10 rzeczy, za którymi tęsknimy w nowych samochodach...
...a raczej 10 rozwiązań, które w starszych autach sprawdzały się doskonale - lecz wyglądały staroświecko, znudziły się, a może były za drogie w produkcji (niewłaściwe skreślić). Zapraszamy do dyskusji.
marcin0618 z- #
- #
- #
- 9
- Odpowiedz
Komentarze (9)
najlepsze
Tu się zgodzę - ekrany dotykowe nie zastąpią macania i informacji zwrotnej. W klasycznych pokrętłach wystarczy szybki rzut okiem i już można ręką wymacać i przesunąć "na wyczucie", nie odrywając wzroku od drogi.
Ekranu dotykowego nie wymacasz - musisz patrzeć, czy wsadziłeś palec w odpowiedni obszar, a nie obok - i ile przesunąłeś/kliknąłeś. Audi w nowej A8 daje tu "info zwrotne", ale nie wiem jak w innych wozach.
Ideałem byłaby... dobra obsługa głosowa. Np. "samochód - ustaw temperaturę kierowcy na dwadzieścia stopni" i tyle. To by było jeszcze lepsze od pokręteł, bo w ogóle nie trzeba odrywać wzroku i rąk od kierownicy. Taki patent jest już od dawna, miała go A8 D3 i kilka ówczesnych modeli - ograniczony i tak sobie działający, ale miał. Nie wiem, jak z tym jest w nowszych autach.
to nie ma znaczenia, są samochody które nie wymagają kombinowania to tylko utrudnienie ze strony producenta.
@jagoslau: dostęp do dokumentacji jest obecnie bardzo utrudniony pozostaje
Dz.U. 2016 poz. 2022 par. 14
(...)
2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
Łatwość zakladania LPG.
Radio to radio a nie fragment auta.
Luz pod maską.
Lampy przednie mniejsze niż pół metra.
Prosta budowa i serwisowalność.
A komu to potrzebne? Automat też ma możliwość kalibracji czujnika pokrętłem i całkiem nieźle się to sprawdza. Po co mam je ustawiać ręcznie? Żeby za chwilę znowu to przestawiać?
Wystarczy kupić normalny samochód. Inna sprawa, że ta tylna wycieraczka często przez kształt szyby zbiera jakieś 30% z całej jej powierzchni.