Ale na mapach Google na dzień dzisiejszy tego odcinka nie widać jako drogi. Jedynie widać na zdjęciu satelitarnym budowę. Ciekawe kiedy gugiel zaktualizuje
@Mklinek jeździsz 6k km miesięcznie i nie używasz Google maps? A nie szkoda ci czasu? Przecież informacje o natężeniu ruchu to podstawa jak się trochę więcej jeździ. A jeśli chodzi o to czy zaoszczędzisz czas jadąc przez nowootwarty odcinek A1, to pytanie skąd jedziesz, i jak planowałeś jechać. Jeśli miałeś w planach jechać dk1 od Siewierza do Częstochowy to na pewno zaoszczędzisz, choćby na płynności jazdy (brak świateł).
I super. Coraz więcej jest dróg. W coraz więcej miejsc można sprawnie dojechać. Nie ma już usprawiedliwienia do #!$%@? w terenie zabudowanym, bo bez #!$%@? jechałoby się 7 godzin tam, gdzie teraz jedzie się 3-4 godziny. #!$%@?ć piratów drogowych, mocno.
@robert-maslowski: taka sytuacja ze sie jedzie sprawnie to jest juz od jakiegos czasu w sumie. Poki nie zaczalem wiecej jezdzic po Polsce to uwazalem inaczej.
Może niech lepiej budują ekspresowki, a nie płatne autostrady. Całe szczęście z Warszawy do trójmiasta już nie trzeba jeździć tą A1, bo prawie równolegle można przejechać drogą ekspresową
@Valorcrest: Pamiętam jak znajomy mieszkał przy tej budowie i jak chwalił „w koncu wzieli sie za robote... pracują 24h” a okazalo sie ze w nocy te podkłady kradli i sprzedawali Państwu xD
@Yamikaze: to było konieczne bo inaczej te tiry rozjechałyby drogi w Częstochowie. Popatrz sobie gdzie ta autostrada się urywa teraz -> miasto całe szczęście tym razem stanęło na wysokości zadania i po prostu z tej autostrady na miasto tir nie może zjechać a jedynie może w lewo i lokalnymi drogami nadłożyć wiele kilometrów by dalej lecieć trasą na północ Polski.
Miasto blokując wjazd wymusiło na GDDKIA w ten sposób by tiry
@Yamikaze sprostowanie twojego fun fact. Autostrada jest dostępna dla wszystkich, tylko, jak pisze @Singularity00, przejazd przez Częstochowę do dk1 ma ograniczenie tonażowe.
Pamiętam jaka była w Polsce nędza z drogami w latach 90 i jaki człowiek miał ból dupy jeżdząc po Niemczech widząc jakie mają drogi. Teraz to jest lepiej niż u nich i wielu znajomych z Niemiec ma ból dupy o to ( ͡°͜ʖ͡°)
Jechałem tym odcinkiem 03.08 i zastanawiam się kto zezwolił na odbiór drogi która nadaje się do remontu. Łączenia poprzeczne są wyczuwalne od pierwszego dnia użytkowania. Powierzchnia drogi jest nierówna. Ciekawe czy po 2-3 latach nie zamieni się ta droga w schody jak A18. W sobotę ruch był niewielki bo Google jeszcze nie pokazywało tej drogi natomiast za miesiąc może być już znacznie większy co generuje kolejny problem. Puki co droga kończy się
@Ruszylem_dupe: i tak jest najbardzej upośledzonym transportowo województwem w Polsce, te ogryzki w okolicach Lublina nie mają nawet połączenia z całą siecią dróg szybkiego ruchu do Warszawy, Rzeszowa, Białegostoku, Radomia trzeba się tłuc starymi krajówkami. Gdzie tymczasem i Rzeszów i Białystok mają już takie ekspresowe połączenie z siecią dróg ekspresowych i autostrad (poprzez A4 i S8)
Jechałem akurat w dniu otwarcia (pt) LDZ -> BB więc przetestowałem. Szkoda, że po dwa pasy ruchu. Będą za 5-7 lat dobudowywać trzeci pewnie jak się ruch zwiększy tak jak waw-ldz. Zwłaszcza, że już stary odcinek dwujezdniówki cze-ktw to jeden z najbardziej obciążonych w kraju. A przecież aktualnie przebudowywany ldz-cz ma mieć po 3 pasy, to potem za Częstchową zwężenie do 2? Pewnie liczą że część ruchu za Częstochową przejmie stara DK1ale
@Pawel993: @Satter: dokładnie tak - problemem 2 pasmowych "autostrad" jest to, że są niepraktyczne - prawy pas zawalony tirami, lewy pas do wyprzedzania gdzie nikt nie jedzie 140. W takich warunkach nie da się używać tempomatu praktycznie. Co więc z tego, że ruch będzie może i rozłożony na s8 jak nadal nie ma mowy o płynnej jeździe.
@Pawel993: no S7 masz dopiero przez Kielce, więc słaba to alternatywa dla jadących z Łodzi na Śląsk, nawet do Krakowa się nie będzie opłacało za bardzo do s7 przeskoczyć. Jedynie z Waw-y do krk ale to nawet jak była gierkówka to wątpię by ktoś z waw-krk jeździł przez Częstochowę, więc s7 nie można brać za alternatywę dla A1.
Komentarze (167)
najlepsze
Pamiętam, że w 2012 miała być....
http://ssc.siskom.waw.pl/
Otwarta jest tylko dla osobówek (12t) zestawy nadal będą tłukły się drogami przez mieściny :v
Miasto blokując wjazd wymusiło na GDDKIA w ten sposób by tiry
Na Here WeGo jest, co mnie zaskoczyło.
Na openstreetmap jest tylko wizualizacja. Przy planowaniu podróży nie pokazuje, żeby nowym odcinkiem jechać.
Co więc z tego, że ruch będzie może i rozłożony na s8 jak nadal nie ma mowy o płynnej jeździe.
no S7 masz dopiero przez Kielce, więc słaba to alternatywa dla jadących z Łodzi na Śląsk, nawet do Krakowa się nie będzie opłacało za bardzo do s7 przeskoczyć. Jedynie z Waw-y do krk ale to nawet jak była gierkówka to wątpię by ktoś z waw-krk jeździł przez Częstochowę, więc s7 nie można brać za alternatywę dla A1.