Wielofunkcyjne cudo PRL. Mogła być jak Transporter lub Ducato.Kto pamięta Nyskę?
Najpopularniejszy furgon PRL. Milicyjny radiowóz, karetka, mikrobus i kinowóz, czyli złote lata nyski
TYG0DNIK z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 92
- Odpowiedz
Najpopularniejszy furgon PRL. Milicyjny radiowóz, karetka, mikrobus i kinowóz, czyli złote lata nyski
TYG0DNIK z
Komentarze (92)
najlepsze
Mogła! Mogła być też myśliwcem stratosferycznym, a przy odrobinie szczęścia mogła polecieć na Marsa. Wój tam z Marsem, do gwiazd mogła lecieć! Jak marzyć, to na całego!
@RandomowyJanusz: Jak za młodu bujałem się z harcerzami, to Druh Komendant miał "służbową" Nysę.
Odpalanie tylko na korbę / z górki, "automatyczna" skrzynia biegów (jesli nie trzymało sie jej w czasie jazdy, spadała na podłogę i mogła wrzucić losowy bieg), a rdza była powodem, dla którego podłoga była drewniana...
W 1958 roku jak to wyszło do produkcji, to było jako tako. Nawet na eksport była produkowana (mniej więcej 50% egzemplarzy) i to nie tylko do ZSRR ale nawet na Zachód. Jednak lata mijały, auto robiło się przestarzałe, a w konstrukcji nie zmieniało się nic. Pod koniec lat 80 to już był stary strucel nawet w stanie nowym prosto z fabryki, a
Jak Nysa wchodziła do produkcji, to to było względnie współczesne auto. To są czasy, gdy w produkcji był np. Citroen H czy Renault Estafette.
Oczywiście, już w latach 80-tych to była pomyłka.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
https://youtu.be/EZKRw5f9QRI