Dlatego na polskich drogach dochodzi do tragedii! Wszyscy stracą prawo jazdy?
![Dlatego na polskich drogach dochodzi do tragedii! Wszyscy stracą prawo jazdy?](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_d9kn8YcWxmiNwpSotHYtwo1RqcriM8pr,w300h194.jpg)
Nagranie zostało zarejestrowane kamerą zamontowaną w autobusie. Widać na nim sznur samochodów, wykonujących manewr omijania autobusu stojącego na przystanku.
![tricolor](https://wykop.pl/cdn/c3397992/tricolor_54MDPFVvnX,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 54
Nagranie zostało zarejestrowane kamerą zamontowaną w autobusie. Widać na nim sznur samochodów, wykonujących manewr omijania autobusu stojącego na przystanku.
Komentarze (54)
najlepsze
wolą ścigać kierowców niż je wybudować,
(co nie zwalnia z odpowiedzialności tych debili za kółkiem)
@slowianin-lach: bo ściganie przynosi kasę z mandatów a zatoka tylko by wygenerowała koszty. To jest jak z drogami w Polsce- stara, rozlatująca się droga, #!$%@? tam wyremontować- stawiamy znak, ograniczenie najlepiej do 10 na godzinę, problem rozwiązany!
@Vatos_Locos: Dla któregoś kierunku pasy zawsze będą za przystankiem. Takie rozwiązanie jest lepsze, bo (przynajmniej w teorii oraz w oczywisty sposób dla kierowców mających odrobinę oleju w głowie) nikt nie powinien być zaskoczony pieszym w połowie pasów.
Przy umieszczeniu odwrotnym to jadący z przeciwka mieliby całkowicie przesłonięte przez autobus pasy od strony przystanku. A to wymagałoby od nich (tych jadących z przeciwka), dla bezpieczeństwa, zwalniania
@Bijelodugme: Nie do końca tak jest. Pracowałem w UK i w Norwegii trochę czasu. Widać było, że jedzie Polak (czasem też inny przybysz z europy wschodniej)... Wszyscy jadą 50 km/h a nasz jedzie 80 km/h ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Raz w Norwegii gościu z którym pracowałem
Nie bronię kierowców ale...
I okazuje się nagle, że w tej prostej sytuacji jest tyle ale, że aż szkoda to czytać. A potem zdziwienie, że tylu pieszych ginie na polskich przejściach. Wszyscy na około winni, tylko nie kierowcy, bo oni co prawda łamią przepisy ale... Gdyby to, gdyby sramto...
Jest przystanek, jest podwójna ciągła jest przejście dla pieszych, ale gdyby tam wybudowali zatoczkę, a do tego byłaby kładka albo
Niekoniecznie potrzebna zatoczka.
Oczywiście cała droga oznakowana jako obszar zabudowany, choć przez kilka kilometrów brak zabudowy miejskiej (jeśli wierzyć GSV).
źródło: comment_cbDEDwdQ1LCkPplmKPHHYsnYgVnrCsuD.jpg
PobierzI do tego przepis pozostawiający furtkę kierowcom do tłumaczenia się.
Art. 26.3.2:
"Wysoki sądzie, autobus zatrzymał się nie w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu, lecz w celu obsłużenia przystanku autobusowego, zatem nie złamałem powyższego przepisu".
¯\_(ツ)_/¯
@Murasame: Zaoszczędziłbyś jakieś 30 sekund łamiąc przy tym kilka przepisów.
1) Zatoka dla autobusu - chyba najlepsze rozwiązanie. Poprawi widoczność i zatrzymujący się autobus nie blokuje ruchu.
2) Przejście oddalone o powiedzmy 30-50m od przystanku. Wymusi to na pasażerach przejście tych 30-50m ale da bufor, że żaden z nich nie powinien wyłazić zza autobusu. Przy przystanku dać barierki żeby żaden nie chciał iść na skróty.
3) Kładka lub przejście podziemne - opcja mało realna ze względu na koszty.
4) Rozwiązanie z
Powiedz mi do którego momentu było wymijanie zaparkowanego na jezdni pojazdu (dozwolone!), a od którego wymijanie pojazdu przepuszczającego pieszych (zabronione). Ustawianie przejścia na pieszych zaraz za przystankiem to jeden z najgłupszych pomysłów, jakie ktoś mógł wymyślić...
@Porewit: Nie rozumiem, dlaczego Cię minusują...