Strefa Płatnego Parkowania zostanie poszerzona o rejon Zabłocia i os. Podwawelskiego.Opłaty obowiązują również w soboty. U was w miastach też tak jest?
Wywalanie samochodów z centrów miast to zasadniczo globalny i słuszny trend. Zdecydowanie bardziej wolę zielone miasta z przestrzeniami dla pieszych, niż zapchane samochodami. Miejsca reprezentacyjne powinny być całkowicie zamknięte dla samochodów (z możliwością wjazdu dostawy).
@wAr1948: @anetakowalewska: wypowiem się z perspektywy mieszkańca Wrocławia, który na codzień porusza się autem. Przykłady jednak będą podobne.
0. Jestem zwolennikiem zasady "najpierw marchewka, potem kij". Budujmy parkingi P&R na wjazdach do miast, róbmy efektywną (a nie efektowną) komunikację zbiorową, twórzmy obwodnice. Wyciągajmy ruch z koeljnych kwartałów miast naturalnie - a potem zabraniajmy tam wjazdu. Dlaczego Berlin ma umwelt-strefę nie na całym terytorium miasta, a tylko w S-bahn ring, hm?
Jeśli celem strefy jest zmniejszenie liczby samochodów w centrum to tak średnio się to udaje. Z powodu bardzo tanich abonamentów dla mieszkańców(10zł miesięcznie) nie rezygnują oni z samochodów więc problem korków i zawalonych chodników nie znika.
@Cierniostwor: chyba cie #!$%@? konkretnie. Nikt kto mieszka w centrum od poczatku, przed strefa nie bedzie rezygnowal z auta bo jakas komunistyczna morda tak powie.
@komentarzeprawdy: I poza centrum taka jest. W centrum są ograniczenia, których nie przeskoczysz. Ogromny ruch pieszych w tym masa turystów - to spowalnia komunikację. Zgodzę się, że centrum Krakowa jest dla komunikacji miejskiej wąskim gardłem, ale poza nim to już naprawdę można się super szybko poruszać komunikacją. Zwłaszcza tramwajami. Może gdyby sprowadzić ruch pieszych do podziemia zamiast naziemnych przejść dla pieszych i wyprowadzić samochody z centrum to wszystko by zagrało, ale
@obieq: Keeeeeedyś jeździłem metrem w Warszawie, no i były tam porozwieszane tablice (w pociągach i na peronach) zatytułowane "Schemat sieci metra", a ta sieć składała się z jednej linii.
@klesc: jak ostatnio u Was byłem, to dziwi mnie, że w centrum nie padło pytanie "a co to jest parking?" xD Za to tylu urzędów na jednej ulicy, to jeszcze nigdy nie widziałem.
Komentarze (420)
najlepsze
@anetakowalewska: Dlatego klasa wyższa i średnia ucieka pod miasta?
wypowiem się z perspektywy mieszkańca Wrocławia, który na codzień porusza się autem. Przykłady jednak będą podobne.
0. Jestem zwolennikiem zasady "najpierw marchewka, potem kij". Budujmy parkingi P&R na wjazdach do miast, róbmy efektywną (a nie efektowną) komunikację zbiorową, twórzmy obwodnice. Wyciągajmy ruch z koeljnych kwartałów miast naturalnie - a potem zabraniajmy tam wjazdu. Dlaczego Berlin ma umwelt-strefę nie na całym terytorium miasta, a tylko w S-bahn ring, hm?
@verul: O #!$%@?, a kto okresli czy stawka jest "uczciwa"? Ty?