Ludzi, którzy zjeżdżają z ronda bezpośrednio z lewego (tudzież środkowego) pasa wymuszając przy tym pierwszeństwo prawidłowo jadącemu z prawej strony powinno się wysyłać na jakieś obowiązkowe kursy. 1. Skręt w prawo z lewego pasa - 5 punktów karnych oraz 250 złotych mandatu. 2. Nieustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem zmieniającego zajmowany pas ruchu - 5 punktów karnych oraz 250 złotych mandatu. 3. Spowodowanie kolizji - extra.
@brass: A ja uważam, że ronda o dwóch lub więcej pasach powinny być wykonane jako ronda turbinowe. To dużo lepsze rozwiązanie. A teraz jest często tak, że rondo ma dwa pasy, ale wszyscy jadą zewnętrznym.
Jeśli nie mają zamiaru wyprzedzać, powinni jechać prawym pasem
@brass: Rondo jest miejscem gdzie krzyżuje się kilka dróg, więc siłą rzeczy ruch jest tam większy. Żeby się nie korkowało dobrze jest korzystać ze wszystkich pasów. To tak jak na "zwykłym" skrzyżowaniu z kilkoma pasami- często masz oddzielny lewoskręt. Dlatego uważam że ronda powinny być turbinowe. Z jasno oznaczonymi kierunkami prowadzenia pasów jeszcze przed rondem.
Komentarze (15)
najlepsze
1. Skręt w prawo z lewego pasa - 5 punktów karnych oraz 250 złotych mandatu.
2. Nieustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem zmieniającego zajmowany pas ruchu - 5 punktów karnych oraz 250 złotych mandatu.
3. Spowodowanie kolizji - extra.
A teraz jest często tak, że rondo ma dwa pasy, ale wszyscy jadą zewnętrznym.
@brass: Rondo jest miejscem gdzie krzyżuje się kilka dróg, więc siłą rzeczy ruch jest tam większy. Żeby się nie korkowało dobrze jest korzystać ze wszystkich pasów. To tak jak na "zwykłym" skrzyżowaniu z kilkoma pasami- często masz oddzielny lewoskręt.
Dlatego uważam że ronda powinny być turbinowe. Z jasno oznaczonymi kierunkami prowadzenia pasów jeszcze przed rondem.