkSG5bWLezJZvpdn.jpg
Pobierz@preston81: Myśleć...
https://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY