Jestem jedynym któremu się to nie podoba? Moje argumenty to po pierwsze pójście po niskiej linii oporu, wszystko jest to samo, modele, tekstury, świat. To nie remaster, tylko dodanie efektów i zmiana sposobu renderowania. Estetyki się to nie trzyma. Po drugie mroczny klimat opuszczonej bazy zastąpiony został świecącymi się jak psu jajca pomieszczeniami. To tak jakby nowy Doom był nie na marsie tylko na
@TymRazemNieBedeBordo: a według mnie wygląda to dobrze. Może trochę za widno, ale dzięki raytracingowi nawet stara gra ze światem low-poly nabiera zupełnie innego wymiaru z takim oświetleniem.
Najbardziej chciał bym zobaczyć taką przeróbkę Dooma 3, ale podejrzewam, że przetrzepanie tekstur i próba utrzymania ciemności tam, gdzie oryginalnie było ciemno może wymagać znacznie więcej pracy niż przy grze, która nawet bumpmappingu nie miała. Mam nadzieję, że komuś uda się odpalić to na
@presha: no i widzisz - sedno w tym, że gdyby wyposażyli w raytracing jakąś mocniejszą grę niż Q2 z 1997 to by pewnie nie odpaliło na RTX :) a tak mają stabilne 30 fpsów ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
@Illidank: dodałem w powiązanych... Reshade i już istnieje, nawet na YouTube znajdziecie filmiki z trzecim Wieśkiem z tą technologią ;) nazywa się to Path tracing w tym wypadku i nie potrzeba kart z serii rtx
@majoreq: Dzięki, zobaczę sobie, widziałem niedawno, że CryEngine miał coś podobnego (albo to samo?) działające na kartach AMD i to bez spadków klatek, a więc da się.
Fajnie wygląda, tak radośnie xD Mogli lokacje na pastelowo jeszcze #!$%@?ąć ( ͡°͜ʖ͡°) Rozjaśnienie chyba po to, żeby uwypuklić brzydotę i przestarzałość grafiki. Po ki #!$%@??
Q2 jak na dzisiejsze standardy nie jest jakąś super grą i nie ma się co spuszczać. To co było fajne, to czasy związane z Q2, młodość, nudne deszczowe wieczory spędzone na graniu, dużo wolnego czasu. Wtedy to była jedna z nielicznych dostępnych gier i do tego najlepsza. Przywracając Q2 do życia nie przywrócimy tamtych czasów, pożyczanych CD na podwórku, demówek w nowym CD-action, czy pożyczanej dyskietki startowej do instalacji Windowsa. Niewątpliwie fajna
Dodałem materiał Archonów do powiązanych. Ogólnie fajnie że to wychodzi jako cała gra. Tylko należy to traktować jako takie tech demo, które przy okazji bazuje na dobrej, starej gierce ;) Myślę że jeśli chodzi o samą jasność to będzie lepiej w finalnej wersji, teoretycznie RT umożliwia stworzenie najwiarygodniejszego półmroku ever. Ot, ciekawostka. Jakbym miał odpowiednio mocny sprzęt to chętnie bym przeszedł tego Quake'a 2 XD
powiem tak - LIPA NA MAKSA!!! Q2 miał swój niepowtarzalny klimat i właśnie ten mrok, ciemność i brak doświetlenia gwarantowały genialny gameplay również w multi. ten remake... #!$%@? to jakiś kiepski żart chyba... cukiereczki na choince. ( ͡°ʖ̯͡°)
Genialna gra, jedna z najlepszych do multiplayera. Ale się oglądało mecze PURRI vs. Damiah i czekało do niedzielnego wieczoru na rozgrywki klanowe ( ͡°͜ʖ͡°)
@apocryph: Z tego co pamiętam, zawsze największa rywalizacja była między Synth i aK i oni też chyba najwięcej osiągali międzynarodowo; a oprócz tego m.in. wspominane przez Ciebie 3M, q2e, tOk, BoD
A oprócz wymienionych przez Ciebie duelowców (choć oni też oczywiście grali w TDM, m.in. w powyższych klanach), też m.in. Assassin, warrior (z Polaków)
@1788: Kilka lat pograłem, nadal kojarzę ksywy i klany które wymieniłeś, pamiętam jak w duelu dostałem oklep od Scooby'ego jednego fraga tylko na nim zrobiłem :D potem sie przerzuciłem na tryb CTF w Q2 tam byłem o wiele lepszy, zwłaszcza później w Q3, a dokładnie w Quake Live grało się sporo klanówek z między 2008-2012 :) teraz tylko 4fun tryb CA w Quakelive :)
Ale się ciupało w Q2, teraz tylko Quake live :) Pamiętacie filmik Polish Frag Festival II? Pamiętam, że chyba 2003 roku byłem na premierze w Krakowie, textury jak w Matrixie robiły wrażenie :)
No i fajnie, chociaż nie usprawiedliwia to faktu, że na ~8 miesięcy od premiery karty RTX mają raptem ~4 gry, które umożliwiają wykorzystanie ich możliwości w jakimkolwiek stopniu.
4 gry z czego jedna to antyczny klasyk.
Quake 2 zawsze na propsie ale widać, że NVIDIA ma problem z przyciągnięciem developerów do adaptacji technologii skoro sami musieli przejąc czyjąś inicjatywę i sami sobie zrobić pokazówkę pod technologię.
Komentarze (196)
najlepsze
Jestem jedynym któremu się to nie podoba?
Moje argumenty to po pierwsze pójście po niskiej linii oporu, wszystko jest to samo, modele, tekstury, świat. To nie remaster, tylko dodanie efektów i zmiana sposobu renderowania. Estetyki się to nie trzyma.
Po drugie mroczny klimat opuszczonej bazy zastąpiony został świecącymi się jak psu jajca pomieszczeniami. To tak jakby nowy Doom był nie na marsie tylko na
@TymRazemNieBedeBordo: chyba linii najmniejszego oporu
Najbardziej chciał bym zobaczyć taką przeróbkę Dooma 3, ale podejrzewam, że przetrzepanie tekstur i próba utrzymania ciemności tam, gdzie oryginalnie było ciemno może wymagać znacznie więcej pracy niż przy grze, która nawet bumpmappingu nie miała. Mam nadzieję, że komuś uda się odpalić to na
(ಠ‸ಠ)
Przywracając Q2 do życia nie przywrócimy tamtych czasów, pożyczanych CD na podwórku, demówek w nowym CD-action, czy pożyczanej dyskietki startowej do instalacji Windowsa. Niewątpliwie fajna
@gwaltochron: ale przecież to Q2
Ogólnie fajnie że to wychodzi jako cała gra. Tylko należy to traktować jako takie tech demo, które przy okazji bazuje na dobrej, starej gierce ;)
Myślę że jeśli chodzi o samą jasność to będzie lepiej w finalnej wersji, teoretycznie RT umożliwia stworzenie najwiarygodniejszego półmroku ever.
Ot, ciekawostka. Jakbym miał odpowiednio mocny sprzęt to chętnie bym przeszedł tego Quake'a 2 XD
A oprócz wymienionych przez Ciebie duelowców (choć oni też oczywiście grali w TDM, m.in. w powyższych klanach), też m.in. Assassin, warrior (z Polaków)
Pamiętacie filmik Polish Frag Festival II?
Pamiętam, że chyba 2003 roku byłem na premierze w Krakowie, textury jak w Matrixie robiły wrażenie :)
https://www.cda.pl/video/153294e3
https://player.vimeo.com/video/291047170
pod linkami powyżej cały film w lepszej jakości
Później jakoś latami ciągnęło się stworzenie fragmovie aK (The Final Act), ale w końcu powstało:
Serio @darknetcs
4 gry z czego jedna to antyczny klasyk.
Quake 2 zawsze na propsie ale widać, że NVIDIA ma problem z przyciągnięciem developerów do adaptacji technologii skoro sami musieli przejąc czyjąś inicjatywę i sami sobie zrobić pokazówkę pod technologię.