Był przeładowany tylko trochę. 3,5t.to tylko ograniczenie spowodowane papierkami PAŃSTWA. Normalnie te auto można jako ciężarówkę kupić ze znacznie większym ograniczeniem. Tylko potrzebne będzie prawko wyższe... Więc producenci często mrugają okiem, że do 3,5t, a kupujący mrugają, że nie będą "przeładowywać"...
@andrzej-cierkafski: To się zgadza jak najbardziej. W ogóle na te lekkie auta ciężarowe powyżej 3,5 czyli np. Iveco Daily do 5 ton a nawet te wersje do 7, to bym szczerze poluzował porty i nie wymagał nawet prawka na C, tylko ewentualnie jakiegoś dodatkowego kodu do kwitów czy przeszkolenia. Nie różnią się te auta gabarytami od wersji 3,5 tony a jeździ się jak zwykłym busem czyli prawie jak osobówką. Sam
@rzeznia22: zrobisz 5.5t to zaczną ciężarówki z masą własną 5,2t rejestrować na 5,5 i wozić 10t. To 3.5t to nie ze względu na prowadzenie, ale na to ile taki pojazd stwarza zagrożenia. Dlatego ciężarówki mają tacho i limitery.
Ja p------ę. Opis i 5 (słownie:pięć) akapitów. Z czego w czterech bełkotliwie napisane dokładnie to samo co w opisie artykułu. K---a. Już dawno takiego chlewu nie czytałem.
Jeździłem takim. To auto jest bardzo ładowne, wzmocnione wersje mają resory takie jak na zdjęciu niżej, a do tego dochodzą duże odboje i gruba rama. Dla porównania resory np w takim Fiacie ducato mają tylko dwa pióra i rama jak z papieru. Tutaj jest ich 13. Minusem niestety jest to że przy przeładowaniu dosyć mocno trzeba w hamulce wdepnąć.
@tojastefan: Właśnie tez zawsze mnie dziwiło że to niby jedna firma a tak mało mają ze sobą wspólnego. Chociaz ducato to jeszcze inna bajka bo to jakaś tam kooperatywa jest z peugeotem i citroenem.
Na tematycznym FB z tej branży jak zwykle już kierowcy tira bronią kolegi.Banda p-----w za każdym razem broni kierowcow i każdego dookoła obwinia.Nawet jak artykuł o tym że pijany kierowca czy że jechał ciezarowką bez koła Polecam kopalnie raka 40ton.net i komentarze
@pilot1123 A 4oska może ważyć zgodnie z prawem 32 tony techniczna dmc ma najczęściej na poziomie 40. Jak dobrze poupychasz ładunek na kiprze to będzie ważyć koło 50. Nie wiem co trzeba zrobić żeby mieć 20 ton nacisku na oś bo to jak widzisz dalej trzeba gdzieś 30 ton dołożyć. Normalny zestaw ma 5 osi. Nawet jak będzie ważył te 60 ton czyli przeładowany o 20 ton będzie miał po 12
@pilot1123 Mhm, 11,5 tony na jednej osi vs 11 na dwóch. Niech ma nawet 70% na dupie. I tak jest daleko od dopuszczalnych nacisków na głównych drogach. No i jak się to ma do jojczenia o 20 tonach nacisku na oś?
W Gangu Olsena był odcinek jak już pomyślnie ukradli wagonik ze sztabkami złota. Niestety, Benny załatwił za mało ładowną półciężarówkę i pod ciężarem złota pękła na pół ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (101)
najlepsze
Polecam kopalnie raka 40ton.net i komentarze
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-przeladowanych-pojazdach-i-niszczeniu-drog.html
Ja wiem że tu było mniej ;)
Normalny zestaw ma 5 osi. Nawet jak będzie ważył te 60 ton czyli przeładowany o 20 ton będzie miał po 12
No i jak się to ma do jojczenia o 20 tonach nacisku na oś?